Tesla je vraj 6 rokov pred ostatnými značkami, tvrdia odborníci

Tesla Model 3 je fenomén od svojho samotného predstavenia. Okrem toho, že je to zatiaľ najdostupnejšia Tesla na trhu, je aj najpredávanejšia. Už v prvých hodinách si ju v predpredaji objednali tisícky záujemcov. Nie je preto nič nezvyčajné, že sa o ňu zaujímajú aj profesionáli.

ZDROJ | Tesla

Japonský Nikkei Business Publications (Nikkei BP), vydavateľ odborných časopisov a kníh patriaci pod Nikkei, si nechal rozobrať jeden elektromobil Tesla Model 3, aby zistil, čo všetko je v ňom iné, oproti konkurencii.

Odborníci, ktorí Model 3 rozoberali, ostali prekvapení vyspelosťou elektroniky, ktorú Telsa využíva. Najviac pritom zarezonovalo tvrdenie, že Tesla je 6 rokov pred automobilkami ako VW či Toyota. Nejde pritom o auto, resp. elektromobil ako celok, ale o elektroniku v automobile.

Najzaujímavejší je logicky počítač, ktorý riadi Autopilota, ktorý Tesla nazýva Hardware 3. Istý inžinier z neznámej japonskej automobilky pritom povedal, že v ich prípade to jednoducho nie sú schopní spraviť. Ako podotkol electrek.com, pri rozobreraní Modelu 3 boli zjavne prítomní aj inžinieri z rôznych japonských automobiliek.

ZDROJ | Nikkei BP

V novom superpočítači, ktorý riadi funkciu Autopilot sú až dva čipy pre AI, pričom sú chladené kvapalinou. Obrovský výkon sa počíta v biliónoch operácií za sekundu, presnejšie 144 biliónov operácií. Výkonný hardvér je vraj schopný spracovávať 2 300 obrázkov z kamier za sekundu. Čerešničkou má byť pritom ešte nižšia spotreba energie.

V súčasnosti, v roku 2020, kedy z každej strany počúvame o AI a neustálom raste výkonu od smartfónov až po herné konzoly, až zábavne znie informácia, podľa ktorej sa podobného výkonu dočkajú bežné automobily až o 5 rokov. Neuveriteľných 5 rokov má trvať etablovaným automobilkám implementácia podobne výkonného systému do svojich vozidiel. Hardware 3 bol pritom predstavený už takmer pred rokom. Aj preto je Tesla 6 rokov pred klasickými automobilkami.

Hoci výkonné procesory pre automobily má aj NVIDIA, renomované automobilky ich veľmi nevyužívajú. Zaujímavý dôvod prečo sa to deje, je popísaný v samotnom reporte od Nikkei BP – keby automobilky zrazu nahradili svoje centrálne jednotky a jednoduchú elektroniku superpočítačmi, všetci súčasní (alebo aspoň drvivá väčšina) dodávatelia elektroniky by to mohli zavrieť.

Kým klasické automobilky využívajú desiatky ECU jednotiek, v Tesle ich Nikkei BP našiel len niekoľko. O všetko ostatné sa stará počítač. Veľké automobilky sú akoby zaviazané využívať radšej zastarané technológie, ale byť verný dodávateľom, ako presedlať na novšie systémy, ktoré by ušetrili takmer vo všetkých smeroch.

Svedčí o tom aj ďalšie zistenie Nikkei BP z rozoberania Telsa Model 3. Len minimum súčiastok nie je priamo od Tesly. Ak sú aj niektoré od tretej strany, aj tak je na nej logo Tesly a nie originálneho výrobcu. Tesla si tak podľa Nikkei BP aj vďaka tomu drží prísnu kontrolu nad súčiastkami. Ak je niečo v neporiadku, Telsa môže teoreticky pomerne rýchlo zmeniť dodávateľa podľa potrieb.

ZdrojNikkei,Electrek

Komentáre k článku