Na Slovensku hodnotíme každý štvrtý online nákup

Nakupujete cez internet? A ohodnotili ste už váš nákup? Hodnotenia a recenzie pomáhajú ostatným pri nákupoch, možno pri tom ďalšom aj vám.

Aby bol e-shop lepší, potrebuje spätnú väzbu. Vaša spokojnosť alebo nespokojnosť pomôže ostatným. Hodnotenia a recenzie e-shopov zohrávajú pri nákupoch čoraz väčšiu úlohu. Podľa portálov porovnávajúcich e-shopy a ich ceny sa Slováci naučili recenzie nielen čítať, ale ich aj aktívne písať. Ohodnotený je tak dnes takmer každý štvrtý nákup, ktorý prebehne cez internet.

recenzie e-shopov

Priemerný počet hodnotení a recenzií nákupov v e-shopoch na nezávislom portály Heureka.sk vzrástol za dva roky trojnásobne na aktuálnych 70.000 mesačne,“ hovorí Tomáš Braverman, riaditeľ portálu, ktorý porovnáva slovenské e-shopy aj ich ceny. Rekord na Heureka.sk zatiaľ drží vlaňajší december, kedy na Heuréke pribudlo 110.000 hodnotení. „Keďže občas dochádza aj k udeľovaniu falošných recenzií, sú všetky hodnotenia na webe kontrolované štyrmi spôsobmi a tie nepravé sú odstránené,“ dodáva Braverman. „Zákazníci najčastejšie hodnotia e-shopy ocenené v súťaži ShopRoku, ktorá je tiež jedným z vodidiel pri výbere obchodu. Víťazné internetové obchody získavajú niekoľkonásobne viac hodnotení ako obchody neocenené,“ vysvetľuje ďalej Braverman.

Hodnotenia sú dôležitým vodidlom aj pre samotné internetové obchody, nakoľko im pomáhajú odhaľovať ich slabé miesta, ktoré môžu následne vylepšiť. Navyše, pri správnej reakcii sa aj negatívne recenzie dajú premeniť v konkurenčnú výhodu.

Aj na stránke Pricemania.sk bol minuloročný december (2013) rekordným v počte recenzií e-shopov užívateľmi portálu. Tí napísali viac ako 10 000 recenzií svojich nákupov. „Záujem o recenzovanie sa zvyšuje, pretože obchody, ktore majú na základe pozitívnych recenzií udelený certifikát Overený Obchod, sú na Pricemanii umiestnené na vyšších pozíciách a zároveň sa im tým pádom zvyšuje aj preklikovosť do daného e-shopu.“ uvádza Simona Budinská Chrappová, marketingová a PR manažérká portálu Pricemania.sk. „Už dávno neplatí, že dôležitá je cena. Je to kvalita a na základe hodnotení a loga Overený Obchod sa zvyšuje i konverzia e-shopom.“ dodáva Simona.

recenzie e-shopov

Okrem samotných e-shopov pribúdajú aj recenzie užívateľov na konkrétne produkty. Dlhodobo najviac recenzií pribúda v kategórii mobilné telefóny. Okrem nich sú často recenzované aj darčeky, notebooky, tablety a dámske toaletné vody. Slováci teda radi hodnotia najmä elektroniku.“ dopĺňa Simona Budinská Chrappová z portálu Pricemania.sk.

A čo vy? Aj vy pomáhate ostatným s nákupom vďaka recenziám? Alebo pomohli recenzie na uvedených portáloch vám?

Foto: Pricemania.sk, Heureka.sk

Komentáre k článku