YouTube Shorts už aj na Slovensku, má sa TikTok a Instagram čoho obávať?

ZDROJ | YouTube

YouTube už oficiálne spustil svoj nový formát krátkych videí s názvom YouTube Shorts už aj na Slovensku. V praxi ide o priamu kópiu vertikálnych videí, na ktorých je postavená sociálna sieť TikTok, ktoré do svojej aplikácie pod názvom Filmové pásy stihol implementovať už aj Instagram.

Zábavné, poučné či hudobné videá s maximálnou dĺžkou 15-60 sekúnd už môžu v aplikácii YouTube sledovať, nahrávať a zverejňovať aj jej slovenskí používatelia. Formát videí YouTube Shorts bol spustený ešte v septembri 2021 netradične najprv v Indii, v marci tohto roka napokon dorazil aj do USA.

Aj napriek postupnému globálnemu rozširovaniu sú YouTube Shorts podľa slov spoločnosti ešte stále vo fáze beta verzie. Už dnes ale tvorcom obsahu ponúkajú celkom širokú paletu nástrojov na úpravu videa. Priamo v aplikácii môžu tvorcovia spájať viacero videí dokopy pomocou viacsegmentovej kamery a do videa pridávať texty a farebné filtre, ktoré videá oživia.

Podobne ako v konkurenčných platformách TikTok a Instagram, aj YouTube Shorts zároveň tvorcom ponúkajú možnosť svoje videá obohatiť o licencovanú hudbu. YouTube konkrétne hovorí o miliardovej knižnici, do ktorej je zapojených viac ako 250 hudobných vydavateľstiev vrátane Universal Music, Sony Music Entertainment, Warner Music Group alebo Because Music a Kobalt.

Chceli sme, aby bolo natáčanie krátkych videí prostredníctvom Shorts pre používateľov jednoduché a zábavné. V tejto chvíli pokračujeme vo vylepšovaní produktu na základe spätnej väzby od našich tvorcov a umelcov a počítame s tým, že postupne budeme pridávať ďalšie funkcie,“ hovorí Todd Sherman, globálny produktový manažér YouTube Shorts.

Pozrite siYouTube kúpil indický obchodný startup, načo mu to ale bude?

YouTube Shorts v tejto chvíli po funkčnej stránke neponúkajú v podstate nič, čo by už nemali k dispozícii tvorcovia a používatelia sociálnych sietí TikTok a Instagram. YouTube má však v prípade Shorts značnú výhodu v ich dostupnosti priamo v hlavnej aplikácii, ktorá je okrem dostupnosti na prakticky každej platforme zároveň natívnou súčasťou operačného systému Android.

Nový formát videa navyše získal v mobilnej aplikácii YouTube prominentné miesto priamo v hlavnej lište, kde ju neprehliadnu ani tí, ktorí o tejto novinke nikdy nepočuli. YouTube Shorts má tak aj napriek neskoršiemu nástupu do sféry krátkych vertikálnych videí našliapnuté svojej konkurencii poriadne zavariť.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku