Tesla spustila v americkom štáte Texas svoje vlastné poistenie. Pri stanovovaní výšky mesačného poplatku zaň však namiesto bežných parametrov spojených s autom alebo vodičom, využíva telemetrické údaje o štýle jazdy každého vodiča. Opatrnejší vodiči na poistení ušetria, cestní piráti si naopak priplatia.
Keď Tesla začala v priebehu septembra rozširovať zoznam svojich zákazníkov, ktorým sprístupní beta verziu svojho systému autonómneho riadenia Full Self-Driving, konkrétnych majiteľov podporovaných elektromobilov si nevyberala náhodne. Prístup k beta verzii získali len tí najvzornejší vodiči.
Tesla totiž do svojich elektromobilov pár mesiacov vopred implementovala tzv. Safety Score systém, ktorý analyzuje a hodnotí šoférske zvyky každého jedného vodiča, resp. majiteľa Tesly. Prístup do beta verzie dostali len vodiči s najvyšším hodnotením 100 bodov, ku ktorým sa neskôr pridali aj vodiči s hodnotením 99 a 98 bodov alebo nižším.
Rovnaký systém sa Tesla rozhodla využiť aj pri svojom novom poistnom programe, ktorý zatiaľ spustila iba v štáte Texas. Namiesto kreditu vodiča, jeho bydliska alebo veku auta a jeho technického stavu, je výška mesačného poplatku za poistenie vozidla stanovená na základe vodičských zručností.
Safety Score, resp. skóre bezpečnosti je podľa príručky automobilky vypočítané z kombinácie počtu varovaní pred kolíziou na 1 000 míľ, počtu prudkých brzdení, agresívnych odbočení, nebezpečných priblížení k vozidlu vpredu a počtu nútených vypnutí funkcie Autopilot.
Väčšina vodičov má podľa automobilky dosahovať skóre 80 alebo vyššie. Priemerní vodiči by mali byť schopní v porovnaní s konkurenciou ušetriť na poistení 20-40 %, tí najlepší vodiči dokonca 30-60 %.
Tento model poistenia samozrejme nie je vo svete úplnou novinkou. Doteraz ho ponúkali iba externé poisťovne, ktoré museli do vozidiel svojich zákazníkov inštalovať dodatočné prístroje pre zber telemetrických údajov. Tesla má už všetok potrebný hardvér vo svojich vozidlách, stačí si iba aktualizovať softvér.