Volvo staví na LiDAR, nové modely budú po diaľnici jazdiť autonómne

ZDROJ | Volvo

Volvo načrtlo, kam sa bude v najbližších rokoch uberať vývoj v oblasti bezpečnosti nových vozidiel. Na rozdiel od automobilky Tesla staví na pokročilé senzory LiDAR, ktoré sa majú postarať o autonómne riadenie vozidiel už o dva roky.

Plne autonómne riadenie osobných áut samozrejme nie je žiadnou novinkou a už dnes brázdi po cestách mnoho modelov, ktoré sa dokážu pomocou senzorov držať v pruhoch, automaticky brzdiť a pridávať plyn a po naznačení vodičom sa aj autonómne preradiť do vedľajšieho pruhu hneď, ako je to možné. Len málo z nich však na tieto účely využíva senzory LiDAR, ktoré sú väčšie, presnejšie a bohužiaľ aj drahšie.

Posledná zo spomínaných vlastností senzorov LiDAR neodradila automobilku Volvo, ktorá sa rozhodla integrovať tieto senzory do pripravovanej architektúry SPA 2 (Scalable Product Architecture). Od roku 2022 bude nová architektúra pre autonómne vozidlá pripravená pre nové modely aj so senzormi LiDAR integrovanými priamo do strechy vozidla.

ZDROJ | Volvo

Táto novinka by sa mala priamo dotknúť modelov Volvo XC40 Recharge, elektrického SUV Polestar 3 a pripravovanej novej generácie modelu Volvo XC90. Súčasťou týchto modelov bude voliteľná funkcia Highway Pilot, ktorá dokáže prevziať kontrolu nad vozidlom pri jazde na diaľnici.

ZDROJ | Volvo

Dostupnosť plne autonómneho riadenia bude samozrejme závisieť od podmienok na ceste a aktuálnej polohe vozidla. Je teda celkom možné, že vozidlo po prekročení hraníc štátu, v ktorom autonómne systémy zatiaľ neboli schválené, funkciu Highway Pilot dočasne deaktivuje.

Volvo plánuje autonómne funkcie pripravovaných modelov neustále vylepšovať a rozširovať softvérovými aktualizáciami. Ak sa automobilke nasadenie senzorov LiDAR pri prvých modeloch osvedčí, časom ich zakomponuje do strechy všetkých vyrobených vozidiel na platforme SPA 2.

Pozrite siVolvo a Daimler spájajú sily. Veria vodíku

Najväčšou prekážkou v tomto smere je aktuálne vysoká cena samotných senzorov, čo môže aktuálne okrem technologického pokroku vyriešiť jedine ich sériová výroba. Pomôcť by mohol aj fakt, že o výrobu týchto senzorov pre Volvo sa postará spoločnosť Luminar, do ktorej Volvo v roku 2018 investovalo doteraz nezverejnenú čiastku. Volvo tak môže mať aspoň čiastočnú kontrolu nad výrobnou cenou, ktorú sa bude snažiť v najbližších rokoch stlačiť na minimum.

ZdrojVolvo

Komentáre k článku