Notebookoví hráči tešte sa, začína éra QHD/165 Hz obrazoviek

ZDROJ | Razer

Virtuálna technologická výstava CES 2021 nám priniesla doslova desiatky herných notebookov s aktualizovaným hardvérom, či už išlo o najnovšie procesory Intel Core 11. generácie alebo 30. sériu grafických kariet NVIDIA GeForce RTX. Veľa sa však nehovorí o rovnako zaujímavej novinke – príchode modelov s QHD obrazovkami a obnovovacou frekvenciou 165 Hz.

Ak ste si niekedy v posledných rokoch vyberali nový herný notebook, možno ste váhali, či siahnuť po verzii s Full HD rozlíšením ale vyššou obnovovacou frekvenciou od 120 do 300 Hz, alebo vám vystačí aj nižšia a stále najbežnejšia obnovovacia frekvencia 60 Hz na výmenu za 4K Ultra HD rozlíšenie.

Jedna aj druhá možnosť má pritom svoje nepopierateľné výhody, vyššia obnovovacia frekvencia sa prejaví v rýchlych, akčných tituloch a vyššie rozlíšenie sa zas podpíše pod lepší vizuálny zážitok z graficky prepracovaných titulov. Teraz však do hry prichádza zlatá stredná cesta, ktorá kombinuje to najlepšie z oboch svetov.

Pozrite siHerné laptopy dostávajú 30. sériu kariet RTX, desktopy zas GeForce RTX 3060

Prvé modely spájajúce QHD, WQHD či 1440p rozlíšenie (rôzne názvy pre rovnaké rozlíšenie 2 560 x 1 440 pixelov) a obnovovaciu frekvenciu 165 Hz už mieria na trh a jeden kúsok už pre vás aktuálne testujeme aj v našej redakcii. Hráči s desktopovými konfiguráciami už vedia, že takáto zostava stojí za to.

ZDROJ | HP

Modely s touto konfiguráciou zamierili do herných notebookov Acer Nitro 5, ako aj do série ROG Strix SCAR od ASUSu, čo ani nie sú tie najdrahšie herné notebooky týchto výrobcov. Tento trend si pritom nenechá ujsť ani Razer s jeho herným modelom Blade 15, ktorý žiaľ nie je na našom trhu oficiálne dostupný. Ponuka takýchto herných notebookov sa však bude nepochybne rozširovať.

Pozrite siROG Strix SCAR 15/17 dostáva poriadny upgrade aj s WQHD/165 Hz displejom

Prečo vlastne prichádzajú takéto obrazovky do herných notebookov až teraz? Jedným z dôvodov je príchod nových grafických kariet s vyšším výkonom. Grafická karta totiž musí byť v tomto prípade schopná „utiahnuť“ súbežne vyššie rozlíšenie ako doterajších 1080p bok po boku vyššej obnovovacej frekvencie ako doteraz najbežnejších 60 Hz. Ako takáto kombinácia funguje v praxi vám budeme môcť z prvej ruky prezradiť už o pár dní.

Ako to vidíte vy? Zostávate zatiaľ pri Full HD rozlíšení, siahli ste už po vyššej obnovovacej frekvencii alebo preferujete skôr hranie pri 4K UHD rozlíšení? Dajte nám vedieť v diskusii pod týmto článkom.

Komentáre k článku