Nová Škoda KODIAQ pri Mont Blanc! Máme tu ďalší bestseller?

Škoda uvádza na trh faceliftovanú verziu svojho populárneho SUV modelu KODIAQ a pri tejto príležitosti sme si mali možnosť vyskúšať prakticky všetky jeho tváre v impozantných francúzskych Alpách. Na prvý pohľad prekvapivý výber lokácie sa však napokon ukázal ako dokonalý, KODIAQ v nej prekvapil.

Detailným popisom faceliftovaného KODIAQu vás nebudeme unavovať, kompletné informácie nájdete v našom článku z jeho svetovej premiéry a dodatočné informácie aj so zábermi na verziu SPORTLINE zas z nášho živého reportu z jeho statickej premiéry na Slovensku. Naše tretie stretnutie s novým KODIAQom už rozhodne statické nebolo.

Za novou verziu SUV, z ktorého sa mimochodom doteraz predalo celosvetovo vyše 600 000 kusov, sme vycestovali do Ženevy. Ak ste ale sledovali naše živé príbehy na Instagrame, tak už iste viete, že toto nebola naša cieľová destinácia. Na ženevskom letisku sme si prebrali nový KODIAQ, s ktorým sme sa vybrali do Francúzska, konkrétne smerom k Mont Blanc.

Škoda KODIAQ vo faceliftovanej verzii mieri na trh vo výbavách Active, Ambition, Style, ako aj Laurin & Klement, SPORTLINE a RS. Na letisku sme si vzali kľúče práve od poslednej spomínanej verzie a to hneď z dvoch dôvodov.

Tým prvým bol fakt, že takmer pred dvoma rokmi sme mali v redakcii na test práve KODIAQ RS a tým druhým, že táto verzia prechádza po facelifte z naftového motora 2.0 TDI biturbo na benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 180 kW (+4 kW). Tešili sme sa teda na (ne)priame medzigeneračné porovnanie.

Za volantom novej verzie sme sa cítili od prvého momentu ako doma. Na prvý pohľad sa tu toho veľa nezmenilo, na prístrojový panel a obloženie dverí pribudli štýlové stehy, rozšírené bolo aj ambientné osvetlenie a keďže sme si vzali na paškál verziu RS, chýbať tu nesmeli ani športové sedadlá a 3-ramenný volant.

Prvá etapa cesty bola diaľničná, dynamika verzie RS tu šla preto bokom a prednosť tu dostali skôr asistenčné systémy, ktoré sa už neprekvapivo bezchybne postarali o automatické udržanie vozidla v jazdných pruhoch a o automatickú reguláciu rýchlosti v spojitosti so sledovaním áut pred nami a dopravných značiek, ktorým sa adaptívny tempomat podriaďoval naozaj spoľahlivo. Benzínový dvojliter tu spokojne priadol so spotrebou 8,1 l/100 km.

Diaľnicu rýchlo vystriedali vysokohorské dedinky a za nimi úzke horské serpentíny, kde konečne dostal KODIAQ RS priestor na rozlet. Jasné, stále je to SUV, no i tak práve v tejto motorizácii s neuveriteľnou pružnosťou a radosťou z jazdy, akú by ste na prvý pohľad od tohto modelu nečakali.

Pozrite siNová Škoda Fabia už pozná svoje slovenské ceny, v základe je bez klímy

Nebudeme si ale klamať, tu už spotreba vyskočila na 9,2-9,3 l/100 km a keď sme KODIAQ prepli do režimu Sport, prehupla sa aj cez hranicu desiatich litrov.

Stále však treba rátať s tým, že KODIAQ je aj pri svojom športovom duchu vo verzii RS stále z veľkej časti rodinným SUV modelom. Svoje o tom svedčal aj tretí rad sedadiel v nami testovanom kúsku, ktorý je ideálny pre menšie deti (dospelý sa sem nezmestí, skúšali sme).

Vizuálne zmeny tohto faceliftu už určite dobre poznáte, o čom sa ale v prípade nového KODIAQU píše menej, sú materiálové alebo výrobné zmeny. Neslávne známe plasty z predchádzajúcej verzie, ktoré sa ohýbali a vŕzgali aj pri menšom tlaku, sú už našťastie preč.

Zostala tu iba diskutabilná kombinácia plastových povrchov, ktorá bije do očí najmä vo verzii RS, kde neprehliadnete falošný karbónový povrch na strane spolujazdca.

Obzeranie si dizajnu a materiálov šlo ale následne bokom, prišiel totiž čas na skutočný off-road, ktorý nás mal presvedčiť o tom, že KODIAQ nepatrí do škatuľky mestských SUV modelov. Verziu RS sme teda vymenili za nižšiu verziu Ambition, zvolili si režim off-road a vybrali sa na neďaleké lyžiarske zjazdovky.

Škoda KODIAQ samozrejme nie je druhý Defender, čomu okrem všetkého očividného napovedajú aj pomerne chudobné možnosti ukazovateľov infotainmentu v režime off-road.

Kamenisté a miestami blatisté cestičky, na ktoré sme sa s ním vybrali, by ale niektoré konkurenčné SUVčka zaskočiť určite dokázali. Vďaka pohonu všetkých štyroch kolies sa tu ale KODIAQ nestratil, dokonca ani v luxusnej verzii L&K.

Samozrejmosťou je tu pre takéto situácie aj asistent zjazdu z kopca, ktorý vie byť popri lámaní si hlavy nad prekonaním najbližšieho vyše 30-centimetrového žľabu veľkou pomocou. KODIAQ samozrejme nie je modelom pre fanúšikov skutočného off-roadu, no je fajn vedieť, že ak sa s ním ocitnete na horšej vozovke, toto SUV vás určite nenechá v štichu.

Škoda zvládla tento facelift na výbornú, odstránila ním väčšinu múch pôvodnej verzie a vynovený KODIAQ vyslovene vychystala na cestu k vrcholu rebríčkov najpredávanejších SUV modelov na trhu. Na tom našom vo verzii Active s 1,5 l motorom TSI (110 kW) motorom začína na konkurencieschopnej cene 25 840 €.

Komentáre k článku