Už aj na Slovensko dorazil Lexus s digitálnymi späťákmi

ZDROJ | Lexus

Po Slovensku sa bude premávať ďalšia značka, ktorá môže machrovať s kamerami namiesto spätných zrkadiel. Zdá sa, že nový trend sa postupne udomácňuje a konzervatívni šoféri si naň budú musieť (skôr či neskôr) zvyknúť. Technológia prináša množstvo výhod, no nájdu sa aj nevýhody.

Digitálne spätné zrkadlá v sériovo vyrábanom automobile boli prvýkrát použité v Lexuse už pred dvomi rokmi. Konštruktéri nahradili bočné zrkadlá malými kamerami, ktoré umiestnili do odolných krytov na pôvodnom mieste klasických zrkadiel, čím zohľadnili jazdné návyky vodičov.

ZDROJ | Lexus

Vďaka lepšej aerodynamike znižujú digitálne bočné zrkadlá hluk. Keďže displeje sú umiestnené v interiéri vozidla, nie je znížená viditeľnosť počas zlých poveternostných podmienok (dážď, sneh) alebo v tme. Takéto zrkadlá eliminujú mŕtve uhly a vedia automaticky zobrazovať referenčné čiary podľa rýchlosti automobilu.

Pozrite siAudi e-tron 55 s ukradnutými späťákmi dá pokojne aj 300 km

Systém Lexusu prenáša zábery do dvoch 5-palcových displejov pripevnených na predných stĺpikoch – teda v oblasti, kde je vodič zvyknutý pozerať, sú však bližšie v ich zornom poli. Samotné kamery sú odolné a majú zabudované ohrievanie, ktoré zabraňuje zahmlievaniu či námraze.

ZDROJ | Lexus

Lexus ES s digitálnymi zrkadlami je dostupný aj u nás ako doplnková výbava. Sada digitálnych zrkadiel stojí 1 700 eur, čo je prijateľná suma na danú triedu. V prípade záujmu je možné vybaviť automobil Lexus aj digitálnym spätným zrkadlom. Do Európy má prísť spolu s novou verziou limuzíny Lexus LS.

Pozrite siHonda e je konečne na Slovensku. Aká je naživo?

Samozrejme, Lexus ES nie je na Slovensku jediným vozidlom, ktoré môžeme vidieť jazdiť s takýmito „ukradnutými“ späťákmi. Nájdeme tu napríklad Hondu e, tá ich má dokonca v základnej výbave a sú prakticky neviditeľné. Pochváliť sa s nimi môže aj Audi e-tron.

ZDROJ | Lexus

Digitálne spätné zrkadlá majú svoje čaro, sú praktické, aj keď ich väčšina výrobcov necháva trčať do sveta. Všetky bežné patálie známe z „analógových“ späťákov sa tak prinášajú aj do digitálneho sveta. Vandali sa na nich môžu bez problémov odreagovať, nešikovný šofér ich pri manévrovaní zachytí o stenu, alebo v horšom prípade o druhé vozidlo. Ak si uvedomíte, koľko stoja bežné spätné zrkadlá, nechcite si predstaviť, koľko zaplatíte za opravu digitálnych.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku