ZNAČKY | Bose – spoločnosť, ktorá priniesla revolúciu vo svete audia

Slúchadlá, reproduktory, domáce kiná či audio do auta. To je len časť z produktov, ktoré nám už viac ako 50 rokov prináša americká audio firma Bose. Aké boli jej začiatky, ako si poradila s konkurenciou a aké inovácie nám prináša do dnes? Vitajte v ďalšej časti nášho seriálu ZNAČKY.

V skratke…

Názov spoločnosti: Bose Corporation

Sídlo: Framingham, Massachusetts, USA

Vznik spoločnosti: 1964

Zakladateľ: Amar Bose

Predstavitelia: Philip W. Hess (prezident a CEO)

Forma spoločnosti: súkromná spoločnosť

Počet zamestnancov: 8 000+ (údaj z 2017)

Pôsobenie: celosvetovo

Web: www.bose.com

Kým väčšinu spoločností, o ktorých v našom seriáli píšeme, začíname úspešným príbehom mladých podnikateľov či študentov, ktorí nedokončili vysoké školy, história Bose je skôr spájaná so zaujímavým príbehom z akademického prostredia.

Amar Bose sa narodil v roku 1929 vo Filadelfii do rodiny Američanky a Inda. Už od malička mal rád elektroniku a počas druhej svetovej vojny s kamarátmi opravovali doma rádiá, aby zarobil pre rodinu peniaze.

ZDROJ | Bose

Pozrite siZNAČKY | Bang & Olufsen – kráľ, ktorý panuje audio svetu viac ako 90 rokov

Opravoval vždy piatok, kedy nechodil do školy a vymýšľal si, že je chorý. Učitelia o tom vedeli a vždy v pondelok sa ho opýtali koľko rádií opravil.

ZDROJ | Bose

V 50. rokoch študoval na prestížnej univerzite MIT (Massachusetts Institute of Technology). Okrem toho študoval aj v Holandsku či v Indii, kde sa spoznal so svojou budúcou ženou. Po dokončení štúdia si kúpil za odmenu hi-fi systém.

ZDROJ | Bose

Sklamalo ho však, že reproduktory, ktoré kúpil, nedokázali napriek výborným technickým špecifikáciám ponúknuť realistický audio zážitok, aký si užíval počas živého vystúpenia.

Bose sa tak rozhodol skúmať bližšie, ako vplýva dizajn reproduktorov na psychoakustiku, čiže ľudské vnímanie zvuku. Dr. Bose tak prišiel s novými konceptami dizajnu, ktoré by mohli zlepšiť reprodukciu živej hudby.

Spoločnosť Bose Corporation bola založená v roku 1964 Dr. Amarom G. Bose, ktorý sa neskôr stal profesorom elektroinžinierstva na MIT.

ZDROJ | Bose

Pozrite siBose Hearphones – nový rozmer potláčania hluku

Zo začiatku sa firma venovala výrobe zosilňovačov pre americké ministerstvo obrany. Na vznikajúcu firmu prispel aj profesor z MIT – Y.W. Lee, ktorý daroval rozvíjajúcemu sa start-upu 10 000 dolárov. Táto investícia už v roku 1972 dosiahla hodnotu 250 000 dolárov.

ZDROJ | Bose

Cieľom vznikajúcej spoločnosti bol lepší zvuk, ktorý by mal byť dosiahnutý výskumom. Ak si tieto slová preložíme do originálu, dostaneme heslo spoločnosti Bose – „Better Sound Through Research“.

Jeden z prvých modelov reproduktorov, na ktorom firma pracovala, bol model 2201, ktorý v sebe spájal 22 stredne-malých reproduktorov, ktoré tvorili 1/8 guľovitého tvaru. Systém bol určený na umiestnenie do rohu miestnosti a mal využívať odrazy miestnosti na reprodukciu živého zvuku.

Celý reproduktor bol navyše vyrábaný ručne Amarom Bose a jeho prvým zamestnancom Sherwinom Greenblattom, ktorý bol Boseho študentom a neskôr sa stal aj prezidentom spoločnosti.

Tento originálny nápad v kombinácii s elektrickým ekvalizérom mal umožniť, aby sa frekvencia zvuku rovnomerne rozšírila po priestore. Výsledky však boli sklamaním.

Pozrite siSilná anténa a patentový zvuk. Nový Bose prichádza

Po tomto výskume firma Bose dospela k záveru, že nedokonalá znalosť psychoakustiky obmedzuje schopnosť primerane kvantitatívne charakterizovať zvuky. Ako faktor kvality zvuku sa hodnotí tiež rezonancia. Tú však firma Bose označila ako nadhodnotenú a to najmä pri komplexných zvukoch.

