Peugeot 3008 GT Pack: Asistenti, kam sa len pozrieš

Peugeot 3008 podstúpil facelift, ktorý ho omladil tak, aby sme na ňom nenašli ani len drobné kozmetické chybičky. Automobil si zachoval svoju charizmu, čo môžem potvrdiť ako šťastný majiteľ prvej generácie. Teraz som sa po dlhej dobe opäť vrátil k testovaniu mimoriadne vydareného Peugeotu 3008, ktorý sa ku mne vrátil podobne ako páchateľ na miesto činu.

Peugeot 3008 je krásne vozidlo, podľa mnohých ide o najkrajší model koncernu. Nehádam sa. Dokáže ma však Peugeot 3008 zaujať aj po rokoch?

Nová 3008 ponúka štyri benzínové verzie (3-valcový s objemom 1.2 l, PureTech 130 S&S BVM6, PureTech 130 S&S EAT8, 1.6 l 4-valcový motor a PureTech 180 EAT8), dva naftové (4-valcový motor s objemom 1.5 l a BlueHDi 130 S&S EAT8) a dva hybridy (HYBRID4 300 e-EAT8 4x4a HYBRID 225 e-EAT8). My sme testovali top verziu s naftovým motorom 1.5 BlueHDi 130k EAT8 v prevedení GT PACK.

Peugeot je nabitý technológiami vrátane úplne novej generácie jazdných asistentov. Prvý som vyskúšal, hneď po ceste domov. Nočné videnie dokáže zistiť pred vozidlom ľudí (alebo zvieratá) zhruba do 250 metrov za dosvitom diaľkových svetiel. Infračervený obraz sa vám dokonca zobrazí na prístrojovej doske.

Model s automatickou prevodovkou ETA8 dostal adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go. Ako naznačuje názov, systém sa postará o opätovné naštartovanie vozidla, ak stojí dlhšie ako 3 sekundy. Asistent je súčasťou balíku DriveAssist Plus. Bohužiaľ, systém sa automaticky deaktivuje ak je mráz, alebo naopak príliš teplo, takže som ho ani raz nevyskúšal.

Vľavo hore vidíte A v krúžku a pod ním OFF. Systém Stop & Go bol automatický vypnutý kvôli mrazivému počasiu.

Vozidlo dostalo asistenta pre udržanie v jazdnom pruhu. Je prepojený s tempomatom Stop & Go a pomáha vodičovi udržať sa v jazdnom pruhu. Zároveň kontroluje, či má vodič ruky na volante.

Množstvo funkcií máte doslova na dosah prstov – priamo na volante, resp. pod ním.

Systém automatického núdzového brzdenia deteguje chodcov a cyklistov (vo dne aj v noci) v rozmedzí rýchlosti od 5 km do 140 km/hod. Ide o najnovšiu generáciu s predkolíznou výstrahou, ktorá určite pomôže znížiť dopravné nehody spôsobené zlou viditeľnosťou.

Okrem vynovených asistentov tu našiel svoje miesto adaptívny tempomat, ten funguje do rýchlosti 30 km/hod, kamerové systémy so 180° zadnou kamerou (Visiopark 1) a s 360° pokrytím kamerami vpredu aj vzadu (Visiopark 2).

Parkovací asistent vám pomôže v zložitých situáciách pri priečnom, ale aj pozdĺžnom parkovaní. Pri dlhších jazdách príde vhod systém monitorovania únavy vodiča. Pomocou analýzy vodičových mikropohybov varuje pri strate pozornosti (nad 65 km/hod).

Moderné auto si už neviem predstaviť bez sledovania mŕtveho uhla, automatického prepínania diaľkových svetiel, či systému varovania pred vybočením z jazdného pruhu. To všetko v testovanej 3008 fungovalo bezchybne, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu azda až príliš dobre. Keď som totiž párkrát nedal blinker a chcel prejsť z jazdného pruhu do pruhu, nepáčilo sa mu to.

Pozrite siPeugeot 3008 – Ten najlepší doteraz!

Ak sa zamyslím, ktorý z asistentov som počas testovania najmenej využil, tak to bol práve Parkovací asistent. Buď som skvelý šofér, alebo to bolo tým, že ulice sú ďaka lockodownu ľudoprázdne. Vyberte si.

Čo sa mi páčilo?

