Teslu rýchlo nabijete aj tým, že ju budete ťahať diaľničnou rýchlosťou

ZDROJ | Warped Perception

Tvorca YouTube kanálu Warped Perception pred pár dňami zverejnil video, v ktorom dokázal nabíjať batériu elektromobilu Tesly Model S obyčajným ťahaním. Výsledkom bolo, že pri diaľničnej rýchlosti sa nabíjala rýchlosťou ako na rýchlonabíjačke Supercharger.

ZDROJ | Tesla

Toto doma neskúšajte! Autor kanálu Warped Perception svoj pokus neodporúča nikomu. Dôvod síce nevysvetlil, no z hľadiska konštrukcie elektromobilov to nemusí byť bezpečné. Nejde iba o Teslu, pretože tá pozná „neutrál“, no viaceré iné elektromobily N-ko nepoznajú a majú neustále „zaradený“ prevodový stupeň. Inak povedané, elektromotor je neustále pripojený ku kolesám a ich točenie by ho mohlo zničiť. To sa bavíme ale o vypnutom aute, kedy je batéria úplne mŕtva.

Na druhej strane, tvorca videa vyššie Model S nevyšťavil na nulu, ale sa nechal ťahať so zapnutým elektromobilom a v režime D, teda Drive. Tesla Model S si tak pokojne mohla „myslieť“, že sa rúti dole kopcom a využívala rekuperáciu.

Na to, aby batériu dobíjal rekuperáciou rýchlosťou ako ju dokáže nabíjať Supercharger, muselo vozidlo pred ním ísť rýchlosťou vyše 110 km/h. Autor ale nebol veľmi presný, Supercharger dobíja výkonom cca 150 kW (v priemere vraj 72 kW), ťahaním získavala Tesla S elektrinu výkonom 65 kW. Podľa informácií z displeja Tesly Modelu S sa pri rýchlosti 110 km/h rekuperovala energia rýchlosťou maximálne 1 200 Wh za každú prejdenú míľu.

ZDROJ | Warped Perception

Každopádne, aj takýto parameter je v prípade takmer mŕtvej batérie výborný. Otázne je, ako veľmi sa opotrebovalo rekuperačné zariadenie. Bežne totiž dole kopcom nedokážete ísť 40 km rýchlosťou okolo 100-110 km/h.

K tomu všetkému je nutné tiež dodať, že Mercedes-Benz E55 AMG, ktorý ťahal Teslu Model S mal spotrebu okolo 47 litrov na 100 km! Dobíjanie ťahaním je tak jednoznačne najdrahší spôsob získavania energie v súčasnosti.

ZDROJ | Warped Perception

Komentáre k článku