V Kalifornii začínajú operovať diaľkové elektrické autobusy s 389 kWh batériou

O medzimestskú dopravu elektrobusmi sa v USA posrajú MCI s operátorom FlixBus. Prvé jazdy už úspešne zvládli.

Šialený názov MCI D45 CRTe LE CHARGE je označením jedného z prvý diaľkových plne elektrických autobusov, ktorý bude operovať v USA. Bezemisný autobus je výsledkom snahy Motor Coach Industries (MCI), dcérskej spoločnosti NFI Group. Autobus nasadí prepravná spoločnosť FlixBus. Tá je pôvodom z Európy, operuje aj u nás.

Prvá jazda sa uskutočnila 28. októbra na medzimestskej linke Sacramento San Francisco, v americkom štáte Kalifornia. Od 1. novembra 2019 je MCI D45 CRTe LE CHARGE nasadený na hromadnú dopravu po celej Kalifornii. Pasažieri majú možnosť si jazdu vyskúšať a spoznať technológie, ktoré elektrická novinka ponúka. Súčasne, MCI stále zbiera dáta na vylepšovanie a vytváranie siete nabíjacích staníc. Nový diaľkový elektrický autobus má byť bežnou súčasťou kalifornskej dopravy od 2020.

Pozrite siVolvo predstavilo plne elektrický autobus s kapacitou batérie 396 kWh

MCI D45 CRTe LE CHARGE vychádza z D-Serie, ktorá je najpopulárnejšou v portfóliu MCI. Spoločnosť uvádza, že krútiaci moment čisto elektrického diaľkového autobusu má byť až do 4 500 Nm a batéria má mať 389 kWh, možná bude aj verzia s 544 kWh. Vysokoenergetické lítium-iónové batérie použité v MCI D45 CRTe LE CHARGE  sú z dielne spoločnosti XALT Energy.

Electrically DRIVEN – D45 CRTe LE from Motor Coach Industries on Vimeo.

Nie práve vysokú kapacitu batérií, veľmi hrubým odhadom je dojazd okolo 200 kilometrov, má vylepšovať štandard J1772, ktorý zabezpečí plné nabitie batérie za menej ako 3 hodiny. 150 kWh nabíjačky však zrejme budú umiestnené len v depách. Batériu ma tiež podporovať systém MCI Connect Telematics, ktorý meria všetky kľúčové veličiny jazdy, vrátane dĺžky trasy a času potrebného na dojazd do cieľa, a upravuje podľa toho výkon pomocných systémov, aby primerane zaťažovali batériu.

Zdrojinsideevs.com

Komentáre k článku