Začal už zvoniť umieráčik nad tabletmi?

Aj keď väčšina ľudí vníma tablety ako prerastené smartfóny, tí ktorí ich naozaj využívajú nedajú na ne dopustiť. Je pravdou, že tablet nenahradí notebook, ale v mnohých prípadoch je jeho perfektným doplnkom aj pre produktívnych ľudí.

Predaje tabletov od roku 2015 celosvetovo klesajú a teoreticky sa raz môže stať, že na ne výrobcovia úplne zanevrú. Našťastie však tento okamih ešte nenastal.

Výskumná spoločnosť Strategy Analytics zverejnila štatistiky predajov tabletov za minulý rok. Dokopy sa ich predalo 173,8 milióna kusov, čo znamená pokles o 11,4 milióna oproti roku 2017, keď sa ich vtedy predalo 185,2 miliónov.

ZDROJ | Strategy Analytics

Najpredávanejšími tabletmi sú s prehľadom iPady od Apple. Firma ich predala v roku 2018 44,9 milióna, čo je viac ako rok predtým (43,8 milióna kusov).

Pozrite siNový iPad Pro je predstavený: Veľký skok vpred, alebo poskakovanie na mieste?

IPady sú naozaj pojmom, všeobecne sú považované za spoľahlivé a praktické. Veľkým plusom je tiež fakt, že firma vyrába niekoľko druhov, od kompaktného iPadu 4 (7,9“), cez cenovo dostupný iPad až po profesionálny iPad Pro, ktorý je k dispozícii aj s 12,9-palcovým displejom.

ZDROJ | Apple

Na druhom mieste je Samsung. Ten ich celkovo predal 23,1 milióna a oproti roku 2017 si pohoršil až o 1,3 milióna.

Aj Samsung má v portfóliu viacero druhov tabletov. Samsung Galaxy Tab S4 sme mali v redakcii a je to naozaj vydarené zariadenie aj pre produktívnych ľudí. Horšie je to s ich low-endovými modelmi, ktoré po čase nestačia s dychom a v konečnom dôsledku robia zlé meno celému tabletovému segmentu.

Pozrite siSamsung Galaxy Tab S4 – pripravený na prácu i zábavu

Huawei na tretie miesto dostalo 15,4 miliónov predaných kusov a spolu s Applom sú jediní, ktorí za rok 2018 zaznamenali nárast. Aj Huawei ponúka viacero druhov tabletov, od vydarenej série Huawei MediaPad M5 po lacné modely vhodné pre deti.

ZDROJ | Huawei

Amazon je s 11,9 miliónmi predaných kusov štvrtý. V roku 2017 ich predal viac, až 12,4 milióna. Jej zariadenia sú určené predovšetkým na konzumáciu médií a ich pomerne dobré predaje zaručuje agresívna cenová politika.

Lenovo predalo 8,8 miliónov tabletov (10,3 miliónov za rok 2017) a ostatní producenti spolu ďalších 69,7 miliónov kusov.

ZDROJ | Strategy Analytics

Aj keď sa zdá, že ide o obrovské čísla, smartfónov sa predá oveľa viac. Zatiaľ však fanúškovia tabletov nemusia zúfať a kupovať si ich do zásoby. Firmy zatiaľ ešte nad nimi nenechali zvoniť umieráčik, no keď si vezmeme do úvahy stále sa zväčšujúce displeje smartfónov, tablety sa dostávajú do ohrozenia.

ZdrojStrategy Analytics

Komentáre k článku