Vyrobiť iPhone 12 stojí 431 dolárov, o 26 % viac ako iPhone 11

Akú maržu má Apple na svojich zariadeniach? To je otázka, ktorú si pokladá mnoho priaznivcov i odporcov tejto značky, no jednoznačnú odpoveď pozná len Apple. Spoločnosť Counterpoint Research sa však pokúsila aspoň o odhad, ktorý priniesol v prípade smartfónu iPhone 12 zaujímavý výsledok.

Vyrobiť každý jeden kus smartfónu iPhone 12 v 128 GB verzii určenej pre Spojené štáty stojí Apple podľa rozpisu súčiastok spoločnosti Counterpoint Research presne 431 dolárov. Medzigeneračne sa tak výroba hlavného modelu série predražila o 26 %.

Za toto zvýšenie pritom do veľkej miery môže podpora 5G sietí, ktorá dorazila do smartfónov od Apple práve s touto generáciou. Finálnu cenu však o 23 dolárov za každý kus predražil aj prechod z LCD obrazoviek na drahšie OLED panely, ktoré doteraz ponúkali iba drahšie verzie Pro a Pro Max.

ZDROJ | Counterpoint Research

Apple navyše podľa spoločností tentokrát platí spoločnosti TSMC za výrobu čipsetu A14 Bionic o 17 dolárov viac, ako tomu bolo pri predchádzajúcej generácii A13 Bionic. Niet sa však čomu čudovať, nový 5nm čipset tentokrát obsahuje až 11,8 miliárd tranzistorov oproti 8,5 miliardám tranzistorov, ktoré boli navyše umiestnené na výrobne menej náročnej 7nm architektúre.

Pozrite siApple Car možno vyrobí Hyundai, automobilka potvrdila rokovania

Nový iPhone 12 by však bol zrejme ešte drahší, ak by Apple tentokrát nepristúpilo k výraznej diverzifikácii dodávateľského reťazca. Pamäte NAND tak napríklad odoberá od spoločností Samsung a KIOXIA (Toshiba), pamäte LPDDR4X od spoločností SK Hynix a Micron, komponenty pre fotoaparáty od spoločností Sony, LG Innotek a Sharp a medzi ďalších dodávateľov delí aj výrobu batérií, modemov či reproduktorov.

Výrobná cena vypočítaná spoločnosťou Counterpoint Research v sebe samozrejme nezahŕňa náklady na výrobu, balenie, distribúciu či samotný vývoj hardvéru a softvéru, ako aj marketing a mnoho ďalších elementov, ktoré by finálnu maržu nepochybne stlačili výrazne nižšie.

ZdrojCounterpoint Research

Komentáre k článku