Vision E3 Way – koncept Hyperloopu pre bicykle od BMW

Neustály rast veľkých miest so sebou prináša i nevýhodu v podobe čoraz hustejšej dopravy. Vision E3 Way má problém riešiť po svojom.

ZDROJ | BMW

Zväčšovanie miest sa nedá zastaviť, preto treba hľadať spôsoby, ako riešiť všetky otázky týkajúce sa ich konštatného rastu. BMW prichádza s konceptom, ktorý nazvalo Vision E3 Way. Ten prekvapivo nespočíva v použití áut.

Pozrite siBMW vyvíja nabíjaciu podložku pre elektrické autá, konečne!

Aktuálne sa vo svete nachádza mnoho veľkomiest, kde patria medzi najviac využívané elektro vozidlá bicykle či skútre. Veľkou nevýhodou je ale fakt, že mestá na takéto novodobé dopravné prostriedky stanovené neboli. Či už ide o používanie tých istých komunikácií šoférmi áut a motocyklov alebo málo dobíjacích staníc, Vision E3 Way je jedno z riešení.

ZDROJ | BMW

BMW si predstavuje budúcnosť ciest pre dvojkolesové vozidlá nad tými dnešnými. Automobilka chce vytvoriť akési nadzemné kryté tunely, v ktorých by bola udržiavaná ideálna teplota. Maximálna rýchlosť by bola 25 kilometrov a umelá inteligencia by sa starala o riadenie celej premávky. Cesty by boli prístupné len pre elektrinou poháňané motorky a bicykle.

ZDROJ | BMW

Celý projekt má fungovať na podobnom koncepte ako Hyperloop až s jedným rozdielom. Namiesto prepájania vzdialených miest chce BMW spájať mestské časti, ktoré bývajú počas týždňa preplnené autami. Ďalším podobným znakom je aj fakt, že koncept od BMW je open-source, a teda ho môže financovať ktokoľvek.

ZDROJ | BMW

Medzi prvé mestá, kde by sa mohol koncept Vision E3 Way pretaviť do reálneho použitia patrí čínsky Šanghaj, kde by malo byť vybudovaných približne 20 kilometrov týchto ciest. Výber Číny pritom nie je náhodný, nakoľko práve táto ázijská krajina je s viac ako 250 miliónmi e-bicyklov lídrom v ich požívaní. V nich majú premávať elektrické bicykle, ktoré chce BMW za poplatok prenajímať.

ZdrojBMW

Komentáre k článku