Toyota Crown – vlajkový sedan s plejádou technológií

Toyota Crown kumuluje všetky najmodernejšie technológie značky –  architektúru TNGA, hybridný pohon štvrtej generácie, balík Toyota Safety Sense na zvýšenie bezpečnosti, komfort používania vozidla na základe výmeny informácií v cloude a umelej inteligencie.

Od premiéry prvej generácie v roku 1955 je  Toyota Crown v Japonsku symbolom inovatívnosti. V roku 1987 sa v ôsmej generácii modelu objavil trakčný systém a v roku 1991 vo výbave deviatej generácie antiblokovací systém ABS. Vlajkový sedan  Crown 15. generácie je v štandarde vybavený modulom automatickej výmeny údajov DCM.  Trvalé pripojenie cez bezdrôtovú sieť predstavuje novú úroveň vzťahu medzi vozidlom a používateľmi. Nové služby založené na výmene údajov v reálnom čase sú zamerané na  vyššiu bezpečnosť, komfort a pohodlie pri používaní vozidla.

ZDROJ | Toyota

Štandardné vybavenie modelu Crown zahŕňa úplne novú zostavu systémov aktívnej bezpečnosti  Toyota Safety Sense druhej generácie. Menší modul so zabudovanými kamerami a radarovým senzorom so zvýšenou citlivosťou a dosahom rozširuje funkčnosť systému predchádzania kolíziám o detekciu cyklistov cez deň a chodcov aj v noci.   Zvyšuje tiež účinnosť systému udržania vozidla v  jazdnom pruhu tým, že koreluje detekciu trate na vozovke s pôsobením aktívneho tempomatu. Toyota Crown je vybavená aj funkciu automatického brzdenia počas manévrovania na parkovisku.

ZDROJ | Toyota

Pripojenie vozidla k internetu sprístupňuje vodičovi riešenia ako je  HELPNET – systém, ktorý automaticky informuje o nehode pohotovostné služby a e-Care. Prostredníctvom neho tiež predajca na základe údajov z vozidla informuje klienta, kedy je optimálny čas na servis vozidla. Ďalším moderným riešením, ktoré zvyšuje bezpečnosť, je systém ITS Connect, v rámci ktorého si vozidlá aj infraštruktúra cestnej premávky (napr. semafory) vymieňajú informácie, aby zabránili kolíziám. Ďalší systém Passable Route Map zasa označuje únikové cesty počas prírodných katastrof.

Pozrite siToyota Century – japonská limuzína za cenu Maybachu

Nová Toyota Crown bola postavená na architektúre TNGA. Jej jazdné vlastnosti  testovali a zdokonaľovali na známej nemeckej pretekárskej trati Nürburgring, ktorá je považovaná za najťažšiu na svete. Vďaka platforme TNGA má vozidlo nižšie umiestnené ťažisko či špeciálne zavesenie kolies prednej a zadnej nápravy.

ZDROJ | Toyota

Na výber je potom medzi dvoma hybridnými pohonmi a preplňovaným benzínovým motorom. Hybridný systém Dynamic Force Engine Hybrid System s 2,5-litrovým motorom bol vyvinutý v architektúre TNGA a vyznačuje sa mimoriadne vysokým tepelným výkonom na úrovni 40 %. Táto pohonná jednotka poskytuje výkon 226 koní a pracuje s trakčnou batériou typu nikel-hydrid. Pohon Multi-stage Hybrid System s 3,5-litrovým motorom V6 generuje výkon 359 koní. Elektromotor s výkonom 180 koní čerpá energiu z lítium-iónovej batérie.

Toyota plánuje dodávať japonským zákazníkom mesačne 4 500 kusov modelu Toyota Crown. Ceny zatiaľ oznámené neboli.

ZdrojToyota

Komentáre k článku