Tesla odhalila ďalšie podrobnosti o futuristickom pick-upe Cybertruck

Poznáme takmer produkčné rozmery, vieme ako sa vyriešili predné svetlá a zásadnou novinkou je nový softvér pracujúci s nákladným prívesom.

Predstavenie futuristického pick-upu z dielne Tesla bolo, ak nie jednou z udalostí roku 2019, tak minimálne druhej polovice roku 2019. Cybertruck rozdúchal vášne naozaj veľkolepo. Avšak, zatiaľ čo sa riešil vskutku futuristický strohý dizajn, nie až tak podarená prezentácia alebo množstvo vtipov, v otázke špecifikácií sme sa kĺzali len plytko po povrchu alebo špekulovali.

ZDROJ | Tesla

Od novembra 2019, kedy bol Cybetruck predstavený, vyplávalo na svetlo sveta viacero zaujímavých špecifikácií, ktoré dotvárajú obraz o tom, čo vlastne elektrický pick-up s tromi motormi, dojazdom od 400 kilometrov a cenou začínajúcou na 39 900 amerických dolárov vlastne ponúkne.

Pozrite siTesla Cybertruck je ako tank, plne elektrický a s tromi motormi!

Objavili sa informácie, ktoré hovoria, že rázvor kolies by mal byť 3 807 milimetrov, dĺžka 5 885, šírka 2 027 a výška 1 905 milimetrov. Tieto rozmery by mali byť veľmi podobné tým produkčným, no samotný Elon Musk avizoval, že šírka bude skôr okolo 2 080 milimetrov.

ZDROJ | Tesla

Krátko po predstavení Cybertruck sa viacerí analytici vyjadrili, že pri riešení predných svetiel po celej dĺžke prednej masky môže mať futuristický pick-up problém s americkou legislatívou. Tento problém Tesla rieši tým, že svetelný pás bude na koncoch svietiť viac. Vytvorí sa tak dojem tradičného svietenia. Tiež sa objavili zvesti, ktoré hovoria o tom, že spojovací svetelný pás na prednej maske bude zo svetiel laser blade.

Laser blade je technológia, ktorá zabraňuje oslneniu. Oslnenie je v jednoduchosti stav, kedy sa pozriete priamo do zdroja svetla, ktorý má jas prekračujúci adaptabilné schopnosti zraku. Pri takomto stave nastáva zníženie činnosti zrakového systému. Laser blade je riešenie, ktoré osvetlí požadovaný priestor, no pri pohľade do zdroja svetla vytvára dojem, akoby zdroj nesvietil. To sa podarilo dosiahnuť patentovanou spodnou reflexnou parabolou a vrchnou čiernou mriežkou, ktorá zabraňuje oslneniu.

Pozrite siRužová Tesla Cybertruck?! Vieme, ako by mohla vyzerať

Revolučné by malo byť adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré dokáže zdvihnúť a odpružiť celý pick-up približne o 10 centimetrov. Okrem pohodlnejšieho nastupovania a vystupovania, tento systém dokáže samonivelizovať každé koleso zvlášť. Teda jazda v nerovnom teréne by mala byť maximálne pohodlná.

ZDROJ | Tesla

Novinári prítomní na prezentácií elektrického pick-upu písali o tom, že používateľské prostredie Cybertrucku je odlišné od toho, ktoré poznajú z Tesla model 3. Špekulovali o tom, že má ísť o novinku, ktorá sa rozšíri aj do civilných elektromobilov značky. Tieto špekulácie sa ukazujú ako mylné.

Dôkazom je nedávno predstavená softvérová novinka šitá priamo pre Cybertruck. Akási kalkulačka ťahania, ako ju pomenovali zahraničné média, je softvér, ktorý v reálnom čase ukazuje množstvo štatistik o tom, aký vplyv na jazdu má vlečka s nákladom. Tieto informácie sú potrebné na to, aby mal šofér reálnu predstavu o tom, ako ďaleko na jedno nabitie batérie zájde.

ZDROJ | MotorHomeMan

Tu sa tiež ukazuje, prečo má Cybetruck tak veľkú batériu a sľubovaný rekordný dojazd. V skutočnosti môže byť dvojtretinový až polovičný, nakoľko váha nákladu ovplyvní spotrebu. To je bežný jav aj pri benzínových a dieselových motoroch. Čín ťažšie vozidlo, tým väčšia spotreba.

Nový softvér má v reálnom čase ukazovať úbytok energie a reálny dojazd. Zároveň má vedieť upozorniť na upravenie štýlu jazdy, aby Cybertruck s nákladom prišli do plánovaného cieľa bez potreby nabíjať.

Pozrite siPoznáme nové špecifikácie ohľadne Tesla Cybertruck

Je prekvapivé, že do výpočtu štatistík bude softvér brať napríklad aj nadmorskú výšku. Na druhej strane zatiaľ nie je jasné, či Tesla do Cybertruck namontuje senzory, ktoré budú vedieť hmotnosť, tvar a iné veličiny nákladu identifikovať alebo bude pri výpočtoch vychádzať zo všeobecných tabuľkových hodnôt. Prípadne samotný vodič bude hodnoty pred jazdou zadávať.

Používateľské rozhranie Cybertruck bude tiež informovať o maximálnej akcelerácii, brzdení, odporúčať rýchlosť v zákrutách, pri stúpaní a množstvo ďalších faktoroch ovplyvňujúcich jazdu. Okrem efektívnej spotreby energie majú mať tieto informácie vplyv aj na bezpečnosť jazdy. Chýbať nebude aktualizácia softvéru bezkontaktne.

ZDROJ | Tesla

Tesla plánuje ku koncu roku 2021 predstaviť dve vyššie verzie Cybetrucku s dojazdom medzi 480 až 800 kilometrov vybavené dvoj- a troj-motorovou pohonnou jednotkou. Elektrická štvorkolka Cyberquad predstavená spolu s Cybertruckom príde na trh približne v rovnakom čase ako samotný pick-up.

Ak by sa vám zdalo, že nadšenie okolo elektricého pick-upu akosi utícha, nenechajte sa zmýliť. Fanúšikov so šialenými projektami inšpirovanými Cybetruckom stále pribúda. Najnovšie sa obajvil nadšenec, ktorý postavil model Cybersedanu.

Zdrojinsideevs.com,electrek.co,electrek.co (2),bellatrix.sk

Komentáre k článku