Rýchla história sociálnych sietí v jednom videu hovorí zásadný príbeh

Sociálne siete sú jedným z najmladších médií, no ich sila je absolútne dominantná. Pozriete si vo videu rýchlu históriu tohto fenoménu online sveta.

Magazín thenextweb.com zverejnil video, v ktorom zmapoval históriu sociálnych sietí od roku 2003. V podstate od ich vzniku. Mierkou veľkosti sociálnej siete je, ako inak, počet používateľov v období. Nejde sa však o sentimentálne video, v ktorom veteráni spomínanú na to, aké to bolo niekedy. Ide o pretek stĺpčekov klasického grafu. Prekvapivo je to pútavé a zábavné.

Redaktori magazínu zbierali dáta najmä z výročných a štvrťročných správ spoločností. Priznávajú, že sem tam použili aj dáta z menej relevantných zdrojov, teda pripúšťajú, že sa môže niečo odlišovať od reality. Na druhej strane, aj napriek tomu nám video veľmi veľa o tomto relatívne mladom fenoméne sociálnych sietí vie povedať.

ZDROJ | GineersNow

 

Na niektoré sociálne siete si možno už ani nespomeniete. Friendster, ako pionier je pre mňa osobne úplne neznámy, rovnako ako Orkut, ktorý mal podľa videa nádherný raketový štart, no v jednom momente proste zomrel. Nostalgicky si pri videu zaspomínate na MySpace, ktorý už aj u nás na Slovensku poriadne rozčertil vody. Zároveň je ukážkovým príkladom zaspania na vavrínoch.

Pozrite siGoogle+ končí! Nevydarený projekt živený roky zabil možný únik dát

Možno vás prekvapí, že LinkedIn je tu vlastne od samotných začiatkov, a aj keď práve nemá ohurujúce čísla je neodmysliteľnou súčasťou scény sociálnych sietí. V zahraničí sa nie raz ľudia odvolávajú na to, že ak niekoho nenájdete na Facebooku, choďte na LinkedIn, tam bude určite. Mimochodom, všimnite si životnú krivka Facebooku má pomerne dlhý nábeh. Suverénny útok na prvé priečky prišiel až od roku 2007. Pritom používateľov začal zbierať už v roku 2004.

ZDROJ | mashable.com

Prekvapením je tiež, že Google Buzz bol chvíľu treťou najpoužívanejšou sociálnou sieťou. Zároveň jeho nástup na scénu bol viac ako raketový.

Video rozhodne nemôžeme brať ako nejaký seriózny výskum, ktorý by nám ponúkal tvrdé dáta, na základe ktorých by sme vedeli spraviť faktografické závery. Je na ňom ale pomerne jasne vidieť, že úspech na poli sociálnych sieti si vyžaduje poriadnu ostražitosť a nutnosť myslieť roky dopredu. MySpace či Friendster mali vynikajúce pozície a dnes si len málokto na ne spomenie.

Zdrojthenextweb.com

Komentáre k článku