Po ďalšom výskume v oblasti psychoakustiky v Bose zistili, že dôležitá je dominancia odrazeného zvuku, ktorý je charakteristický pre živé vystúpenia. Tento odrazený zvuk vraj tvorí až 89 % zvuku a iba 11 % je samotný hlas umelca či zvuk jeho nástroja. To viedlo k prelomovému dizajnu, ktorý zmenil zaužívané konvencie.

V roku 1968 firma Bose Corporation predstavila 901 Direct/Reflecting audio systém, ktorý firme zabezpečil prvotný úspech, keďže systém nastavil nový štandard v oblasti audia.

ZDROJ | Bose

Vďaka výskumu psychoakustiky Bose prišiel na to, že zo živého koncertu majú ľudia silný zážitok najmä preto, že ho cítia zo stien, z podlahy a z odrážania zvuku zo všetkých strán. Aj preto bol prelomový model 901 navrhnutý, aby odrážal zvuk od stien.

ZDROJ | Bose

V roku 1972 spoločnosť Bose začína s predajom svojich reproduktorov pre profesionálnych hudobníkov.

Počas 70. rokov hodnota spoločnosti Bose Corporation rástla exponenciálne hore a začala sa venovať aj stereo systémom do áut. Na tú dobu sa firma stretla s výzvou v podobe plastových prvkov v interiéri, ktoré zvuk šírili veľmi nekvalitne a spôsobovali rezonanciu. Koncom 70. rokov spoločnosť Bose spustila výskum v spolupráci s General Motors, ktorý sa venoval akustike v autách.

Vedeli ste, že…

Legendárny reproduktor Bose 901 sa vyrábal od roku 1968 a výroba bola zastavená až v roku 2017. Svetovo sa jedná o druhý najdlhší rekord vo výrobe audia po Klipsch Klipschorn.

Bose sa 14 rokov venovalo vývoju akustickej technológie, ktorá bola použitá v oceňovaných audio produktoch ako napríklad Wave radio, Wave radio/CD či Acoustic Wave.

Bose zmodernizovalo aj proces inštalácie interiérového audia a to pomocou technológie Auditioner. Tá umožňovala architektom počuť, ako bude Bose systém v budovách hrať ešte pred samotnou inštaláciou.

ZDROJ | Bose

Pozrite siBose noise-masking sleepbuds – slúchadlá na spanie od profesionálov

V roku 1978, keď sa Amar Bose aj so ženou vracali z Európy do Ameriky, mali v lietadle po prvýkrát slúchadlá na počúvanie. Napriek prvotnému nadšeniu si Bose uvedomil, ako ho pri počúvaní v lietadle ruší okolitý hluk spôsobený samotným lietadlom. A vtedy dostal nápad vytvoriť slúchadlá s potláčaním okolitého hluku.

Kým prileteli do Bostonu mal narysovaný prvotný koncept, ktorý bol na tú dobu prevratný. Potlačiť zvuk inými zvukom, aby sa vylepšila kvalita toho pôvodného do vtedy nikoho ešte nenapadlo. Kým sa však koncept dostal do reality, trvalo to dlhých 15 rokov a vývoj stál viac ako 50 miliónov dolárov. Napriek odhovárania zo strany okolia sa Amar Bose nevzdal. Neskôr sa podarilo slúchadlá priniesť pre prvú a business triedu American Airlines a zákazníci vraj boli nadšení.

ZDROJ | Bose

Vedeli ste, že…

Headsety s potláčaním hluku vo veľkom využívala aj americká armáda, ktorá investovala 200 miliónov ročne za kompenzáciu v podobe zdravého sluchu, o ktorý vojaci pri vojenskej službe prichádzali.

Spomínaný výskum s General Motors vyústil v roku 1983 do výsledku v podobe prvého audio systému od Bose do auta, konkrétne pre americké vozidlá Cadillac Seville, Cadillac Eldorado, Oldsmobile Tornado a Buick Riviera. Zaujímavosťou je, že Bose robilo každú inštaláciu na mieru a upravovala frekvenčný rozsah pri každom vozidle.

V 80. rokoch začala spoločnosť Bose s výskumom aktívneho podvozka Ride, v rámci ktorého boli miesto pasívnych tlmičov do áut namontované hydraulické, ktoré sa pohybovali na základe povrchu vozovky. Kvôli vysokej cene technológie sa nikdy sériovo nevyužila, no ostalo po nej pekné dobové video.

