Volkswagen Golf 8 ponúka 2 hybridné pohony, plnú elektriku nie

ZDROJ | Volkswagen

Volkswagen predstavil ôsmu generáciu obľúbeného Golfu. Plne elektrickej verzie sme sa nedočkali, naopak nových technológií je štedro. Pozreli sme sa na novinky, ktoré sa týkajú práve technológií.

Kokpit v najnovšom Golfe tvorí digitálny združený prístroj s uhlopriečkou 10,25-palca a displej infotainmentu s uhlopriečkou 8,25-palca. Umiestnené sú v jednej osovej línii. K dispozícii však bude tiež voliteľný 10-palcový displej infotainmentu, ktorý pomôže vytvoriť Innovision Cockpit, podobný tomu z Tuaregu. Ovládanie bude pomocou dotykových tlačidiel a ovládačov (Touch-Slider), v ponuke bude Head-Up displej a chýbať nemá ani ovládanie hlasom.

ZDROJ | Volkswagen

Systém Online-Connectivity-Unit, OCU, má integrovanú eSIM, vďaka ktorej Golf 8 získava aktuálne informaćie nie len o premávke z on-line. Samozrejme, k dispozícií sú služby We Connect a We Connect Plus. Ak pripojíte smarfón cez Bluetooth, infotainment dokáže zapracovať informácie priamo z telefónnu, napríklad, do navigácie, ak máte rezerváciu stola v reštaurácii.

ZDROJ | Volkswagen

Novinkou je, že technológie Golf 8 sa dajú nie len aktualizovať, ale vďaka We Upgrade aj dodatočne aktivovať. V praxi to znamená, že ak sa dodatočne rozhodnete pre adaptívny tempomat „ACC“, asistent diaľkových svetiel „Light Assist“, navigáciu, „App-Connect“ (pripojenie pre smartfón), „Wireless App-Connect“ (bezdrôtové pripojenie iPhone), hotspot WLAN alebo hlasové ovládanie, nebude problém technológiu do automobilu dostať.

ZDROJ | Volkswagen

Golf 8 ako prvý ponúka v kompaktnej triede asistenčný systém Travel Assist, ktorý umožňuje na dialnici jazdiť do 210 km/h asistovane bez aktívneho ovládania riadenia, akcelerátora a brzdy vodičom. Stačí, aby mal vodič jednu ruku položenú na volante. Najnovšia generácia modelového radu je funkciou Car2X prepojená so svojim okolím. Technológia využíva informácie iných vozidiel v okruhu 800 metrov, ako aj signály cestnej infraštruktúry na upozorňovanie vodiča na nebezpečné situácie v premávke. Súčasne takéto upozornenia vysiela ďalším automobilom s funkciou Car2X.

ZDROJ | Volkswagen

Ôsma generácia Golfu sa bude dať okrem benzínových a dieslových motorov objednať s piatimi hybridnými pohonnými jednotkami. Vo Volkswagen debutuje technológia mild hybrid, pracujúca s napätím 48 voltov. Nový pohon mild hybrid, označený eTSI, tvoria benzínové motory TSI najnovšej generácie, štartovací generátor 48 V, pripojený k motoru drážkovaným remeňom a lítiovo-iónová akumulátorová batéria s napätím 48 V. Podľa WTLP bude spotreba paliva nižšia o 10%.

ZDROJ | Volkswagen

Nový Golf v motorizácii eTSI bude v troch výkonových stupňoch: 81, 96 a 110 kW (110, 130 a 150 k). Agregáty eTSI sa budú kombinované so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Okrem toho bude ôsma generácia k dispozícii aj s dvoma pohonmi plug-in hybrid na báze benzínového štvorvalca 1.4 TSI. Nová úsporná verzia pohonu eHybrid dosiahne výkon 150 kW (204 k), športovo vyladená verzia GTE má výkon 180 kW (245 k). Obidve sú vybavené novou lítiovo-iónovú batériu s väčšou kapacitou 13 kWh (plus 50 percent), umožňujúcu dlhší dojazd výlučne s elektrickým pohonom a špeciálnu 6-stupňovú 2-spojkovú prevodovku DSG.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku