TECHBOX EQC Roadshow 2019. Bola to skvelá jazda

Máme radi elektromobily a chceli sme, aby ste aj vy zažili skutočnú hviezdu medzi elektromobilmi. Koncom októbra sme preto navštívili 4 slovenské mestá a ukázali vám Mercedes-Benz EQC. Ako bolo?

Mercedes-Benz EQC nás v redakcii mimoriadne zaujal. Vo veľkej recenzii si môžete prečítať, čo všetko sme o tomto prvom elektrickom automobile od Mercedes-Benz zistili. Chceli sme vám ho však aj ukázať, preto sme od 22. do 26. októbra 2019 navštívili štyri slovenské mestá, aby ste novinku zažili s nami. Prešli sme celkovo 2 209 kilometrov, stretli sa s desiatkami z vás a nabíjali sme EQC na nabíjacích staniciach siete ZSE Drive.

Prvou zastávkou bola Žilina. Tu sme dorazili 22. októbra 2019 o štvrtej hodine, pričom sme sa nabíjali aj cestou v Trenčíne na nabíjacej stanici ZSE Drive výkonom 50 kW. Nie preto, že by sme z Bratislavy do Žiliny neprešli na jedno nabitie. Dojazd EQC je pri neobmedzovaní sa okolo 300 km. Podľa metodiky WLTP presne 417 km. Chceli sme však byť naplno pripravení na predvádzacie jazdy. V Žiline sme vám EQC totiž ukázali pred showroomom Mercedes-Benz Motor-CAR Žilina, kde sme si naživo vyskúšali aj domáci Wallbox od Mercedes-Benz.

Musíme priznať, že štýlovejší Wallbox snáď na trhu nie je, vďaka nemu si svoje EQC doma nabijete výkonom 7,4 kW. Z pôvodných 40 hodín (nabíjanie dodaným káblom do bežnej zásuvky) tak stiahnete čas nabitia batérie (z 10% na plnú 100% kapacitu) na približne 11 hodín. Ide to však aj rýchlejšie, ale o tom neskôr.

V Žiline sme prvýkrát otvárali aj prednú kapotu, zaujímalo vás, ako vyzerá elektromotor. Ten sa ukrýva pod veľkým plastovým krytom. Potešilo nás, že EQC bolo doslava lákadlom pre deti. Jednoducho toto je budúcnosť a keď dorastú, pravdepodobne ich auto už bude len plne elektrické. Rozdali sme aj prvé ceny s logom Mercedes-Benz, ktoré sme mali pre vás pripravené.

Nedostali ste ich len tak, počas toho, ako sme sa rozprávali (EQC som predstavoval osobne ja – Roman Calík, zakladateľ a šéfredaktor TECHBOX), ste dostávali otázky. Kto bol najbližšie správnej odpovedi mohol si vybrať cenu. Ak ste vedeli, ako dlho trvá nabíjanie EQC z bežnej domácej siete alebo aká je hmotnosť vstavaných 80 kWh batérií (mimochodom 667 kg), mali ste vyhraté. Prekvapilo nás, že odpovede boli často od reálnych výrazne vzdialené. A práve preto mala naša TECHBOX EQC Roadshow zmysel.

Priamo na mieste ste sa nás mohli opýtať čokoľvek, testujeme totiž elektromobily pomerne dlhú dobu, máme v redakcii vlastný Wallbox od ZSE a v čase Roadshow sme mali za sebou jazdy so všetkými konkurenčnými elektromobilmi nielen pre EQC, ktoré si na Slovensku môžete kúpiť. O to viac nás diskusia bavila, vedeli sme vám na mnohé otázky konkrétne odpovedať, pretože väčšinu situácií s elektrickými autami sme zažili a vyskúšali si ich.

Pozrite siTECHBOX má vlastnú 22 kW nabíjačku pre elektromobily!

Vždy sme sa vrátili do Bratislavy a každý deň vyrazili do nového mesta. Košice boli výzvou, dali sme ich v stredu 23. októbra 2019 na otočku. Nechceli sme si však dokazovať, či tam prídeme na jedno nabitie. Ak si kúpite elektrické auto, nebudete sa chcieť obmedzovať či už v meste alebo na diaľnici. A ak máte pod kapotou výkon 408 koní (300 kW), verte nám, že si ho budete chcieť užívať naplno kedykoľvek. Z výkonu ste boli nadšení aj vy počas predvádzacích jázd. Zrýchlenie z 0 na 100 km za 5,1 sekundy je návykové. Navyše plný výkon máte k dispozícii kedykoľvek, okamžite.

Ešte si spomínate, za aký dlhý čas sa Mercedes-Benz EQC nabíja z bežnej domácej siete? Na ultra rýchlej nabíjacej stanici v Budči pri Zvolene to však je už iná káva. ZSE Drive totiž ponúka na svojej nabíjacej stanici výkon až 350 kW (elektromobil, ktorý by ho využil ešte v našich končinách neexistuje), EQC je možné nabíjať výkonom až 110 kW. V praxi to znamená, že z 10 na 80% nabijete batériu za cca. 40 minút. Presvedčili sme sa o tom nielen počas TECHBOX EQC Roadshow, ale aj pri samostatnom teste novinky. Za 45 minút sme boli z cca. 20% takmer na plnej kapacite batérie, je to neuveriteľne rýchle. Dáte si obed a môžete pokračovať v ceste ďalej.

Do Košíc sme dorazili tesne pred štvrtou a vy ste nás tam už čakali. Musíme vás pochváliť, ste skvelí, všetci, ktorí ste prišli aj tí, ktorí ste nás sledovali na Instagrame. Opäť sme aj súťažili, opäť ukázali niečo nové. Teší nás, že elektromobilita zaujíma aj ženy, naša fanúšička dokonca aj víťazila v súťažiach.