80. roky boli charakteristické zmenšovaním reproduktorov tak, aby sa zachovala kvalita. V roku 1984 bol predstavený systém Acoustic Wave Music System, ktorý bol ocenený za svoju kompaktnosť, jednoduchý dizajn a perfektný zvuk.

ZDROJ | Bose

V roku 1985 sa začala spoločnosť obzerať aj po televízoroch a spoločne s firmou Zenith vytvorili partnerstvo, ktoré sa odrazilo na luxusnej televízii Zenith/Bose TV so zabudovaným tubovým reproduktorom Bose.

V roku 1986 Bose predstavilo technológiu Acoustimass, ktorá umožnila vytvoriť kompaktný reproduktor, ktorý sa zmestil do dlane a disponoval vysokou kvalitou zvuku.

ZDROJ | Bose

Pozrite siBose začne konečne predávať svoj zvukový golier SoundWear Companion aj u nás

Koncom 80. rokov sa reproduktory Bose predávali po celom svete vrátane Japonska, kde vraj v predajoch prekonali aj samotné japonské firmy.

V roku 1990 je oznámená séria Bose Lifestyle, ktorá formovala neskorší trend domácich kín a v roku 1993 Bose otvára svoj prvý kamenný obchod v meste Kittery v štáte Maine. Do dnešného dňa nájdete na území USA 190 kamenných predajní a tiež niekoľko obchodov po celom svete.

ZDROJ | Bose

Vedeli ste, že…

V Hong Kongu má Bose až 10 kamenných obchodov a vo Veľkej Británii 11.

V 90. rokoch sa Bose reproduktory stali veľmi populárnymi aj v discokluboch, divadlách či koncertoch. V roku 1992 Bose reproduktory hrali na Zimných olympijských hrách v Albertwille vo Francúzsku.

ZDROJ | Bose

Koncom 90. rokov sa spomínané Wave rádio naďalej úspešne predávalo a spoločnosť Bose sa mohla pochváliť až 200 000 kusmi predaných rádií Wave ročne. Neskôr rádiu pribudol aj zabudovaný CD prehrávač.

„Zo spoločnosti vedenej MBA manažérmi by som bol vyhodený už stokrát. Ale ja som nešiel podnikať kvôli zarábaniu peňazí. Ja som išiel podnikať, aby som mohol robiť zaujímavé veci, ktoré dovtedy nikto neurobil“ – Amar Bose (1996)

V novom tisícročí mal na spoločnosť Bose veľký vplyv rozmach prenosných hudobných prehrávačov ako iPod a neskôr iPhone. Bose tak predstavilo známy reproduktor na počúvanie týchto prehrávačov v podobe legendárneho Bose SoundDock, ktorý neskôr nahradil SoundTouch či ešte neskôr SoundLink.

ZDROJ | Bose

V roku 2007 počas autosalónu v Ženeve Bose predstavilo nový multimediálny systém do auta, ktorý kombinoval nielen stereo zvuk, ale aj navigáciu a hands free telefonovanie. Tento systém bol určený pre model Ferrari 612 Scaglietti.

Bose audio systémy do auta však využilo či využíva viacero automobiliek. Spomenieme napríklad Audi, Fiat, Honda, Mazda, Maybach, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Porsche, Renault, Volkswagen či Rolls Royce.

ZDROJ | Bose

Zaujímavosťou je, že spoločnosť Bose sa venovala aj výskumu psychického stresu, únavy a problémom s chrbticou, ktoré mávajú vodiči kamiónov. V roku 2010 Bose predstavilo Bose Ride, aktívny systém, ktorý znižuje vibrácie z nerovných ciest a znižuje nepohodlie vodičov. Bose sa podarilo znížiť až 90 % vibrácií.

Pozrite siBose má vlastné okuliare pre rozšírenú realitu, no bez obrazovky

V roku 2011 bola na základe Amara Boseho želania väčšinová časť spoločnosti Bose darovaná jeho alma mater – univerzite MIT. Tá má však zakázané akcie predať alebo zúčastniť sa na manažovaní spoločnosti.

V roku 2013 umiera zakladateľ a predseda predstavenstva spoločnosti Bose – Amar G. Bose vo veku 83 rokov. Na jeho miesto predsedu predstavenstva prichádza Bob Maresca.

