Toyota už vie, ako sa vyhnúť problémom s nedostatkom dielov

ZDROJ | Toyota

Toyota od decembra rozbehne svoju výrobu na 100 % svojich kapacít. Vyriešila tak problém, ktorý trápi všetky automobilky na svete – nedostatok náhradných dielov. Ako sa jej to podarilo?

Aj Toyota zažila obmedzovanie produkcie. Napriek tomu, že motoristi chceli kupovať nové modely, koncern nestíhal vyrábať a dodávať. Globálny nedostatok má na svedomí pandémia koronavírusu, ten sa prejavil najmä v zníženej ponuke čipov, plastových dielov ale i plechov.

ZDROJ | Toyota

Vďaka nadštandardnej spolupráci s dodávateľmi sa však už od budúceho týždňa rozbehne vo všetkých 14 závodoch a 28 výrobných linkách výroba naplno a bez obmedzení. Stane sa tak po prvý raz od mája tohto roku.

Pozrite siUž to začalo? Nedostatok čipov zdražuje autá

Celosvetovo vo všetkých svojich závodoch vyrobí zhruba 800-tisíc vozidiel. Je to o 40-tisíc viac ako v rovnakom období minulý rok. Toto číslo sa približuje k firemnému cieľu vyrobiť v aktuálnom fiškálnom roku deväť miliónov vozidiel.

ZDROJ | Toyota
ZDROJ | Toyota

Návrat k štandardnému režimu sa týka všetkých tovární na celom svete, vrátane európskeho závodu českom v Kolíne, ktorý Toyota prevzala na začiatku roka 2021. Ten od novembra začal s výrobou Toyoty Yaris (v hybridnej aj v benzínovej verzii). Na budúci rok sa u našich susedov začne vyrábať Toyota Ago X s produkciou 1 000 kusov denne.

ZDROJ | Toyota

Toyota myslí na Slovensko

Obmedzené dodávky zažili na vlastnej koži aj slovenskí motoristi. Koncern však objednávky na nové automobily plynule vybavuje. Predajcovia dnes vedia povedať a potvrdiť termíny dodania vozidiel.

Toyota napriek napätej situácii s polovodičovými čipmi pokračuje v raste. Viete o tom, že v roku 2020 bola práve Toyota jedinou značkou, ktorá zaznamenala medziročný nárast? Už dnes je jasné, že aj tento rok bude rekordný.

Pozrite siToyota Yaris – najlepší hybrid do mesta, ktorý ponúka prvotriednu bezpečnosť

Koncern u nás za prvých 10 mesiacov zaregistroval 5 448 vozidiel čím si zabezpečil trhový podiel na úrovni 7,7 %. Za úspechmi Toyoty stojí najmä dlhodobá investícia do vývoja hybridného pohonu, ktorý sa stal základným pohonom všetkých vozidiel značky Toyota.

Pripravenosť na meniace sa prostredie dáva Toyota obrovský náskok pred konkurenciou.

„Na Slovensku evidujeme aj v tomto roku obrovský záujem o naše vozidlá a veľmi ma teší, že sme schopní priebežne tento záujem pri väčšine svojich modelov uspokojovať. Nakoľko očakávame, že ceny nových vozidiel na Slovensku v ďalších mesiacoch porastú a výrazne sa nezlepší ani ich dostupnosť, je práve teraz ten najvýhodnejší čas na kúpu nového auta. Kto uvažuje o výmene vozidla v nasledujúcich mesiacoch, spraví dobre, ak zmluvu na nové vozidlo podpíše už teraz,“ povedal Milan Kočka, generálny riaditeľ Toyota a Lexus SR.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku