Tesla tajne vyvinula excelentné Li-ion batérie

ZDROJ | Tesla

Už vlani v septembri sme vás informovali o „večných“ batériách pre elektromobily, ktoré pripravuje Tesla. Ide o to, že nové Li-ion batérie s vylepšenou chémiou majú mať životnosť viac ako 4 000 nabíjacích cyklov. Pri dojazde okolo 400 km na jedno nabitie by to umožnilo najazdiť elektromobilu počas životnosti až 1 600 000 kilometrov, teda milión míľ, čo je viac, než dosť.

Pozrite siTesla chystá batérie, ktoré vydržia „večne“

Na vývoji týchto batérií pracoval tím okolo profesora Jeffa Dahna a zdá sa, že výsledky nie sú konečné.

Nová testovaná batéria používa lítium-iónovú technológiu s katódou „monokryštálu“ NMC 532 novej generácie a s novým patentovaným elektrolytom.  Výsledky výskumu vykonaného na tejto batérii publikovali Dahn a jeho spolupracovníci Yulong Liu a Jessie Harlow v magazíne Journal of The Electrochemical Society.

Vývojom nových batérií pre Teslu sa zaoberá aj prof. Jeff Dahn.ZDROJ | Electrek

V príspevku ukázali, aké vysoké počty nabíjacích-vybíjacích cyklov dosahujú pre batérie NMC 622 a NMC 811 pri použití ešte menšieho množstva kobaltu ako v batériách NMC 532, pričom dosahovali ešte väčšiu hustotu energie.

Pozrite siTesla vraj plánuje využívať čínske Li-ion batérie bez kobaltu

Vedci označujú niektoré výsledky svojich testov za „výnimočné“ z dôvodu vysokej životnosti pri súčasnom zachovaní vysokej výkonnosti. Podľa informácií magazínu Electrek by mali byť batérie s touto novou chémiou použité v stacionárnych systémoch na ukladanie energie, ktoré dnes Tesla vyrába vo variantoch Powerwall, Powerpack a Megapack.

Porovnanie: Li-ion batérie s katódou na báze LiNi0.5Mn0.3Co0.2O2 (SC532), LiNi0.6Mn0.2Co0.2O2 (SC622) a LiNi0.8Mn0.1Co0.1O2 (SC811)ZDROJ | Journal of The Electrochemical Society

Tesla sa už dlhšie venuje vývoju batérií, ale samotné bunky vyrába pre ňu Panasonic. Teraz sa však objavili informácie, že Tesla vyrába aj svoje vlastné články batérií. Firma údajne pracuje na tajnom projekte Roadrunner, ktorého cieľom je vyrábať vlastné batérie s využitím technológií vyvinutých internými vývojármi Tesly, tímu prof. Dahna, a nových technológií, ku ktorým sa Tesla dostala po akvizícii spoločnosti Maxwell.

Pozrite siTesla vyrobila svoje miliónte vozidlo, je najväčším výrobcom elektromobilov

Má ísť o hromadnú výrobu s bezkonkurenčnou cenou pod 100 US dolárov za kWh. To by pomohlo citeľne znížiť cenu elektrických áut, aj ďalších aplikácií. Tesla už prototypy buniek nových batérií v rámci utajeného projektu Roadrunner testovala a verí, že ich dokáže vyrábať v dostatočných objemoch pre použitie tak vo svojich elektromobiloch, ako aj v záložných zdrojoch energie.  V oboch prípadoch ide o dobré správy pre používateľov produktov, aj pre životné prostredie.

Viac informácií by mohla Tesla odhaliť na nadchádzajúcom podujatí „Battery Day“, ktoré sa má konať koncom tohto mesiaca.

ZdrojElectrek

Komentáre k článku