Vynovený Mercedes-Benz eVito Tourer je už v predaji, zaujme dojazdom i cenou

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz spustil predaj novej verzie plne elektrickej osobnej dodávky eVito Tourer. S dojazdom 421 kilometrov a cenou začínajúcou už na 53 990 € sa bude hodiť na letiskovú kyvadlovú dopravu, ale aj do flotíl veľkokapacitných taxíkov. Oproti predchádzajúcej generácii prináša najmä výrazne vyšší dojazd.

Plne elektrický Mercedes-Benz eVito Tourer sa od bežného modelu Vito so spaľovacím motorom prakticky vôebc nelíši. Pod rovnakým povrchom však samozrejme ukrýva plne elektrický pohon, ktorý sa môže pochváliť celkovým výkonom 150 W (201 k, 362 Nm). V sériovej verzii bude jazdiť maximálnou rýchlosťou 140 km/h, no v prípade záujmu je možné „maximálku“ posunúť až na 160 km/h. Prvý eVito ponúkal výkon 112 koní s maximálnou rýchlosťou 120 km/h.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Batériový modul s kapacitou 90 kWh by mal vystačiť na zhruba 421 kilometrov. To je už oproti prvej generácii, ktorá so 41,4 kWh batériou prešla maximálne 156 až 186 kilometrov poriadny skok vpred.

Pozrite siMercedes-Benz A250 e – Keď má konečne plug-in hybrid zmysel

Pri nabíjaní si eVito Tourer poradí s výkonom až 110 kW, vďaka čomu sa dostane z 10 na 80 % približne už za 45 minút. Nabíjať ho však samozrejme bude možné aj z bežných wallboxov. Port pre nabíjanie má umiestnený v prednej ľavej časti.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Samozrejmosťou je prítomnosť rekuperácie, ktorá dokáže regenerovať časť energie z brzdenia späť do batérií. Pri takomto type auta už môže ísť o pomerne zaujímavé čísla, ktoré budú ešte viditeľnejšie pri výbere extra dlhej verzie. Mercedes-Benz eVito Tourer bude totiž okrem štandardnej verzie s dĺžkou 5, 14 metra dostupný aj v dlhšej verzii s dĺžkou 5,37 metra.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Čo sa týka interiéru, eVito Tourer bude na výber v klasickej 9-miestnej verzii s bežným osadením sedadiel, ale aj vo verzii so sedením čelom k sebe. Vyhrievanie vodičovho sedadla či 17“ kolesá budú tentokrát dostupné už v základnej verzii spolu s aktívnym asistentom brzdenia, asistentom pozornosti, asistentom jazdných pruhov a adaptívnym tempomatom.

Pozrite siElektrický unu Scooter mieri do výroby, cenou neprekoná kvalitnejší e-bike

SamozrejmosŤou je tiež vzdialené ovládanie cez mobilnú aplikáciu, ako aj podpora platforiem Android Auto a Apple CarPlay. Vôbec po prvý krát sa však v tomto modeli objavuje vzduchové pruženie AIRMATIC, ktoré sa okrem zvýšenia pohodlia postará aj o zníženie spotreby pomocou zníženia podvozku. Štandardne bude eVito Tourer jazdiť so spotrebou 26,2 kWh/100 km.

ZdrojMercedes-Benz

Komentáre k článku