Výkon dvoch elektromotorov robí z Audi Q4 e-tron dravú šelmu

audi Q4 e-tron pr

Absolútna novinka v ponuke Audi, elektromobil Q4 e-tron 50 quattro, kombinuje tie najlepšie technológie s vysokým komfortom a maximálnym výkonom, ktorý zastrešujú dva elektrické motory.

Audi Q4 e-tron ukazuje, ako má vyzerať elektromobil s pohonom všetkých štyroch kolies na platforme MEB. Ide o jeden z prvých koncernových elektromobilov s dvojicou elektrických motorov na novej modulárnej platforme. Po prvýkrát sme tak mohli vyskúšať, ako jazdí Audi Q4 e-tron 50 quattro.

audi Q4 e-tron pr

Výkon, ktorý dá o sebe vedieť

Elektromobily sú veľmi dobre známe svojou jazdnou dynamikou. Na rozdiel od bežných vozidiel so spaľovacím motorom dokážu elektromobily poskytnúť tie najvyššie parametre takmer okamžite. Keď sa teda spojí vysoký výkon s elektromotorom, výsledkom je maximálna radosť z jazdy. Audi Q4 e-tron drží povesť elektrických áut na vrchole a prináša zábavu za volantom, ktorá sa nedá len tak niečím nahradiť.

audi Q4 e-tron pr

Najvyššia dostupná verzia, ktorú sme si v redakcii vyskúšali, má označenie Audi Q4 e-tron 50 quattro. Ako je pri Audi zvykom, práve označenie quattro upozorňuje na pohon všetkých kolies. Automobilka pri tejto verzii využíva novú modulárnu elektrickú platformu MEB, ktorá umožňuje škálovať rôzne parametre vozidla podľa rozhodnutia inžinierov. Elektromobil Audi Q4 e-tron patrí medzi prvé, ktoré využívajú práve túto platformu s pohonom všetkých štyroch kolies.

audi Q4 e-tron pr

Každý z dvojice motorov je umiestnený na samostatnej náprave. Výkonnejší motor s výkonom 150 kW je umiestnený vzadu. Predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 80 kW. Kombinovaný výkon celej pohonnej sústavy je až 220 kW s krútiacim momentom 460 Nm. Inak povedané, pod pedálom akcelerátora máte 300 robustných, ale veľmi tichých koní. Aj bez hluku vás dokážu poriadne oprieť do sedačiek a z 0 na 100 km/h vás vystrelia už za 6,2 sekundy. 

audi Q4 e-tron pr

Tri výkonnostné verzie

Audi Q4 e-tron si môžete kúpiť aj v ďalších výkonnostných konfiguráciách. Samozrejme, vrcholnou verziou je už spomínané Audi Q4 e-tron 50 quattro s pohonom všetkých štyroch kolies. Tento model dopĺňajú aj ďalšie dve, ktoré už disponujú iba jedným elektrickým motorom. Ten sa nachádza na zadnej náprave. Pre platformu MEB je takáto konfigurácia úplne bežná, avšak pre vozidlá Audi je doslova raritná.

audi Q4 e-tron pr

Žiadna verzia Q4 e-tron neponúka iba pohon predných kolies a vždy ide buď o zadný pohon alebo pohon quattro. Vďaka motoru umiestnenému vzadu sa vysoký výkon a krútiaci moment lepšie prenáša na cestu, čo automaticky znamená aj lepšie jazdné vlastnosti. Verzie iba so zadným náhonom sú označené ako Q4 e-tron 40 a Q4 e-tron 35, pričom sa líšia nielen výkonom, ale aj veľkosťou batérie.

audi Q4 e-tron pr

Model s označením 40 ponúka výkon 150 kW s krútiacim momentom 310 Nm, vďaka čomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Pri verzii s označením 35 je už výkon obmedzený na 125 kW, no krútiaci moment zostáva zachovaný na hodnote 310 Nm. Aj vďaka tomu zvládne zrýchliť 0 na 100 km/h za 9 sekúnd, teda iba o pol sekundy pomalšie.

audi Q4 e-tron pr

Dokonalá kontrola nad jazdou

Audi Q4 e-tron dáva vodičovi do rúk všetky potrebné nástroje pre dokonalý jazdný zážitok a zároveň aj čo najefektívnejšiu jazdu. Kľúčovú rolu tu hrajú jazdné režimy, pokročilé ovládanie rekuperácie a aj asistenčné systémy. Vďaka inteligentnému adaptívnemu tempomatu vás dokáže upozorniť na blížiaci sa kruhový objazd, zníženú rýchlosť či obec. Ak v takejto situácii nemáte stlačený pedál akcelerátora, vozidlo začne samé spomaľovať aktivovaním rekuperácie, čím šetrí a opätovne získava elektrickú energiu do batérie.

audi Q4 e-tron pr

Jazdné vlastnosti si môžete upraviť aj sami alebo zvoliť jeden z prednastavených režimov. Pre športovú jazdu je optimalizované nastavenie Dynamics a pre úspornú zase Efficiency. Ak chcete vyvážené nastavenie, ideálnou voľbou je režim Comfort. Okrem týchto možností sú k dispozícií aj viaceré nastavenia rekuperácie. Pre automatickú a intenzívnu rekuperácie stačí prepnúť do režimu B. Keď ale chcete mať vždy všetko pod kontrolou a baví vás aktívne šoférovanie, rekuperácia sa dá ovládať aj cez pádla za volantom. Takto sú k dispozícii až tri režimy intenzity rekuperácie.

audi Q4 e-tron pr

Elektromobil Audi Q4 e-tron dokáže očariť už na prvý pohľad. V redakcii sme s ním len za dva dni prešli viac ako 400 kilometrov a každú minútu za volantom sme si dokonale užili. K dispozícii sme mali najvyššiu verziu Audi Q4 e-tron 50 quattro s poriadnou porciou dodatočnej výbavy.

Základná cena tejto verzie začína na 58 000 €, no s aktuálne platným e-tron bonusom vo výške 3 000 € klesá na 55 000 €. Navyše pri kúpe získate ďalší bonus, praktickú nabíjaciu kartu ZSE Drive s predplateným objemom 4 500 kWh, čo zodpovedá nabitiu na približne 15 000 km. Mimochodom, nami testovaný model bol vďaka vysokej výbave v hodnote 77 613 €. 

Keď vás tento moderný a výkonný elektromobil zaujal, navštívte náš portál TECHBOX.sk aj o týždeň, kedy vám bližšie predstavíme ďalšie kľúčové vlastnosti Audi Q4 e-tron.  

Článok vznikol v spolupráci s Audi Slovensko.

Komentáre k článku