Životopisy budeme firmám posielať cez TikTok a Instagram, vo forme videa

ZDROJ | TikTok

Sociálna sieť TikTok prekvapila, po zábavných, poučných a hudobných videách do svojej platformy prináša niečo serióznejšie – videoživotopisy. Používatelia budú môcť TikTok využiť na hľadanie novej práce netradičnou formou.

Namiesto štruktúrovaných životopisov a motivačných listov budú možno firmy od uchádzačov o zamestnanie čoskoro žiadať kreatívne 30-sekundové videá. Revolúciu v tomto smere môže odštartovať TikTok, na ktorý podľa portálu CNET môže už čoskoro nadviazať LinkedIn, Instagram a Facebook.

Video-životopisy nie sú úplnou novinkou, už dnes túto formu využívajú najmä spoločnosti, ktoré hľadajú nových zamestnancov pre priamy kontakt so zákazníkmi a klientmi, v rámci ktorého je najdôležitejším atribútom uchádzača práve vystupovanie.

@makena.yee

Here are the reasons why YOU should hire me! Don’t be shy, let’s get in touch. #tiktokresumes #tiktokpartner

♬ original sound – MAKENA

Výhodou video-životopisov je podľa Nicole Penn, prezidentky marketingovej agentúry EGC Group, možnosť uchádzačov ukázať ich kreativitu. Táto funkcia sa podľa nej zapáči aj zamestnávateľom, čo je aj dôvod, prečo ju podľa nej čoskoro od sociálnej siete TikTok okopíruje aj pracovne zameraná sociálna sieť LinkedIn, ako aj konkurenčný Instagram a Facebook.

Pozrite siInstagram postupne dobieha TikTok, Filmové pásy už môžu mať dĺžku 60 sekúnd

Zamestnávatelia tak budú môcť namiesto čítania desiatok, až stoviek PDF dokumentov vyberať uchádzačov do druhého kola prijímacieho konania na základe krátkych kreatívnych videí. Táto forma výberového konania však môže znevýhodniť starších a technicky menej zdatných uchádzačov, ktorí svojimi videami nebudú môcť konkurovať tým, ktorí so sociálnymi sieťami vyrastali.

ZdrojTikTok,CNET

Komentáre k článku