VW ID.4 je s cenou 31 990 € elektrický bestseller

Budúcnosť motorizmu je v elektromobiloch. Každý pokrok so sebou prináša zvýšenie cien, nie je tomu inak ani teraz. V prípade modelu Volkswagen ID.4 však vidíme, že za inovácie nemusíte vždy automaticky siahnuť hlbšie do vrecka.

Základná verzia tohto šikovného SUV-čka sa dá na Slovensku kúpiť už za 31 990 € (vrátane 3 000 € bonusu od VW). Ak sa vám robia vyrážky pri slovnom spojení „už za“, v tomto prípade nemusíte mať obavy. Za takmer 32 tisíc nedostanete len holátko, kde pod karosériou nájdete len motor a batériu.

ID.4 Pure

Za túto cenu dostanete výbavu ID.4 Pure so 109 kW (148 k) motorom a 55 kWh batériou poskytujúcou slušný dojazd 299 až 344 km. Palubná nabíjačka má 7,2 kW, kombinovaná rýchlonabíjacia prípojka CCS podporuje výkon do 50 kW.

Volkswagen nešetril ani na infotainmente. Navigačný systém Discover Pro zabezpečuje 10-palcový farebný dotykový displej s funkciou rozpoznávania dopravných značiek. Vo vybraných jazykoch podporuje hlasové ovládanie.

Pomocou Wireless App-Connect si bezdrôtovo spárujtete smartfón cez AndroidAuto alebo Apple CarPlay (iOS). Nechýba MirrorLink pre Android, či Bluetooth hands-free mobilné pripojenie. Službu We Connect Start máte na 3 roky zdarma.

Dobrý zvuk prináša 6 reproduktorov (4 vpredu, 2 vzadu) plus 1 centrálny. Vpredu má posádka k dispozícii dva USB-C porty.

O bezpečnosť sa stará niekoľko airbagov – sú na strane vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu i vzadu a tiež airbag medzi vodičom a spolujazdcom.

Pozrite siVolkswagen ID.4 dostáva športovú verziu GTX s pohonom 4×4

Technológia Car2X zabezpečuje on-line komunikáciu medzi vozidlami, kde zdieľa informácie o kritických situáciách na ceste. Ďalej tu nechýbajú systémy ESC (elektronický stabilizačný systém), ASR (protipreklzový systém), ABS (brzdy s antiblokovacím systémom) a EBV (elektronické rozdeľovanie brzdnej sily).

Vodič má k dispozícii posilňovač riadenia s meniacim sa účinkom podľa rýchlosti, kontrolu stavu tlaku v pneumatikách a nastavenie jazdného profilu. Osvetlenie zabezpečujú LED svetlá, v základnej výbave je tiež dažďový senzor a osvetlenie okolia s funkciou Welcome light z vonkajších spätných zrkadiel.

Z ďalšej sériovej výbavy môžeme spomenúť parkovacie senzory vzadu aj vpredu, adaptívny tempomat ACC ACC s prediktívnou funkciou prispôsobenia rýchlosti, automatickú klímu Climatronic, štartovacie tlačidlo Keyless Start pod volantom či automaticky stmievateľné vnútorné spätné zrkadlo.

Dodávame, že záruka na batériu je 8 rokov alebo 160-tisíc najazdených kilometrov (podľa toho čo nastane skôr) pri poklese pod 70 % využiteľnej kapacity.

Tak čo na to poviete, už len to čo sme uviedli ukazuje na slušnú výbavu, však?

Komentáre k článku