Vyskúšali sme nové BMW X2. Pre koho je vlastne určené?

Do predaja sa čoskoro dostane BMW X2, s ktorým sme mali možnosť stráviť zopár hodín. Novinka s atraktívnym dizajnom dokonale kombinuje eleganciu a hravé jazdné vlastnosti.

Automobilka BMW sa nechystá zaspať na vavrínoch a uvedomuje si, že portfólio SUV musí neustále obohacovať o nové kúsky. Do teraz rad X ponúkal pomerne konzervatívne modely, no to sa s BMW X2 mení.

Pozrite siVyskúšali sme si nové BMW X3. Je lepšie ako X5?

Je možno otázkou, či sa BMW X2 vlastne ešte dá považovať za SUV, no na presnej kategorizácii až tak nezáleží. Pútavý dizajn vyhotovený vo sviežich farbách, luxusný interiér známy z ostatných modelov a hravé jazdné vlastnosti zabezpečia, že si BMW X2 svojich fanúšikov nájde bez štipky námahy.

Na doobedie sme dostali do rúk štvorvalcový dvojlitrový diesel s motorom xDrive25d, ktorý môžete mať v základe za 44 050 eur. Nami testovaný model sa s Head-up displejom, parkovacou kamerou či panoramatickým strešným oknom posunul do cenovej kategórie o 10 tisíc eur vyššie.

Ak vám prišli ostatné modely z radu X fádne, BMW X2 pôsobí presne opačným dojmom. Agresívny dizajn kričí na všetky strany a o to viac, ak si vyberiete zlatú metalízu Galvanic Gold. Zaujímavým a určite kontroverzným prvkom je umiestnenie loga BMW na C-stĺpikoch, ako keby z ikonických dizajnových prvkov nebolo jasné, že ide o BMW.

V balíku M Šport X do očí bijú aj šedé blatníky, prahy a časti predného a zadného nárazníku, čo nie je vyslovene zlá vec. Šedé prvky vytvárajú kontrast, vďaka ktorému drobné detaily karosérie lepšie vynikajú. Športové prvky nájdeme aj v interiéri, kde čalúnenie z textilného poťahu s žltým prešívaním nabáda k dynamickej jazde. Tú si s BMW X2 rozhodne užijete.

Hoci ide o SUV, čiže robustnejšie auto, nemusíte sa s ním báť dupnúť na plyn. BMW X2 sedí na ceste veľmi dobre a necítiť pri ňom ani žiadne plávanie, ktorému sa pri luxusnejších vozidlách občas nevyhnete. Podvozok je napriek vyššiemu zdvihu trochu tvrdý, no stále dosť komfortný aj na slovenské cesty.

Jadrom stredovej konzoly je palubný počítač, ktorý je možné ovládať pomocou dotykovej obrazovky, prípadne pomocou otočného ovládača iDrive.  Systém je svižný a okrem navigácie si cez neho môžete prečítať správy a predpoveď počasia na najbližšie dni. Poteší aj bezdrôtová nabíjačka pre telefóny, ktorá sa ukrýva v stredovej lakťovej opierke. O kvalitné ozvučenie sa už tradične postarala spoločnosť Harman Kardon.

Vodič má k dispozícii Head-up displej, ktorý na zobrazovanie aktuálnej rýchlosti, predpísanej rýchlosti či navigácie nepotrebuje žiadne sklíčko. Ak teda tieto informácie potrebujete, máte ich po ruke. V opačnom prípade ich môžete veľmi ľahko ignorovať.

BMW X2 určite nie je pre každého a to je dobré. Vďaka tomu novinka z portfólia BMW vystupuje do popredia a získa si aj tých ľudí, ktorých nezaujali príbuzné modely BMW X1 či X3. Až čas ukáže, akú klientelu si BMW X2 získa, no všetko nasvedčuje tomu, že to bude mladšia, aktívna a dynamická generácia vodičov. Novinka sa do predaja a oficiálne na naše cesty dostane už v marci.

Komentáre k článku