Videli sme ŠKODA VISION E takmer naživo!

Nie je tajomstvom, že ŠKODA začala už pred tromi rokmi pracovať na koncepte elektrického auta. Zhrnutím nápadov a prístupov je práve nový koncept ŠKODA VISION E. Prvá skutočne elektrická Škodovka, ktorá by sa mala začať sériovo vyrábať už o tri roky.

ZDROJ | ŠKODA

Oficiálne bude koncept novej ŠKODY VISION E predstavený až zajtra počas autosalónu Auto Shanghai 2017 . Automobilka však dnes zorganizovala na viacerých miestach na celom svete tlačovú konferenciu, kde umožnila novinárom vyskúšať si novú Škodu VISION E takmer naživo.

Pozrite siŠKODA VISION E – prvá plne elektrická Škodovka je na svete

Reálne sme však novinku ešte nevideli, počas prezentácie sme sa však na nej mohli previesť aspoň vo virtuálnej realite. Nechýbal ani krátky pohľad do interiéru a samozrejme aj niektoré špecifikácie, ktorými bude VISION E disponovať.

Ako už vieme dávnejšie ŠKODA VISION E je skutočne veľké auto. Dĺžka by mala byť tesne pod úrovňou 4,7 metra a rázvor náprav dokonca väčší ako model ŠKODA KODIAQ.

Aj napriek tomu, že VISION E bude elektromobilom, ŠKODA nezabudla na poriadny batožinový priestor. 600 litrov v sériovej verzii by malo uspokojiť nejedného majiteľa tohto elektromobilu.

Nová ŠKODA VISION E by sa mala začať sériovo vyrábať už za tri roky. Samozrejme podobne ako ostatné modely značky aj VISION E ponúkne Simply Clever riešenia. Jedným z nich je napríklad dvojica proti sebe sa otvárajúcich dverí. Sedadlá sa pritom natočia tak, aby ľudia vedeli lepšie vystúpiť.

ŠKODA tvrdí, že VISION E ponúkne dojazd na úrovni 500 kilometrov na jedno nabitie. Na palube nebude chýbať ani rýchle nabíjanie. Na 80 % kapacity sa vraj bude vedieť VISION E nabiť za 30 minút.

Pozrite siŠkoda KODIAQ dorazila na Slovensko + naživo nová Octavia!

Samozrejme reálny dojazd môže byť o niečo nižší, v závislosti od toho, aké komfortné systémy budete v aute využívať. Auto však ponúkne poriadnu dávku priestoru pre všetkých cestujúcich. Automobilka totiž taží z toho, že v tomto vozidle nie je spaľovací motor.

Auto bude vybavené na autonómnu jazdu 3. úrovne. Nebude teda schopné plne autonómnej jazdy, ale ponúkne niektoré systémy pre semi autonómne riadenie.

V konečnom dôsledku to bude znamenať, že sa môžeme tešiť na autonómnu jazdu po diaľnici, ktorá bude zahŕňať nielen aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, či udržovanie vzdialenosti pomocou adaptívneho tempomatu, ale aj aktívne predbiehanie, zrýchľovanie a spomaľovanie v závislosti od okolitej premávky.

 

ZDROJ | ŠKODA

Samozrejme ponúkne ŠKODA VISION E aj systém pre autonómne parkovanie, 360° parkovaciu kameru, alebo iné moderné asistenčné systémy, ktoré poznáme z modelov výrobcu.

Komentáre k článku