Tesla neotvorí Supercharger pre ostatných len tak, môže dostať štedrú dotáciu

ZDROJ | Tesla

Pred necelými dvomi týždňami svet obletela správa od Elona Muska, ktorý na Twittri prezradil možnosť sprístupnenia siete rýchlonabíjacích staníc aj ostatným používateľom elektromobilov. Dnes už vieme, že za tým nie je len dobrá vôľa, ale aj obrovské množstvo peňazí. Miliardy dolárov.

Globálne pokrytie stanicami Tesla Supercharger (09/2018)ZDROJ | Tesla

Presne má ísť o 7,5 miliardy dolárov, ktoré tamojšia vláda vyčlenila na podporu budovania nabíjacích staníc. A hoci má Tesla v USA už rozsiahlu sieť staníc, prečo by nevyužila možnosť vybudovať si stovky ďalších prakticky zadarmo?

Jednou z podmienok vybudovania je ale aj to, aby stanice vybudované z podpory boli verejne prístupné pre akéhokoľvek vodiča elektromobilu. To Tesla a jej sieť Supercharger nespĺňa, pretože je ešte stále obmedzená iba pre majiteľov vozidiel Tesla.

ZDROJ | Tesla

Vyplýva to z konečného znenia nového zákona (Bipartisan Infrastructure Bill), ktorý v USA schválili len v týchto dňoch. Informuje o ňom napríklad portál Teslarati. Tesla tak môže prísť k pomerne veľkému balíku financií, ktoré síce musí opäť použiť do budovania siete Supercharger, no bude mať nové stanice prakticky zadarmo.

Tesle ale aj nič iné neostáva, pretože ak otvorí svoju rozsiahlu sieť aj pre iných elektromobilistov, nápor na staniciach sa môže výrazne zvýšiť a tak bude potrebné buď rozširovať už existujúce nabíjacie stanice, alebo budovať nové.

Zaujímavosťou je však i to, že sieť Supercharger bude musieť v USA prejsť aj na rozšírenejší CCS port, hoci Tesla má vlastný nabíjací port a teda i konektor na nabíjacích kábloch. Riešením môže byť adaptér, ktorý by stačilo nasadiť na originálny Tesla konektor a nabíjať aj pomocou starého portu.

ZDROJ | Tesla

Na druhej strane, konektor od Tesly nie je na zahodenie, automobilka dokázala vytvoriť konektor tak, aby zvládal aj vysoké nabíjacie výkony cez 300 kW. Inde vo svete je nutný viac ako 2x masívnejší CCS port.

Navyše za ten čas čo má Tesla jeden port sa vo svete ostatných elektromobilov vystriedalo niekoľko portov, pričom na najslabšie nabíjanie cez striedavý prúd sa využíva jeden typ (Mennekes Type 2), cez jednosmerné nabíjanie zas druhý (CCS). Zároveň zastaraný typ CHAdeMO postupne mizne zo sveta.

Hoci najhodnotenjšia značka sveta by mohla mať financií na rozdávanie, nie je tomu tak. Tesla investuje nemalé prostriedky do svojim megafabrík Gigafactory dnes už po celom svete. Zároveň vyvíja nový typ Li-Ion batérií, ktoré majú šetriť miesto a neustále buduje aj nové Superchargre. Investícia zo strany štátu je preto aj takéhoto giganta plusom, ktorý ešte výrazne zrýchli nástup elektromobility, po ktorej, hlavne v poslednej dobe v USA, tak prahnú. Navyše ušetrené prostriedky by tak Tesla mohla investovať v tretích krajinách, medzi ktoré je možné zaradiť aj Slovensko.

ZDROJ | Tesla

ZdrojElectrek.co

Komentáre k článku