Volkswagen ukázal nový koncept veľmi lacného mestského crossoveru

ZDROJ | Volkswagen

Výrobca automobilov Volkswagen na medzinárodnom autosalóne IAA MOBILITY 2021 v Mníchove predstavil svoj koncept malého crossoveru. Chce rozšíriť segment malých elektromobilov do mesta.

Pozrite siCybertruck sa oficiálne odkladá, Tesla opäť nestíha sľubované termíny

Volkswagen chce budúcnosť bez emisií

Volkswagen má svoju stratégiu ACCELERATE a tým zrýchľuje svoj vývoj elektromobilov, pretože ich chce poskytnúť ešte širšiemu okruhu zákazníkov. V roku 2025 chce začať predávať model radu ID.

Jeho základná cena by mala byť okolo 20 000 eur. Prvý pohľad na toto vozidlo prináša štúdia ID. LIFE, ktorú Volkswagen vystavuje na medzinárodnom autosalóne IAA MOBILITY 2021 v Mníchove.

Automobilka Volkswagen sa zameriava na malý mestský automobil s elektrickým pohonom. Dizajnéri chceli priniesť striedmy mestský dizajn bez zbytočných ozdobných prvkov, čo sa im aj podarilo.

ZDROJ | Volkswagen

Strecha z textilu so vzduchovými komorami je pripevnená ku karosérii troma ochrannými oblúkmi. Odnímateľná strecha umožňuje vytvoriť v ID. LIFE pocit kabrioletu a prispieva to aj k redukcii hmotnosti.

Praktický mestský crossover

Parádnym prvkom sú predné LED Matrix svetlomety so zaujímavým dizajnom, ako aj osvetlené logo Volkswagen. Koncept je typu päťdverového crossoveru a jeho rozmery sú 4,09 x 1,85 x 1,6 metra. Cestu na nerovnom teréne umožňuje aj svetlá výška 19 centimetrov.

Objem kufra je oddelený dvojitou podlahou. Základný objem je 225 litrov a pod podlahou je ďalších 108 litrov. Výhodou elektromobilov je to, že majú ukrytý batožinový priestor aj pod prednou kapotou. Volkswagen ID. LIFE ho má konkrétne s objemom 68 litrov. Nachádza sa tam aj 8-litrová schránka určená na nabíjací kábel.

Slušný výkon elektromotora

Po prvýkrát je vozidlo na báze MEB (modulárna stavebnica elektromobility) vybavené pohonom predných kolies, na rozdiel od doterajších modelov radu ID. Elektromotor má výkon 172 kW (234 k) s maximálnym krútiacim momentom 290 Nm.

ZDROJ | Volkswagen

Zrýchlenie na „stovku“ zvládne za 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Batérie s kapacitou 57 kWh zabezpečujú dojazd okolo 400 km.

Dôraz na ekológiu

V priehľadnom laku karosérie sa využívajú na modro zafarbené drevené piliny ako prirodzený pigment. Strecha aj kryt predného kufra sú vyrobené zo 100 % recyklovaných PET fliaš. Sedadlá a výplne dverí sú potiahnuté mikrovláknom Artvelours Eco, vyrobeným z recyklovaných PET fliaš a tričiek. Na výrobu pneumatík boli použité suroviny ako prírodný kaučuk, rastlinný olej a prírodné živice.

Súčasťou vybavenia interiéru je herná konzola a videoprojektor.  Ako obrazovka slúži projekčné plátno s uhlopriečkou 34 palcov, ktoré sa vysunie z prístrojového panelu. Ďalšie elektronické zariadenia sa dajú napájať z 230 V zásuvky.

Pozrite siAmerická Tesla zverejnila video zo svojej továrne. Kvalita je teraz prvoradá

Nový VW OS

Ako je možné vidieť z obrázkov, elektromobil nemá spätné zrkadlá. Tie sú nahradené kamerami. Celý infotainment sa ovláda cez displej, ktorý sa nachádza na volante. Volkswagen nasadil aj vlastný operačný systém VW OS.

Na drevený rám prístrojového panelu sa pomocou magnetu dá uchytiť smartfón alebo tablet. Z tohto zariadenia sa potom dajú digitálne obsahy plynulo preniesť do systému vozidla.

Predné sedadlá sú navyše sklopné a spolu s tými zadnými sa dá spraviť až dvojmetrové lôžko. Maximálny objem tak môže byť až 1 285 litrov.

ZDROJ | Volkswagen

Volkswagen do roku 2030 plánuje zvýšiť podiel elektrických modelov v Európe na najmenej  70 percent a v Severnej Amerike a Číne na najmenej 50 percent.

Pozrite siEverreti elektrifikoval ďalšiu legendu. Prichádza elektrický Land Rover

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku