TOP 8 konceptov predstavených na GMS 2018

Na medzinárodnom autosalóne Geneva Motor Show sme videli mnoho zaujímavých reálnych, ale aj nereálnych áut. Aké boli tie najzaujímavejšie koncepty GMS 2018?

Geneva Motor Show ani tento rok nesklamala a ponúkla hneď niekoľko vozidiel, ktoré jednoducho upútali na prvý pohľad. Okrem reálnych áut sme sa dočkali aj niekoľkých kurióznych konceptov. Väčšina z nich je už poháňaná elektrinou a disponuje aspoň nejakou úrovňou autonómneho riadenia. A ktoré boli podľa nás tie najzaujímavejšie?

Aston Martin Lagonda Vision Concept

ZDROJ | Aston Martin

Návrh od britského výrobcu sa síce nebude páčiť každému, v rukáve má však hneď niekoľko úctyhodných vlastností. Medzi ne patrí napríklad dojazd až 650 kilometrov na čisto elektrickú energiu, o ktorú sa starajú polovodičové batérie. Aston Martin počíta i s úplnou úrovňou autonómie, a tak je možné volant nielen premiestniť z jednej strany na druhú, ale ho i úplne schovať. Sedadlá sa tiež pohybujú v rôznych smeroch.

Pozrite siAston Martin Lagonda Vision Concept – vízia eko luxusu

BMW M8 Gran Coupé

Do nášho výberu sa dostal i športiak nemeckej automobilky. Čo tam po tom, že o ňom nevieme zatiaľ takmer nič. BMW týmto otvára dvere novej triede 8 a jej budúcnosť nám ukazuje v skutočne veľkom štýle. Osmička by ale mala mať minimálne 600 koní a prísť by mohla už v roku 2020.

Hyundai Le Fil Rouge

I napriek tomu, že v preklade červené vlákno sa na cesty nikdy nedostane, je príjemné vidieť, že aj Hyundai má svoju víziu budúcnosti. I napriek tomu, že koncept pôsobí futuristicky, základy využíva z Hyundai Coupe Concept z roku 1974. Vo vnútri vládnu prírodné materiály, vrátane dreva či železa. Nezvyčajné sedadlá majú v opierkach zabudované displeje. Tento koncept má i pedále a volant.

Pozrite siHyundai Le Fil Rouge – elektromobil budúcnosti plný luxusu

ZDROJ | Hyundai

Porsche Mission E Cross Turismo

Ďalšou čerešničkou je elektrická predstava automobilu od značky Porsche. Športiak má pohon všetkých štyroch kolies a s 800-voltovou architektúrou ponúka zrýchlenie na 100 km/h za 3,5 sekundy. Za 12 sekúnd sa tento elektromobil dokáže dostať na rýchlosť 200 km/h, o čo sa stará 600-koňový motor. Na jedno nabitie údajne prejde 500 kilometrov, pričom na dojazd 400 kilometrov sa nabije už za 15 minút.

Pozrite siPorsche Mission E Cross Turismo – elektrický crossover oficiálne predstavený

Renault EZ-GO

Renault síce predstavil koncept iného druhu, no to neznamená, že je menej zaujímavý. Práve naopak. EZ-GO je totiž jedným z taxíkov budúcnosti, ktorý bude slúžiť na zdieľanú jazdu. Jeho najväčšou prednosťou je hlavne štvrtý stupeň autonómnosti, vďaka čomu sa má vozidlo starať o úplne samostatné riadenie či priestranný dizajn.

Pozrite siRenault EZ-GO – autonómny taxík budúcnosti

ZDROJ | Renault

Rimac C_Two

Chorvátska značka síce nie je zatiaľ veľmi populárna a bližšie má ku reálnemu produktu, nedalo nám automobil nespomenúť. Tu totiž platí príslovie tichá voda brehy myje. Jediné, čo potrebuje vedieť je, že Rimac C_Two má 1 900 koní, krútiaci moment 2 300 Nm, maximálnu rýchlosť 415 km/h, zrýchlenie z nuly na 60 míľ za 1,85 sekundy (dokonca o 0,05 sekundy rýchlejšie ako Tesla Roadster) a dojazd 650 kilometrov. Auto okrem toho ponúka mnoho ďalších zaujímavých riešení, o ktorých sa môžete dočítať v našom článku.

Pozrite siRimac C_Two – beštia s 1 914 koňmi a maximálkou 415 km/h

ZDROJ | Rimac Automobili

Škoda Vision X

Na ženevskom autosalóne nechýbala ani automobilka z Mladej Boleslávie. Tá svetu predviedla svoj koncept SUV, ktoré je veľkosťou menšie ako Kodiaq i Karoq. Prináša však čerstvý závan nových dizajnových prvkov vrátane špecifických svetiel či bezrámových dverí. Vision X poháňa 1,5 TSI motor s výkonom 96 kW, ktorý môže okrem benzínu spaľovať aj zemný plyn. Zadnej náprave tiež pomáha elektromotor.

VW I.D. VIZZION

Koncept I.D. VIZZION prichádza na GMS 2018 hneď s niekoľkými prvenstvami v rámci spoločnosti. Má byť napríklad prvým vozidlom výrobcu bez pedálov alebo volantu, pričom o šoférovanie sa má plne starať autonómna technológia najvyššieho piateho levela. Atypické je tiež otváranie dverí alebo vysoká miera integrácie umelej inteligencie.

Pozrite siVW I.D. VIZZION – autonómny sedan bez volantu či pedálov

ZDROJ | VW

ZdrojTECHBOX

Komentáre k článku