Elektrické Volvo XC40 Recharge prejde 400 km, na rok bude mať nabíjanie zadarmo

Volvo predstavilo svoj prvý plne elektrický model, Volvo XC40 Recharge. Novinka zo Švédska vyzerá na prvý pohľad ako bežný model XC40, no vďaka modulárnej platforme nevylučuje žiadne CO2. Funguje kompletne na elektrický pohon, pričom batérie sú pod podlahou.

ZDROJ | Volvo

Najväčšou zmenou viditeľnou na prvý pohľad je predná maska, ktorá je takmer plná, bez prieduchov. Keďže novinka nemá žiadny klasický motor, ale elektromotory na oboch nápravách. Aj vďaka tomu je pod prednou kapotou malý kufor pre drobnosti, ale aj povinnú výbavu.

ZDROJ | Volvo

Samozrejmosťou Volva je maximálna bezpečnosť. Zástupcovia Volva hovoria, že nová XC40-tka je najbezpečnejším modelom, ktorý Volvo aktuálne ponúkne. Dôvodom je určite batéria, ktorú výrobca chráni najviac ako sa dá, aby nespôsobila pri nehode viac nebezpečia.

V podvozku je 400 V batéria s kapacitou 75 kWh. Podľa metodiky WLTP prejde Volvo XC40 Recharge na jedno nabitie viac ako 400 km, podľa americke EPA metodiky je to ale už len polovica, teda vyše 200 km. Nabíjať sa bude maximálne 150 kW výkonom. Za 40 minút sa nabije z 0 na 80% kapacity.

ZDROJ | Volvo

Na oboch nápravách je elektromotor s výkonom 150 kW, ktoré spoločne produkujú 408 koní výkonu a 660 Nm krútiaceho momentu. Na stovku tak zrýchli za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 180 km/h.

ZDROJ | Volvo

Infotainment systém je postavený na Androide, podobne ako model Polestar 2 či Polestar 1, za ktorými tiež stojí Volvo. Pre značku Volvo je však systém úplne nový a XC40 Recharge je prvým modelom s novým systémom.

ZDROJ | Volvo

Volvo XC40 Recharge bude mať od Volva rok bezplatného nabíjania. Rovnaký bonus získajú všetky ostatné plug-in hybridy. Tie je možné mať z akéhokoľvek modelu od Volva. Navyše, do piatich rokoch chce Volvo predstaviť každý rok jeden plne elektrický model.

Cena nového elektromobilu od Volva zatiaľ nie je známa. Na trhu bude budúci rok.

ZDROJ | Volvo
ZDROJ | Volvo
ZDROJ | Volvo

ZdrojVolvo

Komentáre k článku