Trh so smart hodinkami dosahuje rekordné čísla, polovicu tvoria Apple Watch

Trh so smart hodinkami neustále rastie. Sám som k tomu prispel, keď som si v januári kúpil hodinky na športovanie od Garminu. Podľa štatistík však viac ako polovicu trhu ovláda spoločnosť Apple s Apple Watch.

ZDROJ | Apple

Podľa prieskumnej agentúry Strategy Analytics, trh so smart hodinkami vyrástol za uplynulý rok o 56 % a dosiahol hodnotu 18 miliónov predaných kusov v štvrtom kvartáli 2018. Posledný štvrťrok 2017 tvoril trh s hodinkami 11,6 miliónov predaných kusov. Z tohto čísla tvoria viac ako 51 % predaje Apple Watch hodiniek. Na druhom mieste je Fitbit. Na treťom mieste skončil Samsung a až na štvrtom sa umiestnil Garmin.

Global Smartwatch Vendor Shipments (Millions of Units) Q4 '172017 Q4 '182018
Apple7.8 17.7 9.2 22.5
Fitbit0.5 0.5 2.3 5.5
Samsung0.6 3.1 2.4 5.3
Garmin0.7 2.2 1.1 3.2
Others2.0 5.8 3.2 8.5
Total11.6 29.3 18.2 45.0
Global Smartwatch Vendor Marketshare (% of Total)Q4 '172017 Q4 '18 2018
Apple67.2% 60.4% 50.7% 50.0%
Fitbit4.3%1.7%12.7% 12.2%
Samsung5.2% 10.6%13.2%11.8%
Garmin6.0% 7.5%6.1%7.1%
Others17.2% 19.8%17.4% 18.9%
Total 100.0% 100.0% 100.0% 100.0%

Pozrite siAko som prešiel na Apple Watch 4 zo Samsung Galaxy Gear S2

Ak sa pozrieme na celkové čísla, za celý rok 2018 dosiahol predaj inteligentných hodiniek neuveriteľných 45 miliónov kusov, z ktorých Apple hodinky predstavujú 22,5 milióna. Napriek tomu, že podiel Apple hodiniek na trhu je viac ako 50-percentný, v štvrtom kvartáli 2017 predstavoval až 67 %, takže ide o značný pokles. Dôvodom je silnejúca konkurencia zo strany Samsungu a tiež Fitbitu.

Fitbit predal v štvrtom kvartáli 2018 2,3 milióna hodiniek, čím skončil na treťom mieste tesne za Samsungom, no za celý rok mu patrí druhé miesto v počte 5,5 milióna predaných kusov.

Samsung predal v štvrtom kvartáli 2018 2,4 milióna hodiniek a tvorí 13 % celkového trhu. Ide o 5-percentné zvýšenie oproti roku 2017. Rast sa očakáva aj tento rok. Samsung nedávno predstavil čerstvú novinku Galaxy Watch Active, hodinky, ktoré veľmi pravdepodobne pôjdu na dračku. Celkovo predal Samsung za minulý rok 5,3 milióna hodiniek.

Značka Garmin za posledný štvrťrok 2018 tvorila iba 6 % z celkového predaja. Dôvodom môže byť aj to, že firma okrem Garmin Instinct nepriniesla žiadne prémiovejšie hodinky.

ZDROJ | Garmin

Pozrite siGarmin má nové smart hodinky, vydržia 2 týždne a nezruinujú vás

Prieskum tiež ukazuje, že najsilnejší štyria hráči na trhu so smart hodinkami sú práve renomované firmy Apple, Samsung, Fitbit a Garmin.

ZdrojBusiness Wire,Gsmarena

Komentáre k článku