WiTricity a GM „odstrihnú“ elektromobily od zásuvky

Bezkáblové nabíjanie elektromobilov dáva väčší zmysel, než by sme predpokladali. Nielen z dôvodu komfortu – zaparkuješ a nabíjaš, ale aj kvôli bezpečnosti a jednoduchšej infraštruktúre. Nepotrebuje výstavbu nabíjacích stojanov, ktoré sa môžu stať terčom vandalov.

Pozrite siQi napína svaly, mobil nabije ľahko a rýchlo

Celá infraštruktúra je zabudovaná v podlahe, alebo v ceste na parkovacích miestach a na povrchu, alebo dokonca pod povrchom dlažby je ukrytá len vysielacia elektróda. Lenže toľko propagované systémy Qi s elektromagnetickou indukciou, ktoré sa (nanešťastie) presadzujú v nabíjačkách mobilov, sa pre elektromobily nehodia.

Aplikačné možnosti prenosu energie cez magnetickú rezonanciu sú s Qi neporovnateľne väčšie.
Aplikačné možnosti prenosu energie cez magnetickú rezonanciu sú oproti Qi neporovnateľne väčšie.ZDROJ | WiTricity

Dôvodom je nutnosť presného a čo najtesnejšieho umiestnenia vysielacej a prijímacej cievky a pomerne veľké straty pri prenose. Pri príkone rádovo 10 kW  sú tieto straty vážnou prekážkou.

Našťastie firma WiTricity, ktorá vyvinula a licencuje systémy bezdrôtového napájania na diaľku na báze magnetickej rezonancie, sa angažuje aj v oblasti nabíjania elektromobilov. Už od roku 2014 pracuje na systéme bezkontaktného nabíjania s Toyotou a aktuálne ohlásila spoluprácu s americkou automobilkou General Motors (GM), ktorá vyrába aj obľúbený Chevrolet Volt.

https://www.youtube.com/watch?v=ZLf9SyS7vBM

WiTricity a General Motors (GM) testujú možnosti pokročilého bezdrôtového nabíjania pre elektromobily prostredníctvom parkovacieho a nabíjacieho systému  WiTricity Drive 11. K dispozícii by mali byť nabíjačky s výkonom 7,7 kW a 11 kW. Nepôjde teda o nejaké rýchlonabíjanie, skôr o nabíjanie počas niekoľkohodinového parkovania, ale poteší.

Pozrite siToyota testuje bezdrôtové nabíjanie hybridov cez WiTricity

Pre nasadenie v domácich garážach, alebo na firemných parkoviskách je takéto riešenie ideálne. Počas pracovnej doby dokáže výkonnejší systém naplno nabiť aj elektromobil s vysokokapacitnou batériou.

https://www.youtube.com/watch?v=b2LgVJfmeck

V tejto oblasti je však dôležitá štandardizácia, preto WiTricity navrhuje svoj systém v súlade s odporúčaniami  výboru J2954 SAE International.

Pozrite siWattUp – iná sila bezdrôtového nabíjania

WiTricity spolupracuje s významnými automobilkami a dodávateľmi, aby sa nová generácia bezdrôtového nabíjania elektromobilov stala realitou. Licenčné dohody boli ohlásené so spoločnosťami  Toyota, Delphi, TDK, IHI a BRUSA a WiTricity spolupracuje aj s viacerými štandardizačnými autoritami na vývoji medzinárodných štandardov.

Medzi inými so SAE International, International Electrotechnical Commission (IEC), International Organization for Standardization (ISO), STILLE a China Automotive Technology & Research Center (CATARC).

https://www.youtube.com/watch?v=0Q1NONpQ8AA

„Budúcnosťou mobility sú elektromobily a GM patrí k lídrom v ich vývoji a výrobe. Pohodlie bezdrôtového nabíjania pomôže ešte viac urýchliť ich adaptáciu spotrebiteľmi“, uviedol šéf WiTricity Alex Gruzen.

„Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov založené na priemyselných štandardoch  je nevyhnutné aj pre budúce rozšírenie samojazdiacich a autonómnych vozidiel. Tento projekt o krok približuje realizáciu našej vízie sveta poháňaného bezdrôtovo“, dodal A. Gruzen.

ZdrojWiTricity

Komentáre k článku