Všetko, 3008 je jednoducho úžasné vozidlo, podobné jednoducho inde nenájdete. Každý sa za ním otočí – a to ide stále len o vizuálny dojem. Pocity, ktoré máte pri usadení do pohodlných sedadiel a pohľade na interiér sú plynulým pokračovaním príjemných emócií, ktoré automobil vzbudzuje.

Veľmi som si vychutnal viacbodovú masážnu sedačku s niekoľkými programami. Na dlhšie trasy je to perfektná vec, ktorá aspoň trochu pomôže rozhýbať stuhnuté telo vodiča. Páčila sa mi tiež rovná podlaha pred zadnými sedačkami, čo veľkou mierou prispieva k väčšiemu komfortu cestujúcich.

Vpredu nabíjacia podložka na smartfóny, vzadu USB-A a 12 V konektor.

Peugeot 3008 vďaka funkcii Mirror Screen umožňuje zrkadlenie obsahu smartfónu a ponúka kompatibilitu s Android Auto a Apple Carplay. Pod stredovým displejom sa našlo miesto na bezdrôtovú nabíjačku a USB-A konektor. Vzadu sa nachádzajú ďalšie dva USB-A porty. S vozidlom sa spojíte cez aplikáciu MyPeugeot (Android, iOS).

Nový Peugeot 3008 disponuje 515 W audio systémom Focal, ktorý vás doslova posadí do sedačky. Aj taký hudobný fanúšik ako ja sa môže počasť šoférovania vyškierať od ucha k uchu a spievať svoje obľúbené songy.

GT Pack pridal vozidlu ďalší rozmer v podobe efektnej čiernej strechy Black Diamond, Full LED svetiel, čalúneniu TEP-Alcantara a 19-palcových kolies.

Nami testovaná verzia je určená skôr pre pohodlnú jazdu ako na športové využite. Keď však bolo treba, vedela vyceriť zuby a zrýchliť podľa potreby. Napriek naftovému motoru si môžu pasažieri vďaka výbornému odhlučneniu vychutnávať tichú jazdu. 8-stupňová automatická prevodovka pracovala bezchybne. Perfektnou vychytávkou sú „krídelká“ za volantom, slúžia na manuálne zaradenie rýchlosti.

Páčka (-), ktorou si okamžite podradíte. Na ľavej strane je druhá (+), pomocou ktorej zaradíte vyšší stupeň.
Praktické mechanické tlačidlá zvyšujú komfort ovládania často používaných funkcií.

Čo by mohlo byť lepšie?

Napriek tomu, že som jazdil na naftovom motore, spotreba nebola oslnivo nízka. Ale – vzhľadom na silné mrazy a 8-stupňovú automatiku s 96 kW motorom to nebolo cez čiaru. Ja som sa cez 6,2 litrov/100 km neprešvihol.

Moja štandardná výčitka smeruje k Bluetooth, ktorý sa nedokáže automaticky spárovať s posledne pripojeným zariadení. V preklade – vždy, keď chcete počúvať hudbu so smartfónu, musíte ručne zapnúť Bluetooth. Pri krátkych jazdách je to otravnejšie, ako nedeľné diskusie politikov.

Samozrejme, aj cena by mohla byť nižšia. Za „moju“ verziu (3008 GT PACK  1.5 BlueHDi 130k EAT8) pýta predajca 37 890 € (v akcii 35 890 €), s ďalšou výbavou to môže byť aj o 2 tisícky viac. Mohlo by to byť lacnejšie, ale v porovnaní s tým, čo vozidlo ponúka, to nie je vôbec premrštená suma.

Záver

Pred rokmi som bol hrdým majiteľom úžasného bieleho Peugeotu 3008. Po rokoch som si sadol opäť za volant novej generácie tohto skvelého modelu a svoje spomienky som vôbec nemusel revidovať. Stále ide o perfektné vozidlo, ktoré si zaslúži pochvalu a je hodné svojej ceny. Peugeot 3008 je fantastické vozidlo, rovnaký názor by som mal, aj ak by som ho nejazdil v plnej výbave.

Peugeot 3008 je mimoriadne vozidlo, v ktorom výrobca rozumne skombinoval moderný dizajn s technológiami. Tie sa dokážu postarať o bezpečie pasažierov, ponúknu spoľahlivú navigáciu a šoférovi zabezpečia aj decentnú masáž chrbtice.

Komentáre k článku