Reklama

Tracking pixel o vás cez mail zistí takmer čokoľvek

Zdroj | pixabay.com
Juraj Recký
Zdroj | pixabay.com
Zdroj | pixabay.com

Zopár rokov dozadu marketéri písali, že tracking pixel je mŕtvy. Ak aj bol, mailový startup-up ho oživil. Podrobne ním sledoval a zhromažďoval informácie o príjemcoch správ. O čo ide?

Úspešne predávať, a nie lacno, e-mailového klienta v dobe Gmailu? Áno, dá sa to! Start-up zo Sillicon Valley, Superhuman, je mailový klient, ktorý je doslova vyslobodením pre všetkých tých, ktorých denne zaplavujú stovky mailov a musia sa s nimi aj reálne zaoberať.

Zdroj | superhuman.com

Riešenie na správy, ktoré funguje na pozvánky a na čakacej listine má okolo 180-tisíc ľudí, je údajne prepracované do toho najmenšieho detailu a skutočne dokáže efektívne vyslobodiť od stoviek správ. Avšak, bojuje so zásadným morálnym problémom.

Superhuman umožňoval svojim používateľom veľmi podrobne sledovať, čo sa deje s ich odoslaným mailom. Nejde o žiadnu novinku. Istotne dôverne poznáte informačné okno, ktoré sa vás po otvorení mailu spýta, či chcete odosielateľovi potvrdiť prijatie, resp. otvorenie správy. Používatelia iMessage rovnako vedia v nastaveniach povoliť alebo zakázať, či odosielateľ bude vedieť, či už správu prečítali.

Populárna mailová novinka túto možnosť ponúkala bez toho, aby o nej bol príjemca informovaný, bola automaticky prednastavená a doslova sledovala každý príjemcov krok. Okrem toho či bol mail otvorený, Superhuman vedel tiež koľkokrát bol mail otvorený, pridával informáciu o presnom čase otvorenia a tiež o tom, kde bol mail otvorený.

Po vlne kritiky už v Superhuman možnosť sledovania príjemcu nie je prednastavenou funkciou a odstránené boli informácie o lokalizovaní príjemcu. Zostáva tu však otázka, ako start-up toto sledovanie realizoval. Bohužiaľ, veľmi jednoducho.

Sledovanie mailov bolo možné vďaka tracking pixlu. Ten sa bežne používa v reklamnej brandži a na realizáciu je extrémne jednoduchý. Je to HTML kód, ktorým sa sleduje, napríklad, správanie sa používateľa na webovej stránke, čím sa získavajú cenné informácie pre online marketing. V prípade Superhuman sa veľmi podrobne používal na sledovanie správania sa príjemcu správy.

Zdroj | mediamath.com

Trekovací, alebo teda sledovací, pixel, má, ako názov napovedá, rozmer jedného pixlu. Je teda veľmi malý. Aby bol doslova neviditeľný, spravidla je transparentný alebo vo farbe pozadia. K životu sa preberie vždy, keď navštívite webovú stránku alebo otvoríte správu, v ktorej je umiestnený.

HTML kód sledovacieho pixlu obsahuje odkaz na server pixlu, ktorý zaznamenáva žiadané údaje. Dokáže sledovať aký operačný systém používate, či ste na desktope alebo mobilnom zariadení, samozrejme, informuje o tom, či je sledovanie z mailu alebo web stránky. Tiež dokáže prečítať rozlíšenie vašej obrazovky, zmerať čas strávený čítaním správy alebo prezeraním stránky a zrejme už ani neprekvapí, že bez problémov prečíta vašu IP adresu.

Zdroj | eventbrite.com

V prípade, že vás sleduje viac tracking pixlov súčasne, do jednej mailovej správy sa ich dá umiestniť niekoľko, nie je problém sledovať vašu aktivitu v reálnom čase, ale aj ju zaznamenať. Výsledkom môže byť, napríklad, mapa pohybu kurzoru po stránke, prečítaný písaný text pre tretiu osobu alebo prihlasovacie údaje.

Nakoľko sú sledovacie pixle v online marketingu veľmi žiadané a účinne, nájdete celú plejádu reklamných platforiem, ktoré vám takýto pixel, resp. jeho HTML kód, vytvoria doslova po pár kliknutiach. Riešenie na tvorbu tracking pixelu ponúka aj Facebook.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.