Ukázali sme vám aj systém MBUX, kde vás najviac zaujalo hlasové ovládanie. Inteligentný systém spustíte slovom Môj Mercedes, alebo stačí povedať len Mercedes a želať si. Môžete sa nechať navigovať, nastaviť si klimatizáciu, preladiť rádio či dokonca sa EQC opýtať, čo si myslí o konkurenčných značkách automobilov. Bavilo vás to, rovnako aj nás.

Ukázali sme vám aj rozšírenú realitu v navigácii, ide o jeden z najlepších nápadov za posledné desaťročia. Ak si v praxi vyskúšate zobrazovanie navigačných pokynov, názvov ulíc či čísel domov v reálnom prostredí, nebudete sa chcieť navigovať už inak.

V Košiciach sme boli až do siedmej večer, chceli ste sa okrem rozprávania aj voziť, vyskúšať si akceleráciu novinky, rovnako zažiť tichosť v interiéri. A samozejme aj asistenčné systémy, ktorých má EQC množstvo. Dokáže napríklad prispôsobovať rýchlosť trase či dopravným značkám, ktoré reálne prečíta alebo si ich prevezme z navigácie.

Cestou späť sme si vyskúšali účinok rekuperácie. Po tom, čo sme prechádzali Donovaly, mali sme úplne hore dojazd 45 km a 15% batérie. Po prejdení 22 km smerom nadol sme mali stav batérie 18% (elektromobil je auto, kde vám môže energia aj pribúdať, v bežnom aute za jazdy benzín či naftu nedolejete :) ) a tak sme do Budče na nabíjaciu stanicu prešli z Košíc bez obmedzovania sa a na jedno nabitie. Za 25 minút sme na ZSE Drive nabili batériu zo 7% na 57%, teda o celých 50%. Skvelé. Ďalší deň sme opäť vycestovali do Banskej Bystrice.

Mohli ste nás stretnúť na ZSE Drive nabíjacej stanici o 16.00 hod pri McDonald’s. Rozprávali sme sa o novinke a ukázali sme vám aj aplikáciu Mercedes me. Prostredníctvom aplikácie môžete auto nielen zamknúť či odomknúť, vidíte v nej aj údaje o poslednej jazde, polohu automobilu či stav nabíjania dokonca aj s výkonom, akým práve nabíjate.

Zaujímalo vás aj samotné nabíjanie na nabíjacej stanici ZSE Drive. Tu je tiež k dispozícii aplikácia, vďaka nej stačí vytiahnuť smartfón z vášho vrecka, načítať QR kód na nabíjacom stojane a môžete nabíjať.

Ak si raz kúpite elektromobil, trebárs aj Mercedes-Benz EQC, ktorý sme vám ukázali, rozhodne by ste si mali aktivovať niektorý z nabíjacích programov ZSE Drive. Nabíjacích staníc má spoločnosť na Slovensku už desiatky, priamo v aplikácii dokonca vidíte, či sú stanice voľné a môžete sa k nim nechať navigovať. Nechýbajú podrobné informácie o nabíjaní a prehľad všetkých vašich nabíjaní.

Aj tu vás zaujali pikošky o Mercedes-Benz EQC, súťažili sme a jazdili sme. Výkon 408 koní ste uhádli na prvýkrát, horšie to už bolo s hmotnosťou batérií. Každopádne, celkovú hmotnosť cca. 2,5 tony pri EQC nepocítite, novinka jazdí veľmi ľahko a užívať si okrem ticha budete aj obrovský komfort.

Pred Bratislavou sme si dali deň na vydýchnutie. Stretli sme sa s vami v sobotu 26. októbra 2019 opäť o 16.00 hodine pri novej nabíjacej stanici ZSE BA Blumental. Ak máte elektromobil, určite si ju pridajte medzi obľúbené, je blízko Račianskeho mýta oproti skvelej kaviarni. Tu ste nás opäť milo prekvapili.

Mali sme pocit, že ak by sme auto aj predávali, tak pár zmlúv na kúpu rovno podpíšeme. Mercedes-Benz EQC sme vám podrobne predstavili, opäť sme vám ukázali aj nabíjanie, ktoré ste si dokonca sami vyskúšali. Mimochodom, častá otázka sa týkala batérií. Mercedes-Benz na batérie poskytuje záruku 8 rokov alebo 160 000 km. Netreba sa tak obávať, skôr sa opýtajte sami seba, ako dlho vlastníte auto a koľko kilometrov s ním najazdíte, kým ho vymeníte? V tomto prípade je výhodou aj 6 ročný servis do 160 000 km v cene automobilu. Nehovoriac o registračnom poplatku pri elektrickom aute v porovnaní s podobne výkonným konvenčným pohonom.

Boli ste skvelí poslucháči, dávali ste nám zaujímavé otázky. Na väčšinu sme vedeli odpovedať, ale či je EQC v edícii 1886 aj skvelou investíciou sme mohli len odhadnúť. Myslíme si, že áno, nielenže má skvelú výbavu, ale je ich vyrobených len obmedzený počet kusov. Aj z modelu, na ktorom sme jazdili, raz môže byť pekný zberateľký kúsok. Predsalen je to prvé elektrické SUV od Mercedes-Benz.

Pozrite siMercedes-Benz EQC – prečo je hviezdou medzi elektromobilmi?

ĎAKUJEME!!! Obrovské ďakujeme, že ste si to s nami užili. Ak ste to nestihli, pozrite si aj naše video z TECHBOX EQC Roadshow, ktorú sme pre vás pripravili v spolupráci s Mercedes-Benz Slovensko a ZSE Drive.

A niekedy nabudúce do skorého videnia priatelia, radi sa s vami ešte stretneme :)

 

 

Komentáre k článku