Tesla Motors pridá k Modelu S autopilota už čoskoro

Majster mystifikácie Elon Musk udržuje svojich priaznivcov v ráži premysleným a nepretržitým dávkovaním senzácií, alebo aspoň prekvapení. Aj vopred avizovaná minulotýždňová tlačová konferencia mala priniesť „prevratné novinky“. Hlavnou novinkou, ktorá príde s novou verziou firmvéru 6.2 pre limuzíny Tesla Model S bude „Trip Planner“.

tesla-model_s

Pôjde o aplikáciu umožňujúcu naplánovať cestu po trase pokrytej dobíjacími stanicami Supercharger, čím chce Tesla zažehnať „strach z obmedzeného dojazdu“. Dve ďalšie nové funkcie tejto verzie firmvéru prinesú automatické pohotovostné brzdenie a stráženie mŕtveho uhla. Namiesto revolúcie tak Tesla ponúkne skôr menšiu evolúciu, ale to platí len dočasne.

Pozrite si: Tesla Model S P85D – 691 koní, zrýchlenie za 3,3 sekundy, dojazd 442 km!

Firmvér 7.0, ktorý by mal byť k dispozícii v horizonte 3-4 mesiacov prinesie pre elektromobily Tesla Model S vo verzii „D“ autopilota, informoval portál Engadget. Inými slovami, takto vybavené vozidlo bude schopné samostatnej jazdy bez zásahu vodiča. Tesla tak pravdepodobne ako prvý výrobca sprístupní takúto úroveň asistencie v sériovo vyrábaných vozidlách a dá názvu automobil („samostatne sa pohybujúci“) jeho plný význam.

tesla-model_s-autopilot

Nevýhodou je, že nová funkcia bude k dispozícii len na diaľniciach a záujemca ju môže získať ako voliteľný balíček za doplatok 4 250 USD. Je jasné, že pri jazde na diaľnici hrozí podstatne menej nepredvídateľných situácií, ako v mestskej, alebo prímestskej doprave. Aj preto napríklad Google vo svojom pripravovanom robotickom aute počíta s množstvom senzorov. Tesla má disponovať prednou kamerou, radarom a sonarom so záberom 360 stupňov.

Pozrite si: Číňania údajne hackli Teslu Model S

Tak, či onak, v súčasnosti nie je jazda s autopilotom legálna ani na diaľniciach – v USA, tak ako aj inde vo svete. Preto zostáva otázkou, akú pridanú hodnotu za svoj voliteľný balíček majitelia nových limuzín Tesla získajú? Zrejme budú môcť využiť sofistikovaného parkovacieho asistenta a privolávať svoje auto na parkovisku, ale na uvoľnenú jazdu, hoci aj po diaľnici, si budú musieť počkať, kým legislatíva doženie technológie.

Foto: Tesla Motors

Komentáre k článku