MultiFLAME: Štátna pokladnica vs. bratislavskí taxikári

Jar je konečne tu, stromy pučia, vtáci štebocú už od piatej ráno, svine, to však vonkoncom neznamená, že by ma svet naokolo vytáčal nejako menej, ako počas zimy.

Je toho až toľko, že práve čítate historicky prvý multitematický FLAME, v ktorom sa opäť raz potvrdí, že ľuďom prepína. Ale že už kompletne.

V niektorom zo starších textov som písal, že najdepresívnejším dňom v roku je podľa vedcov neviemkoľký február, no vtedy som celkom zabudol, že vždy príde aj posledný marec.

flameKoľko áut potrebujeme?

Deň, kedy konečne môžeme svoju lásku k vlasti prejaviť aj inak, ako lajkovaním Miňových videí z posilky, konkrétne tak, že prilejeme svoju trošku do tej najbrutálnejšej čiernej diery v celom známom vesmíre, ktorú niektorí nezainteresovaní volajú aj Štátna pokladnica.

Dane tak môžu pomôcť vzniknúť mnohým veľkým úžasným projektom majúcim potenciál posunúť Slovensko ďalej. Srandujem.

Vaše dane idú v drvivej väčšine na úplne zbytočné, či aspoň nefungujúce projekty, ktoré majú veľký potenciál posunúť Slovensko vyššie akurát tak v rebríčkoch korupcie.

V minulosti sme všetci spolu takto prispeli aj na digitalizáciu za dve miliardy a vyšlo z toho Slovensko.sk, čo je neschopnosť štátnej správy preklopená do HTML kódu.

ZDROJ | odoprave.info

A prispeli sme aj na megaúspešný projekt odoprave.info, ten podľa aktuálnych dát aktívne používa 300 zúfalcov, ktorým ešte nikto nepovedal o Waze a Google Maps.

Pri nákladoch plusmínus 15 mega sme sa tak vyskladali po 50 000 EUR na jedného používateľa tejto ultimátnej aplikácie. Nikomu zodpovednému sa to nezdá čudné, o vyvodzovaní nejakej zodpovednosti škoda písať.

No a po tomto všetkom na valnom zhromaždení IT Asociácie Slovenska dodávatelia vyššie spomenutého celkom vážne riešili, ako sa brániť voči platforme Slovensko.Digital, aby sa ďalej nevŕtala vo verejnom obstarávaní.

Teda v tom, na čo, prečo a ako efektívne sa míňajú eurofondy a naše dane. A takto si tu žijeme.

Bratislavských taxikárov okrádajú

Výhodou geopolitickej a ekonomickej bezvýznamnosti našej krajiny, aj národa, ak chcete, je fakt, že nielen pokrok, ale hlavne jeho dôsledky prichádzajú na Slovensko s výrazným oneskorením.

V ideálnom svete by to znamenalo, že máme dosť času pripraviť sa na nové technológie, no v histórii ľudstva ešte nikto nevymyslel nič, na čo by sme sa my Slováci dokázali včas pripraviť.

Naši politici preto dnes ani len netušia, ako sa postaviť k fenoménu zdieľanej ekonomiky, čoho dôsledkom sú aj nedávne útoky bratislavských taxikárov proti Uberu. O čo ide?

ZDROJ | Uber

Bratislavskí taxikári, niektorí príznačne s kuklami na hlavách a nálepkami v rukách, vulgárne nadávali vodičom aj zákazníkom (!!!) Uberu, čím vraj protestovali proti tomu, že ich Uber okráda a diskriminuje.

Takže ešte raz a pomalšie – bratislavskí taxikári protestovali proti tomu, že ich niekto okráda. MôjTyBrixi. Veď to je ešte väčšia sranda, ako keby išiel Bašternák protestovať pred daňový úrad proti tomu, že platí veľa daní.

Keď Karol Sudor pred pár rokmi vydávajúc sa za fínskeho turistu testoval bratislavských taxikárov, tak mu štyria zo šiestich naúčtovali výrazne vyššie ceny, nedávali bločky, alebo na drzovku tvrdili, že nemajú vydať a namiesto sedem eur si zobrali celú desinu.

To, že sa prístup niektorých bratislavských taxikárov k zákazníkom nijako nezmenil, dokazujú zážitky zahraničných novinárov počas povestného minuloročného pikniku premiérov EU.

V ľudoprázdnom meste účtovali bratislavskí taxikári za kilometrový úsek z Incheby pod Starý most 15 EUR. O pár mesiacov neskôr pravdepodobne tí istí taxikári protestujú, že ich niekto okráda. Ľuďom prepína, hovoril som.

ZDROJ | Uber

Ak sa jedného dňa nejakou náhodou nastavia pravidlá pre zrovnoprávnenie Uberu a taxikárov, tak sa stavím o svoju päťcentimetrovú bradu, že do polroka skrachuje väčšina klasických taxislužieb a zákazníci si budú vyberať už len medzi Uberom a možno Hopinom či Taxify.

Volá sa to neviditeľná ruka trhu. Alebo v prípade taxikárov – karma.

ZdrojČasopis TECHBOX 4/2017

Komentáre k článku