TOP 10 najhodnotnejších značiek roku 2016

Interbrand, divízia Omnicomu, každoročne analyzuje a zostavuje rebríček sto najhodnotnejších značiek sveta. Pozrite si ako dopadla prvá desiatka za rok 2016. Prvé miesto zaručene prekvapením nebude.

Než pristúpime k rebríčku TOP 10 značiek, povieme si zopár zaujímavých miest zo zvyšného rebríčku. Na 100. mieste sa napríklad umiestnila Tesla Motors, ktorá sa prvýkrát na rebríček dostala.

interbrand-1
ZDROJ | brandchannnel

Pozrite siZNAČKY | Apple – história a súčasnosť IT legendy

Na 58. mieste sa napríklad ukázal japonský gigant Sony, ktorý si oproti minulému roku o 8% polepšil. Volkswagen z Nemecka sa umiestnil na 40. mieste.

Zaujímavé je aj 28. miesto, kde sa objavil výrobca plienok Pampers. Nachádza sa rovno medzi kuriérskou službou UPS a obchodom s oblečením ZARA.

Facebook napriek tomu, že zaznamenal prudký rast, sa nachádza „iba“ na 15. mieste. Nakoniec spomenieme, že nemecké BMW si zaslúžilo trochu demotivujúce 11. miesto. Teraz už k samotnej desiatke.

10. GE

General Electric je gigant a medzinárodný konglomerát vo sfére elektroniky, energetiky, financií a technickej infraštruktúry. Spoločnosť vznikla v roku 1892.

general_electric_logo-svg
ZDROJ | wikipedia

Hodnota značky GE oproti roku 2015 stúpla o 2% a momentálne je na hranici približne 43,130 miliárd. Ročný obrat firmy je 140 milárd dolárov.

9. Mercedes-Benz

Nemecký medveď si oproti minulému roku polepšil až o 18% a to nezačal predávať ani elektrické automobily.

Značku myslím, že netreba bližšie predstavovať, no jej história siaha až do roku 1883. Oficiálna spoločnosť Mercedes-Benz však bola založená až v roku 1926.

Mercedes-Benz o-n logo
ZDROJ | Mercedes-Benz

Hodnota značky každým rokom iba stúpa, okrem malého poklesu v období krízy (2008-2009). V roku 2016 dosiahla hodnotu 43,490 miliárd dolárov.

Pozrite siGeneration EQ je budúcnosť elektromobilov podľa Mercedesu

8. Amazon

Najznámejší internetový obchod, ktorý sa posledné roky venuje aj cloudovým a počítačovým službám si v roku 2016 polepšil o 33%.

Amazon Prime Video ico
ZDROJ | Amazon

Hodnota značky Amazon po každoročnom raste dosiahla hodnotu 50,338 miliárd dolárov. Spoločnosť pritom vznikla len v roku 1994.

7. Samsung

Napriek tomu, že rok 2016 nie je pre Samsung zrovna najšťastnejším, juhokórejský gigant môže byť rád za 14% rast hodnoty značky Samsung.

Samsung_Quantum_dot_3

Spoločnosť Samsung vznikla v roku 1938 a jej momentálna hodnota značky je 51,808 miliárd dolárov.

Pozrite siZNAČKY | Microsoft – história softvérového giganta

6. IBM

Technologické spoločnosti očividne vládnu rebríčku a na šiestom mieste sa tentokrát umiestnila spoločnosť, ktorá spravila revolúciu vo sfére informačných technológiách. IBM vzniklo ešte v roku 1911, kedy o počítačoch dnešného typu mohli len snívať.

IBM logo
ZDROJ | IBM

Tento rok však klesla jej hodnota značky o 19% a momentálne je na úrovni 52,500 miliárd dolárov. Klesajúca tendencia je pri IBM prítomná už od roku 2013.

5. Toyota

Mnohých asi prekvapí, že japonská Toyota v rebríčku porazila automobilových velikánov ako BMW, Mercedes, či Volkswagen, no je to tak. Spoločnosť vznikla v roku 1937.

Toyota o-n logo
ZDROJ | Toyota

Hodnota značky si polepšila o 9% a môže sa pochváliť úctyhodnou hodnotou 53,580 miliárd dolárov.

4. Microsoft

Spoločnosť vznikla v roku 1975 a okrem počítačov sa venuje aj mobilným perifériám, herným konzolám, operačným systémom a programovaniu

cropped-Microsoft-logo.png

Hodnota značky spoločnosti Billa Gatesa je na úrovni 72,795 milárd dolárov. Ide o už trochu markantnejší rozdiel, než pri predchádzajúcich spoločnostiach.

Pozrite siApple, Google a Microsoft sú najhodnotnejšími značkami sveta

3. Coca-Cola

Čo by to bol za rebríček keby tam nebola Coca-Cola. Prvá spoločnosť, ktorá nie je technologická. História Coca-Coly siaha až do roku 1886. Netreba zabúdať, že pod konglomerát nepatrí iba jeden ikonický nápoj, ale aj 500 ďalších značiek ako napríklad Fanta, či Sprite.

logo-coca-cola1
ZDROJ | okprads

Hodnota značky je momentále 73,102 miliárd dolárov, čo predstavuje 7% pokles oproti roku 2015.

2. Google

Blížime sa do finále a druhé miesto obsadil technologický gigant a najväčší internetový vyhľadávač na svete.

Google logo 01
ZDROJ | Google

Google si polepšil o 11% a hodnota značky Google dosiahla slušných 133,252 miliárd dolárov. Pre Google však nebol rok, kedy by nestúpal a pritom sa jedná o najmladšiu firmu z nášho rebríčku. Google vznikol v roku 1998.

Pozrite siApple už nie je najhodnotnejšou firmou, predbehol ju Google

1. Apple

Kto by čakal niečo iné, než jabĺčkového kráľa, ktorého všetci hejtujú a zároveň všetci kupujú jeho produkty.

Myslíme, že produkty ako iPhone, Mac, iPad, iPod, či Apple Watch netreba bližšie predstavovať. Apple je skrátka kráľ a to ako na trhu s elektronikou, tak aj v prestíže značky.

Apple-logo
ZDROJ | REUTERS/Mike Segar

Apple vznikol pred 40. rokmi v roku 1976. Môže sa pochváliť obratom viac ako 233 miliárd ročne a hodnotou značky 178,119 miliárd dolárov. Práve za tieto ukážkové čísla mu právom patrí prvé miesto.

Celú stovku značiek si môžete pozrieť na oficiálnej stránke rebríčku.

microsoft-interbrand-survey
ZDROJ | brandchannel

ZdrojInterbrand

Komentáre k článku