YouTube pracuje na platforme, ktorá divákom umožní pretvárať príbehy

Idea interaktívnych programov visí vo vzduchu dlhšie. YouTube intenzívne na tomto druhu programov pracuje, Netflix má za sebou prvé úspešné lastovičky.

YouTube chce ponúknuť nový formát programov, takzvaný choose-your-own-adventure-style show. Je to štýl programov, ktorých dej priamo ovplyvňujú diváci počas jeho pozerania. Nový spôsob podania príbehov má priniesť vyššiu sledovanosť a väčšie zisky z reklamy.

Na vývoji pracuje nové oddelenie, ktoré interaktívne tvorenie príbehov stavia od základov. V pláne sú tiež interaktívne živé vstupy. Na čele oddelenia stojí Ben Relles, ktorý pôvodne dohliadal na neprémiový obsah YouTube. Pre spoločnosť pracuje už osem rokov a podľa dostupných zdrojov stále hľadá spôsob, ako diváka do tvorby deja čo najpútavejšie zapojiť. 

ZDROJ | YouTube

Vývojové oddelenia spoločnosti už roky pracujú na spôsobe, ako ponúknuť divákom môžnosť pretvárať dej príbehu podľa vlastných predstáv. Dlho sa však nedarilo pritiahnuť investorov v podobe svetových mediálnych spoločností. To sa však malo nedávno zmeniť.

Riaditeľka divízie pôvodného YouTube obsahu povedala, že spoločnosť už má v rukách nástroje na tvorbu viacvrstvových príbehov, teda takých, ktorých dej si vie divák prispôsobiť podľa ľubovôle. Tiež prízvukovala, že Ben Relles je ideálny na tvorbu pre tento typ príbehov, pretože má cit pre obsah a príbeh. 

YouTube nie je prvou spoločnosťou, ktorá na interaktívnych programoch pracuje. Netflix predstavil už niekoľko interaktívnych rozprávok pre deti a v decembri minulého roku spustil prvý interaktívny program pre dospelých, Black Mirror: Bandersnatch. Rovnako spoločnosť Walmart Inc. sa vybrala týmto smerom. V roku 2018, spolu so spoločnosťou Eko, invertovali do interaktívneho programu 250-miliónov dolárov. 

https://www.youtube.com/watch?v=XM0xWpBYlNM

Ochrannú známku na interaktívne programy však vlastní spoločnosť Chooseco LLC, ktorá vydáva knihy pre deti. Spoločnosť žalovala Netflix za spôsobenie škody vo výške 25-miliónov dolárov. Netflix sa na súde odvolal s tým, že nie je možné, aby zákon pripisoval takýto formát jedinému výrobcovi. 

YouTube už interaktivitu testoval na reklamách. Príbehy, či už filmy alebo seriály, si však vyžadujú komplikovanejšiu techniku, aby výsledný príbeh dával zmysel, neprotirečil si v jednotlivých pasážach a najmä bol schopný uspokojiť diváka. Konkurenčný Netflix priznal, že má fungujúcu technológiu, ktorá si pamätá dej príbehu a podľa toho vie ponúknuť ďalšie možnosti vývoja príbehu.

Okolo tvorby najväčšej video siete na svete však visí zopár otáznikov. Pôvodná ambícia YouTube vytvárať vlastný plnohodnotný obsah v podobe seriálov a filmov bola preorientovaná na menej nákladné programy, ako napríklad živé prenosy.

ZdrojBloomberg

Komentáre k článku