Volkswagen na “Power Day” ohlásil o 50% lacnejšie batérie

ZDROJ | Volkswagen

S masívnym rastom e-mobility sa vynárajú otázniky. Budú mať automobilky dostatok batérií na pokrytie výrobných kapacít? A bude veľký počet elektrických vozidiel (EV) kde nabíjať, keď infraštruktúra je zatiaľ stále symbolická? Volkswagen ani jednu z týchto oblastí nenecháva náhode.

Pozrite siVolkswagen ID.4 pozná slovenskú cenu i reálny dojazd

VW na svojom podujatí „Power Day“, čo jednoznačne evokuje podobnosť s „Battery day“ Tesly, oznámil plán na zníženie nákladov na batérie pre EV až o 50% a zabezpečenie výrobnej kapacity batérií 240 GWh.

ZDROJ | VW

Aj keď elektromobily predstavujú z hľadiska podielu na produkcii automobilky stále mizivé percento, trend je extrémne pozitívny. Predaj EV v rámci koncernu VW sa vlani zvýšil na viac ako trojnásobok, na 231-tisíc kusov, pričom celkové dodávky vozidiel klesli o 15 %. Najpredávanejším elektromobilom značky VW bol model ID.3.

Podiel EV na 9,3 miliónoch vyrobených áut však stále tvoril len 2,5%. To sa ale rýchlo zmení. Už tento rok chce Volkswagen vyrobiť milión elektrických áut a do roku 2025 sa chce stať svetovým lídrom v oblasti e-mobility.

ZDROJ | VW

Jednou z kľúčových podmienok, aby sa to podarilo, je dostatok batérií. VW sa preto chce intenzívnejšie venovať nielen ich výrobe, ale aj zdokonaľovaniu. Cieľom je znížiť náklady a zjednodušiť konštrukciu batérií a súčasne zvýšiť ich výkon a kapacitu a tým aj dojazd vozidiel.

Pozrite siVolkswagen chce recykláciu batérií s 90%-nou výťažnosťou

Nový batériový článok má byť uvedený na trh od roku 2023 a bude inštalovaný vo všetkých  značkách koncernu až u 80% všetkých elektrických vozidiel v roku 2030. Optimalizáciou článku, nasadením inovatívnych výrobných metód a dôslednou recykláciou chce VW dosiahnuť zníženie výrobných nákladov na batérie až o polovicu.

Malo by sa to prejaviť znížením ceny batérií výrazne pod 100 EUR za kilowatthodinu, uviedol Thomas Schmall, člen predstavenstva koncernu Volkswagen pre technológie.

Pripomeňme, že podobné ambície má aj Tesla, takže mainstream sa bude musieť prispôsobiť, ak bude chcieť v konkurencii obstáť. Tu je zakódovaný potenciál budúceho zlacňovania elektromobilov.

VW už dlhšie úzko spolupracuje na výrobe batérií aj so švédskym startupom Northvolt, kde patrí k základným investorom, ale táto spolupráca sa naďalej prehĺbi.

Do konca tohto desaťročia bude len v Európe založených šesť nových batériových gigafabrík s celkovou výrobnou kapacitou 240 GWh. Pričom VW stavia na dosiahnutie kombinácie vlastnej výroby batérií a nákupu článkov od dodávateľov.

Najnovšie Volkswagen a Northvolt uzavreli kontrakt na dodávku batérií za 14 miliárd dolárov v priebehu nasledujúcich 10 rokov. Northvolt mal dva projekty gigafabrík na výrobu batérií: Northvolt Zwei a Northvolt Ett.

Pozrite siNorthvolt predstavil konkurenta pre Tesla Powerpack

Očakáva sa, že výroba v Ett sa má začať už v roku 2021 a bude mať ročnú produkciu 40 GWh batérií. Northvolt Zwei je momentálne v povoľovacej fáze a do prevádzky by mala byť uvedená v roku 2024. A vlastniť ju bude práve VW.

Spolu s plánom zabezpečiť dodávku batérií oznámil Volkswagen aj nové partnerstvá v oblasti budovania nabíjacej infraštruktúry. Nové dohody zahŕňajú spoluprácu so spoločnosťami BP vo Veľkej Británii, Iberdrola v Španielsku a Enel v Taliansku.

Automobilka plánuje do roku 2025 prevádzkovať v Európe 18 000 verejných rýchlonabíjacích portov. Európou však aktivity VW nekončia. V Severnej Amerike spolupracuje so spoločnosťami Electrify America a Electrify Canada, s ktorými chce vybudovať do konca roka okolo 3 500 rýchlo nabíjacích portov. V Číne zas prostredníctvom spoločného podniku CAMS plánuje do roku 2025 postaviť spolu 17 000 rýchlonabíjačiek.

ZdrojElectrek

Komentáre k článku