Yamaha Motor vsádza na elektrické motorky, bicykle a invalidné vozíky

Spoločnosť Yamaha Motor predstavila na práve prebiehajúcom 46. tokijskom autosalóne 18 vozidiel z najrôznejších kategórií. Z nádielky noviniek je až sedem plne elektrických. Spoločnosť vsadila na skútre, bicykle, ale aj pomôcky pre ľudí s postihnutím pohybového ústrojenstva.

Yamaha Motor však skôr demonštrovala svoju víziu elektromobility do budúcna. K jednotlivým modelom nezverejnila takmer žiadnu špecifikáciu. Pre veľmi orientačnú predstavu skôr prirovnala niektoré modely k modelom zo sveta spaľovacích motorov. Zaujímavý je tiež posun od plynového pohonu, ktorý predstavovali minulé roky, k elektrickému.

Yamaha E01

ZDROJ | Yamaha Motor

Elektrický skúter je podobný tým z triedy 125 cc. Je o niečo väčší než bežné základné elektrické skútre, aby sa dosiahlo väčšie pohodlie pri jazde a zážitok z cestovania. Skúter s rýchlo nabíjaním je určený na presuny vyššou rýchlosťou na dlhšie trasy.

Yamaha E02

ZDROJ | Yamaha Motor

Model E02 je pre zmenu určený skôr na krátke dojazdy pri nižších rýchlostiach. Pre predstavu ho môžeme zaradiť do triedy skútrov 50 cc s rýchlosťou do 50 kilometrov za hodinu. Tento skútor môžeme prirovnať k modelu Vivo od spoločnosti Gogoro. Spoločnosti totiž spolupracujú na vývoji elektrických skútrov s vymeniteľnou batériou.

YPJ-YZ

ZDROJ | Yamaha Motor

Elektrický bicykel YPJ-YZ ako podľa názvu, tak podľa konštrukcie, napovedá, že inšpiráciou boli motokrosové motorky YZ. E-bicykel je kompletne odpružený, batéria je skrytá v dolnej časti rámu, ktorý by mal byť vhodný ako na zjazd tak na skoky. Výrobca uvádza, že rám je obzvlášť ľahký, aby jazda v teréne príjemnejšia.

Yamaha TY-E Trial

ZDROJ | Yamaha Motor

TY-E vďaka elektrickému pohonu, odstráneniu spojky a radenia, či dvojici bŕzd, štandardne sa používa jedna na zadné koleso, dáva trialovému  jazdeniu nový rozmer. Táto motorka na rozdieľ od iných predstavený modelov má za sebou už skúsenosti z reálneho sveta. Kenichi Kuroyama na nej skončil na druhom mieste v pohári FIM Trieal-E v rokoch 2018 a 2019. Avšak, stále ide len o prototyp. Preto spoločnoť drží špecifikáciu do istej miery v tajnosti.

Zatiaľ vieme, že Yamaha TY-E Trial má 2 003 x 830 x 1 130 milimetrov, rázvor 1 310 milimetrov, minimálnu svetlú výšku 350 milimetrov, váži menej než 70 kilogramov, má AC synchrónny elektromotor a typ použitého rámu je CFRP Monokok.

Yamaha Tritown

ZDROJ | Yamaha Motor

Tento model je vlastne 3-kolesový seagway. Jazdí sa v stoji a zatáča sa nakláňaním sa do strán. Maximálna rýchlosť by mala byť do 25 kilometrov za hodinu, váha okolo 40 kilogramov a rozmery by mali byť 1 140 x 620 x 1 140 milimetrov. Priemer kolies by mal byť okolo 35 centimetrov, batérií by sa mala ujsť kapacita 380 Wh a cieľom Yamaha Motor je dojazd okolo 30 kilometrov a nabíjanie do 3 hodín. Aktuálne je toto elektrické vozidlo v testovacej fáze.

Yamaha YNF-01

ZDROJ | Yamaha Motor

Futuristicky pôsobiace vozidlo patrí do konceptu mobility nízkej rýchlosti a ako vás istotne napadlo, je určené pre menej mobilných ľudí. YNF-01 má zvládnuť aj náročnejší terén vďaka nezávislému odpruženiu kolies.  Možno to bude znieť zvláštne, no práve tento model elektrického vozidla získal dizajnérsku cenu Red Dot Award: Design Concept 2019.

Yamaha JWX-1 PLUS+

ZDROJ | Yamaha Motor

V prípade Yamaha JWX-1 PLUS+ spoločnosť nekľučkuje marketingovými označeniami a svojskou kategorizáciou „vozidla mobility nízkej rýchlosti“, ale priamo koncept pomenováva elektrickým invalidným vozíkom. Koncept je postavený tak, že v podstate akýkoľvek invalidný vozík dokážete premeniť na elektrický. Stačí vymeniť kolesá a primontovať pohonnú jednotku. Používateľ získa kontrolu nad zrýchlením, rýchlosťou a ďalšími veličinami jazdy. Koncept využíva patentovaný riadaci systém JW Smart Core.

ZdrojYamaha Motor,Yamaha Motor

Komentáre k článku