Tesla, BMW a Genesis majú najlepšie infotainment systémy

Podľa správy Consumer Reports bolo v roku 2014 predaných 53% nových automobilov na americkom trhu s dotykovým displejom infotainment systému. V tomto roku to má byť už 82%. To znie dobre, no podľa ďalších zistení len 56% z viac ako 60 000 majiteľov vozidiel je so systémom spokojných.

ZDROJ | Sygic

Consumer Reports preto zozbieral údaje od používateľov a vzišla z toho zaujímavá tabuľka porovnávajúca najväčšie značky sveta a ich infotainment systémy. Vtipné i na zaplakanie zároveň je extrémny rozdiel medzi prvou a poslednou priečkou v tabuľke. Kým Tesla IVI systém získal celkovo 86%, Lexus a jeho Remote Touchpad len 46%.

Dáta pritom vychádzajú z informácií, ktoré poskytli majitelia vozidiel v roku 2018. Majitelia vozidiel sa podľa prieskumu často sťažovali na tie systémy, ktoré ich nútia odvracať zrak z cesty na príliš dlhú dobu aj napríklad kvôli viacerým displejom, na ktoré musia pozerať. Taký systém má napríklad Honda, ale aj niektoré modely Jaguaru a Land Roveru.

Za mínus tiež mnohí vodiči považujú systémy, ktoré používajú trackpady. Presne taký používa aj najhoršie hodnotený systém Remote Touchpad od Lexusu. Do tretice sa vodiči sťažovali aj na hlasové povely. Tie sú stále na veľmi biednej úrovni.

Prekvapením je, že kým so zabudovaným systémom je spokojných 58% respondentov, s Android Auto je to 59% a s Apple CarPlay až 64% respondentov.

ZDROJ | Consumer Reports

Majitelia vozidiel a vodiči sa v hodnotení systémov automobilov zameriavali na použiteľnosť autorádia, handsfree telefonovania a GPS navigácie. Pre každú z týchto položiek pri svojom konkrétnom vozidle uviedli, ako sú s ňou spokojní, z čoho vyšla celkom zaujímavá tabuľka s hodnotením. Na prvom mieste skončila Telsa so systémom IVI, na druhom BMW so svojím iDrive s gestami a na treťom prekvapivo Genesis (Hyundai) s Genesis Display.

Hoci štúdia prebiehala u amerických používateľov, 99% zo značiek automobilov je dostupných aj v Európe. Viac ako 60 000 respondentov je pritom dostatočne veľké číslo na vyvodenie záverov, ktorý infotainment systém je dobrý, a ktorý zlý, resp. nepoužiteľný. Medzi automobilkami ale chýbajú u nás veľmi predávané značky ako Škoda, Seat či Renault a ďalšie.

ZDROJ | Consumer Reports

ZdrojConsumer Reports

Komentáre k článku