ZDROJ | Bose

Čo sa týka samotného centra spoločnosti, sídlo nájdeme od roku 1997 v komplexe zvanom The Mountain (hora), ktorý sa nachádza vo Framinghame v štáte Massachusetts. V tomto štáte sa nachádzajú aj ďalšie priestory spoločnosti a to v mestách Westborough a Stow.

ZDROJ | Bose

V roku 1999 spúšťa spoločnosť Bose online predaj cez svoju webovú stránku.

Bose má po svete štyri výrobné linky, z ktorých dve Bose aj vlastní – jedna je v spomínanom Framinghame a druhá je v mexickom meste Tijuana, ktorú nájdeme pri hranici s Kaliforniou. Ďalšie dve výrobne sa nachádzajú v San Luis Rio Colorado v Mexiku a v Batu Kawan v Malajzii.

Tieto továrne vyrábajú niektoré z bohatej ponuky slúchadiel, bezdrôtových reproduktorov, domácich kín či iných audio systémov. Výrobňa v Malajzii je tiež určená na distribúciu na ázijský a blízkovýchodný trh.

Bose sa naďalej venuje výrobe slúchadiel, ktoré potláčajú okolitý hluk. Práve táto technológia bola tiež využitá pri vesmírnych prilbách, aby sa zabránilo poškodeniu sluchu pri vesmírnych misiách.

ZDROJ | Bose

Táto americká spoločnosť má za svoju vyše 50-ročnú históriu za sebou aj niekoľko súdnych sporov. V roku 2014 napríklad žalovala známu firmu Beats Electronics. V roku 1996 žalovala dve dcérske firmy giganta Harman International Industries —značky JBL a Infinity Systems.

Neslávne známy je však aj prehratý súd s časopisom Consumer Reports z rokov 1970-1983. Bose na začiatku obvinila časopis z ohovárania, keďže ten v recenzii použil na opísanie prelomového systému Bose 901 vyjadrenie, že zvuk mal tendenciu blúdiť po izbe.

ZDROJ | Bose

Súdny spor sa tiahol dlhých 13 rokov a najvyšší súd nakoniec časopisu priznal, že vyjadrenie nebolo myslené zlomyseľne a teda nešlo o ohováranie. Prehra v tomto dlhotrvajúcom spore zhoršila Bose reputáciu.

Napriek súdnym sporom, ktorými si prechádza pravdepodobne každá technologická firma, sa podarilo Bose si udržať úspech na trhu a naďalej ponúkať či predstavovať kvalitné audio zariadenia. V roku 2008 napríklad debutovala spoločnosť so svojimi novými slúchadlami zo série OE, ktoré zaznamenali úspech.

V roku 2010 spoločnosť predstavila headset Bose Single Ear Bluetooth na telefonovanie v aute. Skúsenosti z aktívneho potláčania hluku využila spoločnosť a v headsete použila technológie TriPort acoustic headphone pre plnšie hĺbky a Bose Adaptive Audio adjustment pre odfiltrovanie okolitého hluku.

ZDROJ | Bose

Pozrite siBose SoundLink Micro – odolný drobec so super zvukom

Zaujímavým produktom bolo aj multimediálne centrum Bose VideoWave, ktoré ponúkalo balíček Full HD LCD TV, set-top boxu, univerzálneho diaľkového ovládača a dokovaciu stanicu pre iPhone/iPod. Okrem mostových slúchadiel predstavila firma aj štuplové slúchadlá pre smartfóny – Bose IE2 a MIE2.

Zo sveta domáceho kina Bose predstavilo drahé súpravy za niekoľko tisíc eur zo série Bose Lifestyle. Konkrétne išlo o modely V-Class a T-Class.

ZDROJ | Bose

V roku 2011 oznámila spoločnosť Bose soundbar Lifestyle 135, ktorý stačilo pripojiť k televízoru a ten si automaticky prispôsobil zvuk cez kalibráciu. V balení nechýbal ani subwoofer a špeciálny dock pre iPhone.

V tomto roku predstavila spoločnosť aj slúchadlá OE2 a OE2i, ktoré boli pokračovaním série OE z roku 2008. Okrem krásneho dizajnu ponúkali aj výborný zvukový zážitok.

ZDROJ | Bose

V roku 2011 spolčonosť Bose predstavila aj prenosný reproduktor SoundLink. Tomu v roku 2012 pribudol aj lightning konektor pre pripojenie nových iPhonov 5.

V roku 2012 Bose predstavilo systém, ktorý si umiestnite priamo pod televízor Bose Solo TV. Išlo tak o kombináciu soundbaru a veľkého reproduktoru, ktorý slúžil ako podložka pod TV.

