Elektromobily Volkswagen budú vďaka platforme MEB cenovo dostupné

Automobilka Volkswagen o svojej plne elektrickej modulárnej platforme MEB hovorí už roky, hlavne v spojitosti s konceptmi elektromobilov I.D.. Teraz ju však už konečne predstavuje oficiálne a hovorí aj o plánoch na najbližšie roky. Do dvoch rokov chce predať 150 000 elektromobilov na MEB.

ZDROJ | VW

MEB, teda Modular Electric Drive Matrix, mala premiéru v Drážďanoch. Predstavitelia automobilky ju prirovnávajú k prechodu z Beetla na Golf pred mnohými rokmi. Či bude rovnako úspešná ako x generácií Golfa ukáže ale až čas.

Na platforme má byť postavených 150 000 vozidiel do roku 2020 v Nemecku, z toho má byť 100 000 vozidiel série I.D. V celej skupine ale VW plánuje vyrobiť 10 000 000 vozidiel. Dokedy, to už ale automobilka nešpecifikuje. Keďže ale ročne predáva niečo vyše 6 miliónov vozidiel, toto číslo nebude platiť pre rok 2020, ale dlhší časový úsek. Žeby najbližšiu dekádu?

Do roku 2022 chce mať ale VW v skupine celkovo 27 rôznych modelov. Okrem Volkswagenov na elektrinu sa tak dočkáme aj snáď ešte dostupnejších modelov s logom Seat či Škoda. Bugatti či Bentley asi na MEB postavené nebudú.

ZDROJ | VW

Volkswagen ID sa bude vyrábať vo fabrike v Zwickau v roku 2019. Prvé elektromobily majú zísť z linky koncom roka 2019. Okrem toho ale VW ohlásil aj spustenie kampane Electric for all, voľne preložené ako elektromobil pre každého. Elektromobily postavené na platforme MEB majú byť cenovo dostupné. Čo to ale znamená sme sa zatiaľ nedozvedeli.

ZDROJ | VW

Podľa predstaviteľov VW má byť ale MEB cestou ako z elektromobilov spraviť bestsellery na trhu. Elektromotor má podľa náčrtov prekvapivo poháňať iba zadnú nápravu. Vďaka modulárnosti ale asi nebude problém použiť elektromotor aj vpredu. V prednej časti má byť podľa nákresu aj indučkné, bezdrôtové, nabíjanie. Pravdepodobne pôjde o domáce nabíjanie, resp. nabíjanie na parkoviskách.

Batérie v MEB si VW vyvíja sám. Vďaka modulárnosti má byť možné do podvozku vložiť podstatne viac batérií a tým zvýšiť ich kapacitu a teda i celkový dojazd vozidla. Batérie majú byť schopné sa dobíjať v rýchlonabíjacích staniciach na 80% kapacity za 30 minút.

ZDROJ | VW

Keďže stále chýba výraznejšia infraštruktúra pre elektromobily, VW predstavil aj svoj návrh domácej nabíjacej stanice Volks-Wallbox. Jej špecifikácia ale nie je známa. Má byť však cenovo dostupná.

ZDROJ | VW

VW stihol však už predstaviť nový elektromobil postavený na ptatforme MEB. Ide o upravenú verziu modelu I.D. Buzz, ktorý ale bude slúžiť na prepravu tovaru. VW I.D. Buzz Cargo má mať dojazd 330 – 550 km (WLTP) v závislosti od verzie. Batéria s kapacitou 48 kWh sa má nabiť na 150 kW nabíjačke za 15 minút na 80%.

ZDROJ | VW

Chýbať nemá ani autonómnosť, v tomto prípade dokonca už 4. stupňa. Zaujímavosťou je implementácia klasickej 230V zásuvky, ktorú môžu majitelia využívať napríklad na pripojenie potrebného elektrického náradia. Na trhu sa má objaviť v roku 2021.

ZDROJ | VW

ZdrojVW

Komentáre k článku