VÚB vás automaticky rozpozná, ak voláte Kontaktné centrum. Ako je to možné?

Ak ste klientom VÚB banky a zavoláte na Kontaktné centrum, banka bude presne vedieť, kto volá. Ušetrí vám to množstvo času. My vám prezradíme, ako banka vie, že ste to vy. Novinku sme si totiž v redakcii vyskúšali.

Banky sú k nám neustále bližšie. Zamysleli ste sa nad tým, čo všetko už viete vybaviť nielen cez váš počítač, ale aj priamo cez váš smartfón? Chápeme, ak už „obyčajnú“ platbu na účet beriete za samozrejmosť akejkoľvek bankovej aplikácie. Tie lepšie, ako aj VÚB Mobil Banking, vám umožnia množstvo ďalších funkcií, na ktoré si rýchlo zvyknete. Skenovanie IBAN kódu je pritom samozrejmosťou. Ale, čo taký výber z bankomatu mobilom? Vyskúšali ste si to niekedy? Je to tak návykové, že už inak ani hotovosť vyberať nebudete, verte nám.

Vo VÚB banke však vymýšľajú stále niečo nové. Nám sa páči napríklad personalizácia účtu, kde vidíte v menu aplikácie aj vašu fotografiu. Takto si vždy uvedomíte, že je to váš účet, vaše peniaze…vaše hypotéky. Do aplikácie však pribudla ďalšia zaujímavá funkcia, banka vás po novom dokáže automaticky identifikovať a autentifikovať, ak voláte do Klientského centra cez aplikáciu VÚB Mobil Banking.

Čo to znamená v praxi? Absolútne zrýchlenie telefonátu. Vyskúšali sme si to aj v našej redakcii, do banky sme však schválne volali o 23.20 hod. Kontaktné centrum je vám totiž k dispozícii 24 hodín. Chceli sme zistiť, či je spoplatnená dočasná deaktivácia našej debetnej platobnej karty pridelenej k nášmu účtu. Nevieme platobnú kartu totiž nájsť (aby nie, keď môžete platiť cez Google Pay alebo Apple Pay) a aplikácia ponúka možnosť dočasnej deaktivácie, ako aj trvalého zablokovania karty. Mimochodom, vynikajúce funkcie priamo v appke.

Pozrite siVÚB zase vylepšila svoju bankovú appku, niektoré funkcie prekvapia

Zvolili sme si možnosť kontaktovať banku cez Rýchly prístup. Tu si môžete zvoliť vaše obľúbené funkcie tak, aby ste sa k nim kedykoľvek rýchlo dostali. Možnosť zavolať banke je pod položkou Kontakt, hneď vo vrchnej časti Rýchleho menu. Vždy pred hovorom si môžete vybrať, či budete volať na bezplatné číslo Kontaktného centra 0850 123 000 alebo budete telefonovať na číslo s predvoľbou +421, čo sa hodí ak ste v zahraničí.

Po vypočutí úvodnej hlášky, o nahrávaní hovoru za účelom skvalitnenia služieb banky a informácii o GDPR, sme boli prepojení na prvého voľného operátora banky. Trvalo to celé približne 30 sekúnd a už nás operátor oslovil menom, na ktoré je vedený náš účet. Skvelé! Rovnako pohotová bola aj odpoveď operátora, na našu otázku. Dozvedeli sme sa, že nielen dočasná deaktivácia a následná aktivácia platobnej karty je bezplatná, ale aj jej trvalé zablokovanie.

Musíme potvrdiť, že nová funkcia funguje výborne. Predstavte si, koľko času ušetríte tým, že sa nemusíte identifikovať ani autentifikovať, pamätať si rôzne údaje, heslá, hlásiť svoje rodné číslo a podobne. Vieme si predstaviť množstvo situácií, kedy je automatická identifikácia a autentifikácia veľkou úsporou času.

Dobrou správou je, že možnosť volania na Kontaktné centrum VÚB banky pribudla aj do Rýchleho prístupu na domovskej obrazovke. Ak však zavoláte z domovskej obrazovky, banka vás len identifikuje. Pre operácie, ktoré si vyžadujú autentifikáciu, budete vyzvaní na zadanie údajov. Oplatí sa preto volať až po prihlásení, do aplikácie sa viete prihlásiť veľmi rýchlo aj vďaka odtlačku prsta či TouchID/FACE ID.

Máte appku VÚB Mobil Banking? Vyskúšajte si zavolať na Kontaktné centrum nabudúce práve po prihlásení sa do aplikácie. Budete milo prekvapení, ako rýchlo vašu požiadavku vybavíte.

Článok sme pripravili v spolupráci s partnerom VÚB banka.

Komentáre k článku