ZDROJ | Bose

V roku 2013 na trh dorazili ikonické prenosné reproduktory Bose SoundLink Mini, ktoré ponúkli svieži farebný dizajn a 7-hodinovú výdrž batérie.

ZDROJ | Bose

V roku 2013 sa spoločnosť Bose venovala aj slúchadlám a predstavila bezdrôtový model AE2w, ktorý sa mohol pochváliť funkciou duálneho pripojenia. To znamená, že ste si ich mohli pripojiť až k dvom zariadeniam súčasne.

V roku 2014 prišla na trh ďalšia generácia bezdrôtového reproduktoru SoundLink, ktorá ponúkla štýlový dizajn obalený kožou a 14-hodinovú výdrž batérie. O zvuk sa starali až štyri meniče.

Rok 2014 pokračovala spoločnosť aj predstavením farebných kompaktných reproduktorov SoundLink Color Bluetooth Speaker a v segmente pribudli aj ľahké bezdrôtové slúchadlá Bose SoundLink On-Ear.

ZDROJ | Bose

Pozrite siBose SoundLink Revolve/Revolve+ sú ako z budúcnosti

Keďže v roku 2014 spoločnosť oslavovala 50. výročie od svojho vzniku, na trh sa dostala aj séria elegantných interiérových reproduktorov SoundTouch Series II.

V roku 2016 sa milovníci audia dočkali pokračovania štýlového reproduktoru Bose SoundTouch 10, ktorý prišiel v novom kabáte. Nechýbal ani nový audio systém v podobe soundbaru a bočných reproduktorov s podporou streamovacích služieb – Bose SoundTouch 300.

ZDROJ | Bose

Čo sa týka slúchadiel, Bose predstavilo bezdrôtový model QC35, ktorý využil potláčanie hluku tak, že slúchadlá reagovali na okolité zvuky a tlmili ich opačným signálom. O to sa postarali zabudované mikrofóny.

V tomto roku sa dočkali prvotriednych slúchadiel aj športovci v podobe modelov Bose SoundSport wireless a Bose SoundSport Pulse Wireless. Tie okrem odolnosti voči potu ponúkali aj možnosť merania srdcovej aktivity.

Asi najoriginálnejším produktom Bose bola kocka pre deti Bosebuild Speaker Cube, ktorá bola určená na zvýšenie kreativity detí. Vzdelávací koncept produktu ukázal ako fungujú magnety v reproduktoroch a ako vlastne zvuk v reproduktore pracuje.

Bosebuild Spekaer Cube sa dá kúpiť aj dnes a umožňuje deťom si poskladať vlastný reproduktor. Produkt bol pravdepodobne inšpirovaný detstvom Amara Boseho a jeho záľubou v opravovaní rádií.

Pozrite siBosebuild Speaker Cube – reproduktor, ktorý si postavíte sami

Koncom roku 2016 posunula spoločnosť Bose technológiu potláčania hluku ešte vyššie. V ich nových slúchadlách Bose Hearphones si môžete vyberať, ktoré zvuky majú slúchadlá potláčať.

Rok 2017 otvorila spoločnosť novými audio systémami Bose Lifestyle 600 a Lifestyle 650, ktoré sa skladali z centrálneho reproduktoru, bezdrôtového subwooferu, dvoch predných bezdrôtových reproduktorov a dvoch zadných bezdrôtových reproduktorov.

Elegantným prírastkom do sveta audia bol reproduktor Bose SoundLink Mini II, ktorý sa líšil od predchodcov jedinečným medeným dizajnom.

ZDROJ | Bose

V minulom roku potešili aj štýlové „konvičkové“ reproduktory SoundLink Revolve a Revolve+ s funkciou 360° zvuku.

ZDROJ | Bose

Na leto pribudla aj ďalšia generácia kompaktných, prenosných a hlavne odolných reproduktorov Bose SoundLink Color II či ešte menší model Bose SoundLink Micro s možnosťou pripevnenia na bicykel či na ruksak. Okrem tých sme sa dočkali aj slúchadiel Bose QC35 II s podporou hlasového asistenta Google Assistant.

ZDROJ | Bose

Na jeseň firma predstavila zaujímavý model slúchadiel určených na spanie Bose noise-masking sleepbuds, ktoré prehrávajú ticho alebo tzv. white noise. Zaujímavým krokom bola crowdfundingová kampaň na Indiegogo, cez ktorú sa zbierali peniaze na slúchadlá.

