Zmení blockchain budúcnosť televízie?

ZDROJ | Magazine – Seats2meet

Technológia blockchain sa nespája iba s kryptomenami, ale so všetkými segmentami priemyslu vrátane toho zábavného. Čo prinesie blockchain do sveta Netflixu, YouTube a postupne umierajúcemu formátu káblovej televízie?

Využitie decentralizovanej technológie na šírenie zábavného obsahu nie je žiadnou novinkou a z blockchainových firiem sa jej venuje slovenská firma Decent, ktorá napríklad tento rok plánuje distribúciu filmu v USA. O Decente a plánoch tejto vizionárskej firmy si môžete prečítať v našom článku o konferencii Unchained v Hong Kongu.

Pozrite siUnchained Conference – ako sme sa v Hong Kongu stretli s blockchain elitou

Napriek rastúcej popularite služieb ako je Netflix či HBO GO môžeme v budúcnosti očakávať rast firiem, ktoré budú využívať blockchain na decentralizované šírenie a financovanie obsahu.

To znamená, že ľudia budú priamo financovať film a tvorcovia dostanú peniaze bez prostredníka v podobe štúdia, ktoré väčšinou zhrabne veľkú časť. Na druhej strane veľké štúdia sa starajú marketing, produkciu a celkovú propagáciu obsahu, takže peniaze možno budú len inak prerozdelené.

ZDROJ | Netflix

Pokles však pravdepodobne zaznamenajú najmä televízne štúdia, ktoré sú už teraz nahrádzané platformami ako YouTube či Twitch. Problémom YouTube a podobných gigantov je práve centralizácia, ktorá niekedy obmedzuje tvorcov. Spomenieme napríklad neustále meniace sa algoritmy YouTube, ktoré uprednostňujú menej kvalitný obsah.

Blockchain môže uľahčiť celý proces distribúcie obsahu tým, že zredukuje počet tzv. prostredníkov, ktorí stoja medzi tvorcom a konzumentom.

Pozrite siDecentraland – čo sa stane, keď skombinujete virtuálnu realitu a blockchain?

Projektov akým je Decent však vzniká po celom svete veľké množstvo. Spomenieme napríklad LivePeer, ktorý je vybudovaný na blockchaine Steem alebo projekt Viuly vybudovaný na blockchaine Ethereum.

Výhodou tejto decentralizácie je oslobodenie tvorcov od povinností, vznik nových kanálov s rôznorodým obsahom, ktorý nebude cenzurovaný, lacnejší obsah bez reklamy a možnosť vytvorenia predplatného pre každého tvorcu.

Uvidíme, aký bude mať blockchain ďalekosiahly dosah na zábavný priemysel, no už teraz môžeme sledovať masívny rast blockchcainových firiem, ktoré môžu v horizonte niekoľkých rokov prekonať aj Netflix. Aj preto sa predpovedá, že 20. roky 21. storočia budú roky blockchainu v zábave.

ZdrojVenture Beat

Komentáre k článku