Umelá inteligencia dokáže detegovať hnev, smútok i radosť a pokoj

Na výstave IFA 2019 v Berlíne sa predstavil aj japonský startup Empath, ktorý sa niekoľko rokov venuje tvorbe strojového učenia nálad ľudí. V praxi chcú v spoločnosti dokázať to, aby stroje boli schopné detegovať emócie.

ZDROJ | Empath

To má pomôcť nie len pri hlasových asistentoch, ktoré vo veľkom propaguje Google, Amazon či Apple (a desiatky ďalších menších tvorcov), ale aj v prípade automatických zákazníckych servisoch, teda infolinkách. V takom prípade bude umelá inteligencia schopná rozlíšiť emóciu a podľa toho aplikovať konkrétny spôsob komunikácie.

Svoje využitie si ale rozpoznávanie emócií nájde aj v zdravotníctve. Napríklad na včasné rozpoznávanie demencie, posttraumatickej stresovej poruchy (PTSD) či zlyhanie srdca a mozgová príhoda. Podľa Empathu si ale cestu nájde aj do robotov, automobilov či hier.

ZDROJ | Empath

Tokijský startup Empath vie pomocou vlastných algoritmov Emotion AI rozpoznávať emócie ako radosť, hnev, pokoj a smútok v reálnom čase a navyše vraj v akomkoľvek jazyku. Problémy nemá robiť ani rušné prostredie, rozdielne intonácie, rýchlosti reči či jej sila.

Empath už teraz spolupracujú so spoločnosťami ako NTT DoCoMo, Philips, Fujitsu, TMJ a mnohými ďalšími. Empath má biznis aplikáciu, pomocou ktorej si ľudia môžu merať svoje zmeny nálad počas dňa a na základe predpovede počasia zisťovať ich vzájomnú koreláciu. Následne je systém schopný určiť, pri akom počasí budú mať používatelia (zamestnanci) akú náladu a teda i aké výkony.

Pre tretie strany existuje už aj API a SDK pre Windows, Android aj iOS. On-line služba Emotion AI vraj už funguje v call centrách, kde šetrí čas a zvyšuje predaje od takmer 400%.

ZDROJ | Empath

ZdrojEmpath,Forbes

Komentáre k článku