V roku 2017 sa spoločnosť Bose pochválila ziskom 3,8 miliardy dolárov, čo je viac ako slušné. V tomto roku však bola spoločnosť žalovaná za porušenie ochrany osobných údajov v súvislosti s aplikáciou pre smartfóny Bose, ktorá mala slúžiť na ovládanie slúchadiel.

Čo sa týka tohto roku, Bose sa zaradila do klubu výrobcov, ktorí prišli s plne bezdrôtovými slúchadlami s nabíjateľnou kolískou. Napriek o niečo vyššej cene oproti konkurencii sú slúchadlá Bose SoundSport Free ideálnym doplnkom pre športovcov.

ZDROJ | Bose

Pozrite siBose SoundTouch 20 III / 10 – naplnia váš dom kvalitným zvukom

Bose naďalej tiež ponúka okrem rôznych druhov slúchadiel či reproduktorov aj headsety, ktoré sú určené na profesionálne práce v rušnom prostredí ako napríklad koncerty či športové podujatia. Príkladom môže byť model SoundComm B30 Headset.

ZDROJ | Bose

Aby tých segmentov nebolo málo, Bose začalo v tomto roku pokukovať aj po rozšírenej realite AR. Nový koncept ich okuliarov sa však nebude zameriavať na obrazovú rozšírenú realitu ale samozrejme na tú zvukovú.

Okuliare Bose sú postavené na zvukovej technológii, ktorá má používateľovi z tela okuliarov prenášať jasný a číry zvuk. Vďaka navigácii môžu napríklad okuliare slúžiť ako hlasový sprievodca, ktorý bude opisovať zaujímavé miesta, okolo ktorých práve prechádzate.

ZDROJ | Bose

Jednou z posledných noviniek od tejto vizionárskej firmy je aj audio golier Bose SoundWear Companion, ktorý zabezpečí poslucháčovi diskrétnu reprodukciu hudby pri nepotlačenom vnímaní zvukov z okolia.

ZDROJ | Bose

Akým trendom sa chystá Bose venovať do budúcna? Napriek tomu, že sme videli posledných pár rokov skôr opakovanie nápadov v podobe bezdrôtových reproduktorov či slúchadiel, môžeme vidieť, že ľudí v Bose stále zaujímajú nové technológie a výzvy. Príklady AR okuliarov či hlasového golieru dokazujú, že za značkou Bose sa skrýva viac ako sa na prvý pohľad zdá.

Bose sa naďalej venuje aj armádnym zákazkám, kde sa snaží o zvýšenie efektivity vojenských operácií za pomoci zníženia hluku. Aj preto v ich ponuke nájdeme taktické headsety, ktoré sa dajú pripnúť na vojenskú prilbu.

ZDROJ | Bose

Pozrite siZNAČKY | Sony – história a súčasnosť japonského giganta

Bose sa pravdepodobne bude naďalej venovať rozvíjaniu technológie potláčania okolitého hluku a vývoju nových možností personalizovaného audia. Dôležité tiež je zachovanie kvality, ktorú sa však tejto spoločnosti darí udržať, keďže len málokedy stretnete nespokojného zákazníka s produktom od Bose.

Napriek tomu, že Bose nikdy necielila byť vyslovene audiofilskou spoločnosťou s reproduktormi za desiatky tisíc eur, ich úspech spočíva vo vysokej kvalite, ktorú vie oceniť bežný zákazník.

Okrem spokojnosti zákazníka sú pre spoločnosť dôležité aj inovácie a nové nápady ako napríklad zmenšovanie rozmerov reproduktorov, vylepšovanie potláčania hluku či využitie trendu rozšírenej reality. Napriek obdobiam stagnácie či súdnych sporov sa Bose vypracovalo na značku, ktorej produkty sa kupujú vo veľkom práve kvôli kvalite a cenovej dostupnosti.

Bose je značka, ktorá napriek tvrdej konkurencii v podobe Bang & Olufsen či Harman Kardon udržala latku vysoko a dnes môžete ich zvuk počuť skutočne všade. Audio od Bose hralo na rôznych miestach – od Olympijských hier až po Sixtínsku kaplnku. Bose nechýbalo ani vo vesmíre a to v raketopláne NASA. My veríme, že táto profesionálna audio spoločnosť bude naďalej prinášať nové nápady a prvotriedny zvuk tak ako to robí teraz a že silný odkaz Amara Boseho ostane zachovaný.

Zdroj4electronicwarehouse,Wikipedia,Bose,Company-histories

Komentáre k článku