Tesla bude v Číne a v Nemecku vyrábať úplne nové modely

ZDROJ | Tesla

Na tohtoročnom Dni batérií Tesla ohlásil jej šéf Elon Musk okrem iného elektromobil s cenou pod 25 000 dolárov, ktorý by sa mal dostať do výroby „v priebehu najbližších niekoľkých rokov“. Keďže Musk notoricky nedodržuje avizované termíny, je vlastne korektné, že neuviedol konkrétny rok, alebo dátum.

Pozrite siTesla na Battery Day opäť šokuje – autami, aj batériami

Teraz však unikli informácie, že to s lacným modelom Tesly vyzerá reálne a možno nebude len jeden. Ako uviedol Elon Musk 28. septembra na Twitteri, fabriky Tesly Giga Berlín a Giga Šanghai budú vyrábať „originálne autá“. Tie by mali vzísť z vlastných konštrukčných kancelárií, takže je pravdepodobné, že pôjde o odlišné modely, ako vyrába Tesla vo svojich amerických závodoch.

ZDROJ | Twitter

V čínskom závode Giga Šanghaj Tesla aktuálne vyrába svoje najdostupnejšie auto Model 3 a čoskoro bude vyrábať  aj plne elektrický crossover Model Y. Ten Tesla začala dodávať americkým zákazníkom v marci 2020. Musk však viackrát oznámil, že Tesla plánuje dodať na trh vozidlo inšpirované Čínou.

V Nemecku sa fabrika Giga Berlin stále buduje a výroba by sa v nej mala spustiť v júli 2021. Aj v súvislosti s touto továrňou Musk už skôr v tomto roku uviedol, že berlínska prevádzka bude vyrábať pozmenenú verziu Modelu Y. Nebude to však oné nové „originálne vozidlo“, o ktorom Musk tweetoval včera, pretože cena Modelu Y ďaleko presahuje 25 000 dolárov.

Tesla Model YZDROJ | Tesla

Je možné, že nový, relatívne lacný elektromobil Tesla pre svetový trh bude vyvinutý v Číne a bude sa tam aj vyrábať. Na európsky trh by sa mala dostať tiež modifikovaná menšia verzia Cybertrucku. Či sa bude vyrábať v Nemecku, nie je zatiaľ isté.

Pozrite si „Prevratné batérie“ má Tesla vyrábať aj v Gigafactory Berlín

Isté však je, že Tesla rozširuje výrobu a bude potrebovať čoraz väčšie množstvo batérií. A Li-ion batérie sa vzhľadom na rastúci dopyt mnohých automobiliek začínajú stávať nedostatkovým tovarom. Aj preto Tesla chystá vlastnú výrobu katód a inovovaných článkov 4680, ktoré takisto predstavila na septembrovom Battery Day.

Lítiová ruda spodumén.ZDROJ | Wikipedia

Ale nielen katódy a články, automobilka chystá aj vlastnú chemickú výrovu hydroxidu lítia, z lítiovej rudy spodumén. Zariadenie na premenu spoduménu bude postavené v susedstve novej Gigafactory Texas. (Spodumén – LiAl[Si2O6]  – je jeden z minerálov s obsahom lítia, ktoré sa ťažia pre priemyselnú výrobu tohto kovu.)

Tesla sa tak stane menej závislou od dodávateľských reťazcov a môže nadviazať kontrakty priamo s ťažobnými spoločnosťami. To by malo prispieť okrem stabilizácie dodávok materiálu na výrobu batérií aj k ďalšiemu zníženiu nákladov a následne aj k poklesu cien finálnych výrobkov – elektromobilov, aj záložných batérií.

ZdrojTeslarati

Komentáre k článku