Toyota predstavila nový elektromobil na vodík Mirai. Tento už vyzerá k svetu!

Toyota Mirai je jedno z prvých sériových vodíkových vozidiel na svete. Asi aj preto ho japonský výrobca chcel čo najviac odlíšiť a nadelil mu dizajn, ktorý sa len tak nevidí. Mnohí jeho dizajn prirovnávajú k svetoznámej Multiple od Fiatu. Japonská automobilka ale dnes predstavila jeho druhú generáciu, ktorá konečne vyzerá k svetu.

Pozrite siToyota pripravuje druhú generáciu Mirai, vozidla na vodíkový pohon

ZDROJ | Toyotav

Po tom, čo sa Toyote podarilo predať okolo 10 000 elektromobilov Mirai prvej generácie, prišiel čas na druhú. Nová Toyota Mirai je síce stále extravagantné auto, no má podstatne viac uhladený dizajn a krivky, ktoré do ktorých sa nemusí báť nastúpiť ani Európan s veľkým citom pre detail a dizajn.

ZDROJ | Toyota

Hoci novinka má na jedno natankovanie prejsť okolo 500 km, kritickou oblasťou stále zostáva účinnosť FCEV sústavy. Toyote sa však podarilo v novej verzii dosiahnuť predĺženie dojazdu o 30% prostredníctvom vylepšenia sústavy palivových článkov a použitia väčších palubných vodíkových nádrží.

Pozrite siČo je to vodíkový pohon? Ekológia s otáznikmi

ZDROJ | Toyota

V najnovšom vyhotovení má systém tri nádrže, jednu dlhú a dve krátke, ktoré spoločne zvyšujú kapacitu paliva približne o jeden kilogram vodíka v porovnaní s aktuálnym modelom.

Tankovanie vodíka je veľmi podobné tankovaniu plynu, nielen spôsobom, ale aj dĺžkou. Oproti klasickým elektromobilom je to výrazne kratšie.

ZDROJ | Toyotav

„Snažili sme sa vyrobiť vozidlo, ktoré by v zákazníkoch vyvolávalo pocit, že na ňom chcú stále jazdiť, vozidlo, ktoré bude mať emotívny a atraktívny dizajn a taký dynamický a citlivý výkon, že na tvári vodiča vyčarí úsmev,“ povedal Jošikazu Tanaka, hlavný konštruktér nového modelu Mirai. „Chcem, aby zákazníci povedali: ‚Rozhodol som sa pre Mirai nielen preto, že je to FCEV, alebo preto, že som jednoducho to auto chcel; iba náhodou je to aj FCEV.‘ V našej vývojovej práci sa budeme aj naďalej zameriavať na tento pocit a veríme, že vďaka novému modelu Mirai budeme stáť na čele úsilia, ktoré povedie k uskutočneniu spoločnosti na vodíkovú energiu.“

ZDROJ | Toyota

Interiér je podľa tvorcov koncipovaný ako jednoduchý a moderný priestor s prívetivým a pohodlným prostredím. K hlavným prvkom patrí 12,3-palcový centrálny displej a prístrojový panel v japonskom štýle.

Vďaka novej platforme a inteligentnému usporiadaniu bolo možné v novom modeli Mirai rozšíriť počet miest na sedenie z doterajších štyroch na päť.

ZDROJ | Toyota

Novinka sa na trhu objaví postupne, od konca roka v Japonsku, neskôr v Severnej Amerike a Európe. Dovtedy sa snáď rozšíri aj počet čerpacích staníc na vodík, ktorých je v súčasnosti ako šafranu. Navyše ceny za tankovanie sú extrémne vysoké.

ZDROJ | Toyota

ZdrojToyota

Komentáre k článku