V Rusku budú vyrábať malý elektromobil za pár tisíc

Ruská spoločnosť ZETTA (Zero Emission Terra Transport Asset) už dávnejšie predstavila platformu pre malé mestské elektromobily, ktorá by bola využiteľná na širšie spektrum vozidiel. Keďže aj v Rusku pociťujú výrazný nárast znečistenia ovzdušia, hlavne vo veľkých mestách, elektromobilita aj tu hrá svoju úlohu.

ZDROJ | ZETTA

Problém znečistenia ovzdušia vo veľkých mestách je nielen v európskych metropolách, v ktorých už boli ohlásené zákazy vstupov dieslových vozidiel do centier, ale pociťujú ho aj v Číne a Indii. K týmto krajinám sa pridáva aj Rusko, ktoré má veľké problémy s dopravou a znečistením v Moskve, Petrohrade a desiatkach ďalších veľkých miest.

ZDROJ | ZETTA

Hoci v prípade Ruska je riešením skôr prechod na automobily jazdiace na plyn, pri spaľovaní ktorého nevznikajú žiadne nebezpečné látky, tamojšia vláda sa venuje aj elektromobilite. Miniatúrny elektromobil ZETTA CM1 má byť jedným z riešení plne elektrickú dopravu. Jeho cena má byť len okolo 6 200 € (450 000 rubľov).

Vďaka tomu by mohlo patriť medzi najlacnejšie elektromobily na svete. Jediný problém môže byť jeho vzhľad, ktorý je akoby pozliepaný z viacerých vozidiel. Predná časť pôsobí nasrdene, no zároveň vidieť malosť vozidla.

Podľa dostupných údajov má byť ZETTA CM1 široká len 1 600 mm, rozchod kolies je 1 270 mm. Pri dĺžke 3 035 mm ale ponúkne rázvor 2 000 mm, vďaka čomu sa má do vozítka zmestiť 4-členná posádka. Rozmermi tak pripomína Smart ForTwo, v ktorom je však miesto len pre dvoch.

ZDROJ | ZETTA

Celé vozidlo je postavené na platforme od ZETTA, ktorá obsahuje všetko potrebné, vrátane elektromotorov v kolesách a batérií s rekuperáciou. Chýbať nemá ani ABS a ESP. Výkon elektromobilu je len 46 koní, maximálny je 98 koní, no dojazd s 10 kWh batériou výrobca sľubuje na 200 km. V eco režime.

ZDROJ | ZETTA

ZETTA CM1 by sa mala začať predávať už tento rok, v decembri. Výrobca chce ročne vyprodukovať 15 000 takýchto vozidiel.

Takto malo vozidlo ZETTA vyzerať pred pár rokmi:

ZdrojAutoforum.cz,Auto.Mail.ru,e-zetta.ru

Komentáre k článku