Tím iFixit rozobral na častice nové iPhony Xs a Xs Max

Ako je už zvykom pri nových Apple zariadeniach, ani pri iPhonoch Xs a Xs Max nechýbal opravársky tím iFixit, ktorý sa pozrel ako vyzerajú smartfóny zvnútra.

ZDROJ | iFixit

Po externej stránke sa okrem farebného spracovania zmenilo umiestnenie antény, ktorá sa presunula tam, kde býval ľavý mikrofón.

ZDROJ | iFixit

Pomocou sady iOpener sa podarilo oddeliť displej od zvyšku tela, ktorý je prilepený špeciálnym adhezívom. Tím iFixit tvrdí, že napriek tomu, že smartfóny by mali disponovať vylepšenou odolnosťou IP68, problémy s otváraním nemali a išlo im to rovnako jednoducho ako s predošlým modelom, ktorý mal certifikáciu iba IP67.

Po otvorení oboch smartfónov sú vidieť prvé rozdiely medzi Xs a Xs Max. Príkladom je senzor haptickej odozvy, ktorý je pri verzii Xs Max väčší. Xs Max má tiež rozšírenú základnú dosku a zmenený jeden z konektorov displeju. Zmenou prešla aj batéria, ktorá má pri modeli Xs tvar písmena L a tvorí ju jedna súčiastka.

ZDROJ | iFixit

Pozrite siTím iFixit sa pozrel na kĺb novej klávesnici MacBooku Pro

Hlavnú časť iPhonu tvorí základná doska, ktorá v sebe ukrýva niekoľko zaujímavých častí. Červená farba označuje úložisko Toshiba TSB3243V85691CHNA1, pod oranžovou sa skrýva Apple 338S00248 audio kodek, žltá označuje Cypress CPD2 USB power delivery IC, zelená NXP CBTL1612 displej port multiplexor a modrá Texas Instruments 61280 battery DC converter.

ZDROJ | iFixit

Druhá vrstva dosky obsahuje ďalšie súčasti, medzi ktorými nájdeme nový čip Apple A12, vyznačený červenou farbou. Oranžová označuje senzor STMicroelectronics STB601A0 power management IC, ktorý podľa iFixit pravdepodobne slúži na Face ID. Žltá označuje ďalšie tri audio kodeky. Ružová skrýva napájanie batérie a zvyšné farby označujú čipy, ktoré sa starajú o energiu.

ZDROJ | iFixit

Ešte hlbšie nájdeme červenou označený senzor pre Bluetooth a WiFi Apple/USI 339S00551 (Xs) alebo 338S00540 (Xs Max). Oranžová označuje modem Intel 9955 J825YD05 10PSV (Xs) alebo 9955 X816YD5R P10PHV (Xs Max) a žltá ST Microelectronics ST33G1M2 32 bit MCU s ARM SecurCore SC300. Zelený NXP 100VR27 čip pravdepodobne ukrýva funkciu NFC a modrý funkciu bezdrôtového nabíjania Broadcom 59355A210646.

ZDROJ | iFixit

Posledná vrstva obsahuje bližšie nepopísané čipy Avago 8092M high/mid PAD (červená), Murata 500 4×4 MIMO DSM (oranžová), Skyworks 206-15 946368 1830, 170-21-916794 1830, 5775 4321 1827 a 5941 0925 1831 (žltá), 5762 P10 1828 (zelená), S775 4321 1827 (modrá).

ZDROJ | iFixit

Po nudných čipoch sa iFixit pozrel aj na fotoaparáty. Senzor fotoaparátu sa napríklad zväčšil o 32 %. Nové batérie sa líšia tvarom, keďže model Xs dostal v podstate dve oddelené batérie. iPhone Xs disponuje 2 659 mAh batériou a iPhone Xs Max 3 179 mAh batériou.

ZDROJ | iFixit

Pozrite siSamsung Galaxy Note9 v rukách iFixit, novinka vnútrom neprekvapí

Ďalšou časťou, ktorú iFixit rozobral, sú snímače pre Face ID technológiu. Poslednou časťou sú čipy, ktoré napájajú displej.

ZDROJ | iFixit

Čo sa týka skóre opraviteľnosti, tím iFixit udelil iPhonom Xs a Xs Max skóre 6/10. Výhodou je, že kritické časti ako displej a batéria ostávajú jednoducho vymeniteľné. Situáciu zhoršuje vodotesnosť, ktorá po otvorení iPhonov stráca svoju účinnosť. Zároveň medzi hlavný mínus patrí sklenené telo iPhonu, ktoré zväčšuje šancu na rozbitie telefónu.

ZDROJ | iFixit

ZdrojiFixit

Komentáre k článku